Szukaj

Informacje o Opel Astra H GTC 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2011

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

1,9
~Roman
Opel Astra H
GTC 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Mimo wersji sport , toporne , słabe bez polotu . Od początku nieustanne problemy . Najpierw z czujnikiem zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. Potem olej silnikowy znalazł się w płynie chłodniczym. Diagnoza była jednoznaczna , uszkodzona uszczelka pod głowicą. Na domiar złego wcześniej wymieniono chłodnicę oleju, myśląc , że ona jest winna obecności tego oleju . Wyciekający olej z miski , albo z układu rozrządu, pękające gumowe węże itd … Być może trafiłem na bardzo felerny egzemplarz nigdy nikomu nie poleciłbym kupna tego samochodu. Koszmar , tragedia .
4,4
~Andrew
Opel Astra H
GTC 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Dosyć duże pieniądze zapłaciłem za tą perełkę, ale WARTO było, i jestem pozytywnie zaskoczony marką Opel, której nigdy nie byłem fanem... Silnik 1.6 mojego egzemplarza był łaskawy, bezproblemowy, a do tego zadowalający aż nadto, ale przy tej masie pojazdu to było oczywiste, że będzie mały dzikus. W trasie nawet 4,3l/100km na komputerze, na mieście jadł 8,5-9, ale to chyba przez styl jazdy... Na pierwsze autko polecam, ja mam 21 lat , niepotrzebna mi była limuzyna/kombi do czsu załoeżnia firmy. Noj Jedyne co to akumulator był od razy do wymiany i reflektoru zmieniłem bo chciałem xenony (1150+800 robocizna). Dbałem i byłem zadowolony więc polecam 9/10.
4,1
~Jakub
Opel Astra H
GTC 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Jestem bardzo zadowolony z samochodu. Spełnia prawie wszystkie moje wymagania. Nie mam rodziny, a moja praca wymaga troche jeżdżenia (niedługie trasy, do 100 km). Jazda jest dla mnie ważna i sposób w jaki ten samochód jeździ jest bardzo przyjemny, lekko oporny (co bardzo lubię). Jazda Astra jest również bardzo angażująca więc wydaje mi się że każdy kto na samochód patrzy jako coś więcej niż tylko narzędzie do przemieszczenia się powinien być zadowolony. Samochód jak na swoja bryłe ma sporo przestrzeni w środku. Bagażnik jest niezły do codziennego użytku, jeździłem nim na narty, raz nawet udało mi się przewieźć dwa rowery mając klapę bagażnika zamknięta. Oczywiście ma wady. Wg mnie auto pali litr paliwa więcej niż powinien palić, oraz pozycja kierowca mogłaby być delikatnie poprawiona. Podsumowując, samochód naprawdę daje radę, sprawia przyjemność z jazdy, nie psuje się (choc może za wcześnie to oceniam), jest praktyczny przy użytkowaniu 1 lub 2 osób, nie jest to oczywiście rodzinny samochód ale wśród swoich rywali (Golf 5 3drzwi czy Audi A3 3drzwi) nie odstaje. Polecam.
Średnie spalanie dla Opel Astra H GTC 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2011
7,9
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Opel Astra H
GTC 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
opla astrę gtc mam od roku jestem zadowolony najbardziej silnik mi się podoba 115 koni w lekkim aucie daje możliwość dynamicznej jazdy i według mnie wystarcza w zupełności jeśli chcę trochę wrażeń włączam przycisk sport i staje się ostrzejszy lepiej przyspiesza spalanie lpg według mnie rewelacja bardzo niskie samochód ma moc a spalanie jest takie jak w jakichś tam pierdziawkach z silnikami 1,2 czy 1 l które teraz można kupić w salonie z fabryczną instalacją gazową . u mnie instalacvja gazowa była montowana zaraz po zakupie auta gazownik zaproponował mi instalację na dobrych podzespołach była droższa trochę od innych 2600 zł ale jestem zadowolony i polecam dopłacić więcej przy montażu i potem niczym się nie martwić pracuje na gazie ekstra . auto ma 76000 km przebiegu skórzane siedzenia w kolorze jasny brąz okazało się po jakimś miesiącu oglądania go do okoła że to nie jest naturalna skóra teraz wiem dlaczego na siedzeniu kierowcy widać już zużycie które wygląda jak by samochód miał 2 razy większy przebieg tak samo kierownica ale chyba jest z naturalnej skóry ale też widać ślady zużycia poza tym tylko jakieś drobiazgi mnie wkurzyły czyli szkło lusterka zewnętrznego od strony kierowcy się odkleiło od reszty i odpadło podczas parkowania na szczęście nie pękło i udało się je przymocować na taśmę dwustronną , osłona aluminniowa nad tłumikiem która ma za zadanie odbijać temperaturę też odpadła w sumie to jej się nie dziwię bo jest grubości puszki po piwie wywaliłem więc ją wywaliłem . moja astra jest w wersji z panoramiczną szybą bardzo fajna opcja ale ma to 2 wady roleta zasuwająca szybę na której są takie 2 klapki osłaniająca kierowcę i pasażera z przodu przed słońcem świecącym w oczy więc te klapki są tak małe że nie spełniają swojej funkcji i nie da się ich przekręcić w bok żeby osłaniały oczy kierowcy przed słońcem z bocznej szyby . druga wada szyby panoramicznej to jej ewentualny koszt wymiany w razie pęknięcia naprawdę warto przed zakupem wersji panoramicznej się głębiej zastanowić czy faktycznie ten gajer jest nam potrzebny . samochód oceniam ogólnie bardzo dobrze jest piękny i komfortowy sztywne zawieszenie wymaga od kierowcy uwagi na nierównościach ale daje cudowne wrażenia z jazdy w zakrętach samochód prowadzi się jak sportowy
8,0
Opel Astra H
GTC 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Jak na moją nogę to auto nie pali źle w warunkach miejskich i na "polskich" drogach (8l w polskiej trasie, 10-10.5l w mieście). Jak daje samochód dziewczynie to i w mieście tylko 8l spali a na trasie 6.5l :-). Z małym bagażem i kierowcą na pokładzie dynamika jest zadowalająca, bez problemu można wyprzedzać. Niestety po zapakowaniu 3 osób + bagaż wyprzedzani staje się wręcz niebezpieczne. Natomiast jazda autostradowa to jest tragedia. Bardzo ale to bardzo brakuje 6. biegu. Do 120 spalanie jest rozsądne, potem gwałtownie rośnie. Moja astra przy równej jeździe 60km/h pali 4.5l, 80km/h 5-5.5l, 100km/h 6l, 120km/h 7l, 140km/h 9-9.5l, 160km/h 11l, Vmax (licznikowe 210km/h) 19,5l. Wartości oczywiście na 100km. To już mondeo 2.0 benzyna kolegi przy 160 mniej pali. Także do miasta i na krótkie trasy polecam, jak zamierzacie latać autostradami to wybrałbym inną wersje silnikową (taką z 6. biegami).
5,7
Opel Astra H
GTC 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Samochód dla oszczędzających. Nie szarżuje i preferuje spokojną jazdę, bez żadnych dzikich manewrów. Głównie jeżdżę w trasie więc wyniki nie powinny dziwić. Pomiary wykonane przez komputer, podparte tradycyjną metodą pomiarową(zatankowanie pełnego baku z wyzerowaniem miernika kilometrów).

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 133
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H GTC