Szukaj

Informacje o Opel Astra H Hatchback 5d 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW 2004-2013

Lata produkcji: 2004 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~slawek6
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Przejechałem Astrą 100 tyś km, przez ten czas profilaktycznie wymieniłem kolektor z klapami, bo wiedziałem co się może stać, ( nie wiedziałem wtedy, że klapy można zaślepić) zaślepiłem EGR, zregenerowałem rozrusznik i to chyba tyle, reszta to eksploatacja, czyli olej, zawieszenie, rozrząd. Po za tym nie wiem, że mam samochód. Posiadam wersję fabrycznie bez DPF, wymieniam olej co 10-12 tyś km GM 5W-30. Miesiąc temu robiony przegląd, amortyzatorów nie wymieniałem w nim nigdy, po tym całym dystansie pokazało mi 87-85% przód i 77-75% tył. W niedalekiej przyszłości planuję sprawdzić, jak wygląda turbo i podciągnąć go na mapie do 180 KM. Gdybym miał okazję ,kupiłbym go jeszcze raz, bo nie znajdę nowszego diesla bez DPF, a do tego mam tu dobre wyposażenie i jest dla mnie wygodny. Jeżdżę sam, miesięcznie robię około 3 tyś km, z czego jakaś połowa, to trasa. Pierwszy pomiar robię pierwszego dnia miesiąca i kończę ostatniego. Aktualnie mam spalanie 5,8 i przejechane 2,5 tyś na tym pomiarze. Drugi pomiar spalania z komputera na dystansie 12 tyś km - 6,3 l (o 0,3 l oszukuje, więc w rzeczywistości 6,5 l) Co jakiś czas obliczam spalanie samemu, więc mam pewne informacje i znam swój samochód.
4,4
~Damiano
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Auto zakupione jako 3 letnie w 2011, zrobiłem Asterką ponad 200 000km. Po drodze wiadomo, materiały eksploatacyjne się zużywały. Wymieniony dwumas, przekładnie w skrzyni biegów. Ale złego słowa na Asteroidę nie powiem. Spalanie w mieście w okolicy 7,5-8l. Trasa 5,5-6l. Na drodze 14 letnie auto niejednokrotnie zawstydza nowe samochody mocą, zrywnością
4,5
~Damiano
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Nie zawiódł mnie nigdy, sprzęgło wymienione przy 220k km. IDS+ od nowości, turbo od nowości. Jedyne problemy były z DPF i zaworem ERG. DPF nie doczyszczał się na krótkich, miejskich trasach co miało przełożenie na zawór ERG. Auto mocne, zrywne i ekonomiczne w trasie przy 140hm/h 5,5-6l.
Średnie spalanie dla Opel Astra H Hatchback 5d 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW 2004-2013
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
150 KM musi coś "zjeść" ale, "kopa" auto ma niezłego, jak jeżdżę kulturalnie i staram się przewidywać hamowanie, pali nieźle, jak od świateł do świateł na pełnym gazie, to spali więcej jednak wszystko to w granicach uważam rozsądku, max 7,7 litra to niezły wynik jak na tak mocne auto, przy 150 na autostradzie cztery osoby i pełen bagażnik palił 6,6 litra, jak jechałem 120km/h przy tym obciążeniu, pokazywał spalanie na poziomie 5,7l. Jest tylko jeden mankament, DPF, jak jeździsz krótkie trasy , nie kupuj tego auta, DPF wypala się poprzez zwiększenie dawki paliwa przez komputer, czyli z 6,6 potrafi skoczyć do 6,8 podczas wypalania, bo niestety jak wypalanie DPF się włączy /włącza się niezaleznie od nas/ to powinniśmy przejechać w czasie wypalania drogę z obrotami silnika nie mniejszymi niż 2000 o/min, jak wypalanie zastanie nas w korku, możemy liczyć na wpompowanie paliwa do oleju silnikowego, bo silnik nie da rady zwiększonej dawki spalić na obrotach np 1100. Na trasy, auto genialne, sam jechałem w 4 osoby 215km/h, żadnego strachu, jedzie jak po torach.
6,3
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Bardzo przyjemny samochód z świetnym silnikiem, nie będę pisać bajek, że pali 4,5 l/100 km, bo to jednak 150 km, skądś moc musi się brać, ale jak na taki silnik i tak jest ekonomiczny. Chwilowe spalanie przy na 6 biegu 150 km/h i 2200 obr. to 5,5. Myślę, że to świetne spalanie. Samochód jednak waży 1390 kg, ma więc co dźwigać :) Idealne auto na trasę, na mieście może swoje wypalić.
5,7
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.9 CDTI ECOTEC 150KM 110kW
Zużycie paliwa w stosunku do mocy jest godne naśladowania- w trasie przy 6-ciu biegach też super. Przeglądy jak w każdym innym samochodzie osobowym - bez gazu. Te rzeczy które psują się w tym modelu : -listwa sterująca klap wirowych kolektora dolotowego -sprzęgło dwumasowe (moc i moment obrotowy robią swoje) -za wymianę rozrządu też trzeba solidnie zapłacić nie są zbyt tanie ale dostępność części jest bdb.

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 133
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Hatchback 5d