Szukaj

Informacje o Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013

Lata produkcji: 2006 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,0
~PaulHopp
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Jeśli ktoś myśli jeszcze o kupnie tego auta, to lepiej zastanowić się dwa razy. Auto nie należy do tanich w eksploatacji, jest wyjątkowo awaryjne i paliwożerne, a przyspieszenie i moc silnika w żaden sposób tego nie rekompensują. Niskie spalanie i tanie naprawy to mit stworzony chyba przez samego producenta i sprzedawców. Jedyny atut tego auta to naprawdę spora pojemność bagażnika jak na gabaryty i układ jezdny, dzięki któremu pokonywanie ostrych zakrętów przy wysokich prędkościach idzie lepiej niż w niejednym nowym BMW, o ile auto akurat nie nadaje się do naprawy.
4,5
~MarkusKG
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Ten samochód kupiłem rok temu (miał 4 lata i 81tys km). Przejechałem nim 20tys km, w między czasie zagazowałem. Silnik dynamiczny, choć dużo pali na benzynie. Na gazie koszty spadły o połowę. Mimo iż głośny w środku, to jeździ się dobrze i komfortowo jak na klasę C. Długo szukałem auta dla siebie i zdecydowałem się na tą starszą generację ponieważ widzę, że nie powinien mnie zaskoczyć poważnymi usterkami. Wygląda jeszcze względnie nowocześnie. W środku dobrze wykonany. Plastiki nie są tandetne, wszystkie przyciski w zasięgu ręki, dobrze rozmieszczone.
2,9
~Bartek
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Przeciętne auto do jazdy codziennej. Jest dość wygodne i ma sporo miejsca w środku. Układ kierowniczy ok. Sporym minusem jest bardzo sztywna i wręcz „toporna” skrzynia biegów. Spalanie całkiem spore jak na generowaną moc . Największym problemem jest duża awaryjność silnika - przy 100 tys. km konieczny remont kapitalny silnika. Poza tym dużo awarii typu nieszczelności w silniku, wycieczki płynu chłodniczego itp.
Średnie spalanie dla Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
8,4
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Po 5 latach samochodu i 4 latach mojego nim jeżdżenia mogę powiedzieć, ze nie są wysokie. Przeglądy mieszczą się w 700 zł. Chyba, że akurat trafi się wymiana czegoś dodatkowego poza filtrami i olejem np świece (ok 200 zł). Teraz będę wymieniał klocki hamulcowe (przy przebiegu ok. 93 tys. km). Jeżeli chodzi o spalanie to da się (jeżdżąc super eco) osiągnąć te z katalogu. Przy normalnej, ale nie bardzo dynamicznej jeździe wychodzi mi 7,2/100km (z dystrybutora) w cyklu mieszanym (stała trasa dom-praca-dom, 65 km z czego 25 to trasa, a 40 to miasto). Jak chcemy jeździć dynamicznie (o ile się da w mieście i korkach :) ) to trzeba liczyć minimum 7,5 a raczej 7,8 na 100 km. W czystym mieście (Warszawa) i krótkich odcinkach na zimnym silniku 10 litrów. Przy prędkości do 100 km/h - 5,5. Przy prędkościach 100-120 - 7,2l, a na autostradzie 8 litrów i w górę. Klima on +1 litr więcej do wszystkiego.
7,2
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Witam. To już drugi mój raport na tej stronie dotyczący tego samego auta. Zamontowaną mam instalację gazową Stag 4 Q-Box Plus. Z użytkowania tego auta jestem Mega zadowolony. Przy obecnych cenach LPG koszt przejechania 100 kilometrów to jedynie 12-14zł ! Samochód posiadam dwa już dwa lata i przez ten czas skrupulatnie zbieram wszystkie paragony z tankowań zarówno LPG jak i benzyny. Średnia zużycia LPG z tych całych dwóch lat to 8,2 litra, natomiast benzyny 0,8 litra. Zaznaczam że głównie jeżdżę po mieście więc te wyniki wydają się być super. Gdybym jezdził więcej w trasy to zapewne odsetek zużycia benzyny byłby zdecydowanie niższy. Jeżdżę raczej spokojnie. Nie mam takiej potrzeby aby śmigać od skrzyżowania do skrzyżowania i zawsze być pierwszy. Z napraw oprócz tej jednej jedynej cewki zapłonowej którą wymieniłem na same dzień dobry niedługo po kupnie auta to nie wymieniłem nic. Dynamika tego silnika faktycznie mogłaby być nieco lepsza, ale zależy jak kto lubi i jaki ma styl jazdy. Generalnie mi wystarcza. Polecam to auto.
