Szukaj

Informacje o Opel Astra H GTC 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność

Wybrane oceny

3,9
~Piotrek
Opel Astra H
GTC 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Jako całokształt auto na solidną czwórkę, aczkolwiek problemy z elektryką potrafią frustrować. Przy tym silniku i tej masie samochód raczej do spokojnej jazdy, choć masa przekłada się też na większe spalanie. W mojej wersji wyposażeniowej auto miało wygodne "sportowe" fotele, oraz skórzaną "sportową" kierownice. Astra przez większość czasu była bezawaryjna z wyjątkiem wypadającego zapłonu co finalnie skończyło się wymianą cewki zapłonowej, problemy z CIMem jak to u każdego użytkownika przedliftowej Astry H, ale ogólnie nie było na co narzekać. Jeśli ktoś się zdecyduje na to auto najlepiej szukać modelu po 2006-2007 roku (w każdym razie poliftową) gdyż poprawiono moduł CIM i jest mniej denerwujących krzaczków z tym związanych.
3,7
~MrWhite
Opel Astra H
GTC 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Bez wątpienia jest to dobrze wyglądające autko. Dobrze się prowadzi i jest dość wygodne. Generalnie nie zdarzyły się żadne poważne usterki, pękł jedynie kolektor wydechowy, ale da się z tym jeździć, słychać tylko na zimnym silniku, więc póki co go nie wymieniam bo jest on połączony z katalizatorem i cena nowego zwala z nóg. Nie przepadam za tapicerką Opli bo dla mnie wygląda raczej kiepsko, a jakość pozostawia wiele do życzenia, no ale kwestia gustu. Widoczność do tyłu w wersji trzydrzwiowej to jakaś kpina, bez czujników parkowania się nie obejdzie. Ogólnie nie jestem fanem Opla ale autko spisuje się dobrze i nie mogę narzekać. Nie polecam jedynie diesli bo kilku znajomych posiada takowe i już jest u nich gorzej z niezawodnością.
3,2
~Wookash99
Opel Astra H
GTC 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW
Auto zupełnie poprawne. Wady, które posiada wynikają z designu samego auta. Polecam młodym osobom - łatwość napraw i tanie części. Ponadto z odpowiednimi felgami może wyglądać na bardziej sportowe niż jest w rzeczywistości.

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 133
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H GTC