Szukaj

Informacje o Opel Astra H Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 80KM 59kW 2004-2005

Lata produkcji: 2004 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1800-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

3,3
~Wi
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 80KM 59kW
Moje trzecie auto, mam go już około 10 lat. Robię rocznie jakieś 12 000 km. Kupiłem sprowadzany z Belgii, jak się okazało z kręconym przebiegiem - niestety Opel na tamten czas nie pozwalał zweryfikować przebiegu przed zakupem o co do Opla mam żal i więcej auta tej marki nie kupie! Ot co! Awarie: padła skrzynia, kupiłem używaną, wymieniłem, koszt około 800 zł - podobno ten model skrzyni nie jest szczególnie trwały. Drugim nie trwałym elementem jest tu alternator, który naprawiałem chyba 3 razy, w końcu kupiłem regenerowany - koszt około 400zł. Inne awarie nie były tak poważne. Podsumowując; Astra lawetą podróżowała chyba 4 krotnie i pomimo iż na 10 lat tych poważnych usterek nie było wiele to wsiadając do tego auta nie mam pewności, że dojadę do celu bez awarii. Rdza! owszem - nadkola. Mimo wszystko nie jest to złe auto. Na zasługę zasługuje silnik... chciałem tu coś jeszcze wymienić, ale nic więcej mi do głowy nie przychodzi. Hmmm... jak na 80 koni to w miarę się rozpędza. Na pytanie czy kupiłbym to auto jeszcze raz odpowiem: raczej nie.
3,3
~Tomek
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 80KM 59kW
Samochód można określić w skrócie - zależy jak trafisz. Wcale nie jest to idiotoodporny i bezproblemowy samochód, ja cieszyłem się spokojną eksploatacją przez rok, potem dopiero poznałem co to jest "magia Opla". Największą bolączką są ciągłe i powtarzające się problemy z elektroniką, delikatna i rdzewiejąca blacha, a w wielu miejscach widać jak bardzo niedopracowany i nieprzemyślany jest ten samochód. Nienajgorszy wygląd i przyzwoite wyposażenie to według mnie za mało, żeby uznać ten samochód za godny polecenia
3,8
~marootbg
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 80KM 59kW
lubie to autko, ale nie zdecydowałbym się drugi raz na ten model, szybko się nudzi, poza tym niezbyt wygodne siedzenia, zawieszenie twarde i sztywne, mało dynamiczna wersja silnika, w porównaniu do astry IV mało miejsca w środku.
Średnie spalanie dla Opel Astra H Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 80KM 59kW 2004-2005
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 80KM 59kW
Bajki o spalaniu na poziomie 5 litrów w mieście można sobie w d... Wsadzić. No chyba ze ktoś uważa za miasto jazdę 70 na piątym biegu bez zatrzymiania. Ale w normalnym trybie miejskim spalanie tego auta to 6.8-7.2 ltr na 100 km. W trasie przy jeździe do 100 km h mozna zejść do poziomu 4.5-5ltr, przy 130-140 na autostradzie już jest ponad 6 litrów. Przy 150-160 spala ok. 7.5 na 100. Rekord na jednym tankowaniu to trasa 950 km z prędkościami 110-120. Dałoby pewnie dobić do 1000 km ale wolałem nie ryzykować stanięcia na drodze.
5,2
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 80KM 59kW
Auto ogólnie wykorzystuje na dojazdy do pracy. 60 km dziennie. Nie jest to demon prędkości, ale tak do 110 da się normalnie jeździć. Mam go pół roku. Nie ma tu koła dwu-masowego, filtra cząstek. Taki nowego typu diesel, na starych zasadach budowy. Jadąc tak do 80 km to spalanie rzędu 4,5 jest normalne. Ja jednak normalnie śmigam, to tak komputer pokazuje 5.0, ale jak litrażowałem go to wyszło mi 5,3. Jak na dojazdy do pracy to uważam, że jest to dobry samochód i odpowiedni silnik. Olej jak narazie to dolałem 0,5 litra po 3000 km. Jak go przegonie na autostradzie tak 140-150 to olej szybciej ubywa. Silnik słychać. Nie da się ukryć, że to diesel, zwłaszcza jak jest zimny :)
5,3
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 80KM 59kW
Witam. Na wstępie zaznaczę, że nie miałem okazji sprawdzenia średniego maksymalnego spalania i minimalnego spalania na długiej trasie, ponieważ tylko po mieście staram się w ogóle nie jeździć (chyba, że do sklepu, etc., ale to są bardzo krótkie dystanse) i nie byłem jeszcze w długiej trasie (dlatego podane wartości nie są poparte liczbami, podałem je "na oko", bo inaczej nie dałoby się umieścić tego wpisu). Mam starszą wersję komputera pokładowego i nie bawiłem się w przeprogramowywanie, żeby pokazywał spalanie, więc mój wynik to manualna kalkulacja: ilość litrów vs przejechane kilometry. Jeżdżę na razie głównie do pracy, relacja trasa - miasto powiedzmy 80% - 20%. Astrę posiadam od ok miesiąca i jestem jak na razie zachwycony spalaniem. Nie ukrywam, że przed zakupem (używana, 2005 rok) zwracałem uwagę na ekonomiczność auta i niskie raporty Astry były jednym z czynników, które mnie do niej przekonały. Póki co nie zawiodłem się - jest nawet lepiej niż myślałem. Z pierwszego pomiaru wyszło spalanie 4,85l/100 (Wlałem 18,32l ON i przejechałem 377.8KM - w tym momencie tankowałem)! Muszę zaznaczyć, że staram się jeździć oszczędnie, tzn. nie wychodzę poza 2500 obr/min, zresztą jak się ma 80 KM i tak nie można liczyć na nie wiadomo jaką prędkość, więc na trasie trzymam się zazwyczaj koło 100-110 Km/h, co mnie akurat w zupełności wystarcza. Redukuję biegi i nie testuję na każdym kroku sprawności turbiny - to po prostu nie jest auto do tego typu jazdy. Reasumując: jeśli ktoś liczy na ekonomiczny samochód i zachowuje standardy eco-drivingu, Astra 3 1.7 cdti 80km jest pozycją absolutnie godną polecenia!

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 133
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Hatchback 5d