Szukaj

Informacje o Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1850-4900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,7
~Tomek
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Bardzo przyjemny w użytkowaniu samochód. Bardzo dobrze się prowadzi na autostradzie, nieco słabiej na ciasnych zakrętach. Bardzo dobre wycieszenie jak na kompakt. Długie przełożenia skrzyni biegów, co wpływa na wyciszenie, ale tez na elastyczność (tu słabiej). Niskie spalanie, bardzo dobre zawieszenie i ochrona przed korozją. Dobra przestronność (super z przodu). Dobra widoczność, ale tylko z czujnikami parkowania. Ładny profil, ale mniej atrakcyjnie wygląda z samego przodu. Łatwość obsługi, łatwo łączy się z bluetooh, nie potrzeba kabla. Zadowalające zużycie paliwa i wystarczające osiągi. Poza tym nie przepłacamy za markę.
3,6
~barteq99
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Samochodem zrobiłem 59000 km. Jakość wykonania i same materiały we wnętrzu są bardzo porządne. Nawet w niektórych obecnie produkowanych kompaktach jest pod tym względem dużo gorzej. Podczas użytkowania nie miałem żadnej usterki. Jeżeli ktoś nie wymaga od samochodu nic poza tym aby go przewoził komfortowo z punktu A do punktu B to Astra J jest dobrym wyborem. Przy tym niska awaryjność i niskie koszty utrzymania i serwisu. Niestety jest to auto bardzo bezpłciowe i w każdej kategorii tylko średnie. Ktoś powie, że Golf taż jest nudny, ale on się lepiej prowadzi, ma lepszy silnik, lepszą ergonomię, lepsze zawieszenie i układ kierowniczy.
3,6
~sr
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Ukochanego vw po 10 latach zamieniłem na opla z czystej przekory by mieć własne zdanie na temat mocno reklamującej się niemieckiej jakości tego producenta. Nie żałuję wyboru. W niezłej cenie otrzymuje się dobre auto. Nie jest to limuzyna, nie jest to największe auto w klasie, nie jest sportowiec, ale jest właśnie dobrze wyważone. Po prostu auto, które wygodnie i bezpiecznie zawozi mój tyłek z punktu A do B, podoba się rodzinie, i pozwala napsuć trochę krwi mocniejszym dieslom dzięki turbobenzynie pod maską [obroty czynią cuda].
Średnie spalanie dla Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2012-2015
7,3
l/100 km
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Spalanie średnie przy codziennych dojazdach do pracy ok. 7l/100km w zimie ok. 7.7l/100km. Na trasie jadąc krajówkami 90km/h da się zejść do realnych 5.9l/100km. Jazda autostradą 140km/h to już spalanie ok.7.5l/100km, a 120km/h - ok.6.5l/100km Niestety waga samochodu robi swoje i spalanie jest wyższe niż u konkurencji - szczególnie w porównaniu do 1.4 TSI. Mam wrażenie, że silnik także sam w sobie nie jest mistrzem oszczędzania. Jednakże patrząc na rywali z tej klasy nie wypada najgorzej pod tym względem.
6,5
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Nie ma co narzekać. Sam zdecydowałem się na przesiadkę z diesla, więc tankowanie benzyny do przyjemnych nie należy, ale astra nie zrujnuje kieszeni pod jednym warunkiem - rozsądek. Jeśli nie mam miejsca to nie dociskam gazu jak wariat tylko spokojnie przemieszczam się. Na autostradzie nie ścigam się z policją i dzięki temu moja średnia to 6,7 litra. Ceny przeglądów ok. Mam dodatkową zniżkę w salonie, a inne części poza eksploatacyjnym na razie mnie nie dotyczą.
7,7
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
na trasie przy predkosci 190-200 10-13 L/100 km 130-150 7-8 L/100 km 100-120 5-6 L/100 km w miescie to około 7-8 L przy normalnej jeździe dos dynamicznej

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 43
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
7 komentarzy
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting