Szukaj

Informacje o Opel Astra H Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2007-2013

Lata produkcji: 2007 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Kamil
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Dużo miejsca w środku dla kierowcy, pasażerowie również nie narzekają. Bardzo duży bagażnik jak na hatchback. Przyspieszenie bardzo dobre (często nawet silniki 1.9-2.0 w dieslu gorzej się zbierają - jeździłem z takimi silnikami Renault, VW, Skoda i trudniej się wyprzedzało). Wyposażenie nie jest za bogate i cena jest nieproporcjonalna - ale diesle póki co są droższe od benzyniaków i albo mocniejszy silnik z turbiną w dieslu, albo benzyniak z bogatszym wyposażeniem. Jednak Diesel jest lepszy jak się codziennie jeździ około 50km. Duże oszczędności na paliwie. Pali do 6,5 litra / 100 km w cyklu mieszanym
2,9
~tikej
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Mocny silnik dający dobre przyspieszenie, całkiem komfortowy w środku. Niestety na tym koniec. Naprawy są drogie ze względu na części. Dwumas, egr. Tak. To prawda. Po 100 tys. kilometrów te z droższych części się psują. Przynajmniej mój egzemplarz, który zakupiłem przy 122 tys. km zaczął się sypać tuż po zakupie. Mój pech, czy świadoma sprzedaż mojego poprzednika? Nie wnikam, ale gdybym mógł cofnąć czas to bym nie kupił po raz drugi ze względu na koszt napraw. Niestety używany egzemplarz powyżej 100 tys. jest ryzykowny w przypadku tej wersji, ale podobno z innymi jest podobnie.
4,1
~Patryk
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Największą wadą tego auta jest elektronika. Po podpięciu pod niego komputera diagnostycznego zaczęło wyrzucać błędy alarmu, CAN, EGR, przepustnicy i kilku innych. Okazało się, że częstą usterką jest sterownik komputera. Pomimo tego auto jest komfortowe. Wygodne siedzenia (półskóry) i tempomat sprawiają, że czas leci tak jakoś szybciej.
Średnie spalanie dla Opel Astra H Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2007-2013
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
na trasie przy rownym tempie na dystansie 140 km pokazal mi srednie 4.9 od wyzerowanego komputera, ale na ostatnich swiatlach poczekalem chwile i wyszlo 5.2 .. rowne tempo nie oznacza 70 ale 90-120 plus autostrada 130-140.. ten sillnik w dluzsza trase jest co najmniej wystarczajacy, zawsze chce sie wiecej po czasie ;) ale na dluzsza mete ok, w miescie jak to pisza, pierwszy na swiatlach nie bedziesz, ale jak juz jest 3 bieg to i plynnie mozna sie przeciskac miedzy innymi, tyle ze przy korkach nawet 7 pokaze, teraz mam srednia 6.3/5.8 robie na baku 700 - 800 km i wlewam 42-45 litrow po korek, ale czasem sie lapie ze za mocno deptam... lepszy wynik spokojnie do osiagniecia
5,7
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Fajny samochód ale części elektroniczne muszą być dobrej jakości gdyż tanie zamienniki mogą nie służyć długo, drzwi ciężko się otwierają (trzeba mocno pociągnąć za klamkę), alternator jest źle skonstruowany i przepalają się diody prostownicze. W samym samochodzie nie ma dużo miejsca i brakuje miejsc na kubki ale spalanie rekompensuje wady,
5,7
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Fajny samochód ale części elektroniczne muszą być dobrej jakości gdyż tanie zamienniki mogą nie służyć długo, drzwi ciężko się otwierają (trzeba mocno pociągnąć za klamkę), alternator jest źle skonstruowany i przepalają się diody prostownicze. W samym samochodzie nie ma dużo miejsca i brakuje miejsc na kubki ale spalanie rekompensuje wady,

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 133
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Hatchback 5d