Szukaj

Informacje o Opel Astra H Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 125KM 92kW 2004-2007

Lata produkcji: 2004 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Schreder
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 125KM 92kW
Niestety, mimo kupienia auta w bardzo dobrym stanie zawiodłem się na nim kompletnie. Silnik 1.8 125 km daje radę i auto ogółem jest poskładane dobrze ale widać krok w tył w stosunku do Astry G - w przypadku H zmieniono po prostu opakowanie. Wygłuszenie leży, jakość materiałów też jest nie najlepsza. W porównaniu do Golfa V auto chroni się o dziwo lepszym zabezpieczeniem przeciwko korozji, ceną i trwalszymi silnikami. Poza tym nie oferuje już nic więcej. Jest to bardzo popularne auto na naszych drogach ze względu na przystępność dla zwykłego człowieka, ale dla osoby, która szuka czegoś więcej niestety ale łatwo się zawiedzie i szybko znudzi. Jeżeli ktoś szuka auta do jeżdżenia na wprost to jest to idealny wybór.
4,4
~Jacek
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 125KM 92kW
Auto z tym silnikiem super. Spalanie ok , brak jakichkolwiek problemów z autem przez 2 lata oblecial kilka razy Francję bez problemu. Jedyne co się zepsuło kompresor klimatyzacji. Jedyna rzecz do której się moge przyczepić to lusterko wsteczne na samym środku szyby co utrudnia widzenie. Pozatym oceniam auto super.
4,1
~lechkucz
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 125KM 92kW
GTC super wygląda, super się go prowadzi, ma super kopa i hamulce. Ale pakowanie pod maskę silników 1,4 to nieporozumienie. 1,8 to minimum żeby auto miało charakter na jaki wygląda. A itak wstyd się przyznawać że ma tylko 125KM Elektronika zabiera sporo przyjemności z jazdy i sądząc po ilości tych aut sprowadzanych do Polski z rozwalonymi blachami potrafi zawieść
Średnie spalanie dla Opel Astra H Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 125KM 92kW 2004-2007
8,2
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 125KM 92kW
Jest to silnik dynamiczny jak na swoje 125 km. Części dość łatwo dostępne, cena rozsądna lecz nie niska. Kupując takie auto musimy mieć na uwadze cenę części, ponieważ nie możemy oczekiwać ceny podobnej do części z matiza bądź lanosa ;) Silnik w lato pali ok 9 l w mieście i ok 7 l w trasie więc jest to kwestia gustu czy mało czy dużo pali. W zimę spalanie podskakuje jakoś o 1,2 l więc tragedii nie ma. Ogólnie polecam posiadam autko od prawie 3 lat i nie miałem grubszych wymian.
8,1
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 125KM 92kW
Generalnie jest bardzo dobrze. Zainstalowałem inst.lpg LANDI RENZO OMEGAS. Jezdze dosc dynamicznie do ok 4 tys obr. spalanie gazu ok.9 litrów. Mam super brykę. Czarna, skóra, klimatronik, felga 16 cali, oryginalny podłokietnik, wersja cosmo=wszytko. Najważniejsze,ze jest kupiona w polsce i serwisowana. jeżdzę ponad rok i nic sie nie dzieje. polecam to autko
8,3
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.8 ECOTEC 125KM 92kW
Rewelacji niestety nie ma. Średnie zużycie paliwa od nowości wynosi 8.8l/100km. W zimę po mieście dochodzi do 11 litrów, po trasie jadąc pomiędzy 110 - 140km/h wyszło 7,2l/100km. Przy jeździe ekonomicznej ok.90km/h spalanie w granicach 6l/100km.

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 133
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Hatchback 5d