7,4
Liczba komentarzy: 2
Opel Astra H
Hatchback 5d 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Opel Astra H 1.6 16V 115KM 2008r. Instalacja Gazowa firmy STAG ze sterownikiem STAG-4 Q-Box, wtryski HANA H2000. Opony wielosezonowe 205/55 R16. Spalanie w mojej Astrze uważam za rewelacyjne. Co ciekawe, przy mojej instalacji gazowej nie zmienia się znacząco spalanie w porównaniu do zużycia benzyny - zużycie na LPG w stosunku do PB wzrasta może o 0,2-0,3litra. Jeżdząc dosyć ekonomicznie na trasie, przy prędkości 90km/h potrafi zejść do 6 litrów, natomiast przy prędkośći 120km/h - 7 litrów. W mieście spalanie wzrasta do 9 litrów. Jazda agresywna przekłada się już na stosunkowo wyższe zużycie, wiadomo - coś za coś. Generalnie staram się stosować do zasad Eco Drivingu, więc moje wyniki w zużyciu paliwa są dość niskie. Spalanie w dużym stopniu zależy od kierowcy, a wiadomo, każdy kierowca jest inny i nie można stosować jednakowej miary. Najmniejsze średnie spalanie, jakie pokazał komputer pokładowy mojej Astry, wyniosło 4,8 l/100 km. To było możliwe na 25 kilometrowym dystansie i przy prędkości maksymalnej 60 km/h. Jeżeli ktoś lubi szybką i dynamiczną jazdę, musi liczyć się ze znacznie wyższym apetytem na paliwo (nawet 12 litrów na setkę w ruchu miejskim). Jeśli chodzi o awaryjność to nie ma powodu do narzekań. Auto jest praktycznie bezawaryjne. Wymieniłem jedynie cewkę zapłonową. Generalnie tylko tankować i jeździć. Osiągi tego samochodu są dosyć specyficzne. Tych 115 koni nie czuć przy niskich obrotach, co jest zauważalne dopiero przy wyższych. Jak już się wkręci to 200km/h osiąga bez problemu, przy tym samochód zachowuję się na drodze dość pewnie i stabilnie. Ale jak wiadomo - wysokie obroty = wyższe spalanie. Wlączenie klimy jest bardzo odczuwalne podczas jazdy, silnik wtedy jest trochę słabszy. Wadą jest brak wskaźnika temperatury płynu chłodniczego. Chyba producent zupełnie o tym zapomniał. Wnętrze dosyć obszerne, jakość użytych we wnętrzu materiałów bez zarzutu, siedzenia są wygodne i dobrze trzymają na boki, natomiast bagażnik jak na klasę kompakt jest wręcz rewelacyjny - 375 litrów! Nawet wiele nowych kompaktów nie może się tym pochwalić. Podsumowując: samochód bardzo przyjazny. Zarówno jazda nim, jak i ekonomia bez zarzutu. Opel Astra jest też dość tani w zakupie. Ma wszystko co potrzeba i co najważniejsze nie przepłaca się tu za znaczek na masce jak to często bywa z innymi markami... Ceny części do Opla są jednymi z najniższych na rynku - jest spory wybór w zamiennikach. Biorąc pod uwagę, że to silnik benzynowy to nie ma w nim tych wielu newralgicznych i drogich części, które zawsze rujnują kieszeń posiadaczom samochodów z Dieslem pod maską. Astra z instalacją LPG jest bardzo oszczędna. Pokonanie 100km kosztuje tu około 15zł. Żaden nawet najbardziej oszczędny diesel nie może się pochwalić takim wynikiem. Opel Astra H 1.6 16V 115 KM jest autem absolutnie godnym polecenia !

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 133
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Hatchback 5d