Szukaj

Informacje o Opel Astra H

Lata produkcji: 2004 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Trzecia generacja Opla Astra, czyli zgodnie z nomenklaturą niemieckiego producenta Astra H, pojawiła się na rynku w 2004 r. Ponownie, w porównaniu do poprzedniej generacji Astry, mocno zmieniono nadwozie auta. Względem obu poprzednich generacji, sylwetka samochodu jest znacznie agresywniejsza i bardziej dynamiczna. W 2006 r. Opel Astra H przeszedł delikatny facelifting. Astra III był drugim (po Zafirze) modelem niemieckiej marki, który powstał na płycie podłogowej Delta, opracowanej przez inżynierów General Motors, jak również jedynym wówczas produkowanym seryjnie samochodem osobowym wyposażonym w panoramiczną szybę. W ofercie, poza standardową odmianą hatchback, znajdowały się również takie wersje nadwoziowe jak kombi, sedan oraz coupe/kabriolet. Podobnie jak w przypadku poprzedników, mimo pojawienia się kolejnej generacji modelu, Astra H była jeszcze przez kilka lat produkowana jako Opel Astra Classic.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Opel Astra H – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Opel Astra H

Liczba ocen: 1 006
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

1,9
~Roman
Opel Astra H
GTC 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Mimo wersji sport , toporne , słabe bez polotu . Od początku nieustanne problemy . Najpierw z czujnikiem zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. Potem olej silnikowy znalazł się w płynie chłodniczym. Diagnoza była jednoznaczna , uszkodzona uszczelka pod głowicą. Na domiar złego wcześniej wymieniono chłodnicę oleju, myśląc , że ona jest winna obecności tego oleju . Wyciekający olej z miski , albo z układu rozrządu, pękające gumowe węże itd … Być może trafiłem na bardzo felerny egzemplarz nigdy nikomu nie poleciłbym kupna tego samochodu. Koszmar , tragedia .
2,4
~Ouragan
Opel Astra H
Sedan 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Witam w opisie łańcuszka nieszczęścia o nazwie opel Astra H. Kupiłem świadomie auto na "dojazdy do pracy": stara technologia, benzyna, obszerny, z prostym zawieszeniem niegnijący z wyposażeniem "klima na guzik". I najważniejsze ... nie Ford... miałem dwa i się wyleczyłem. Opel z przebiegiem 290 tyś. (to megaważne!), ale co tam...jeździł w instytucji państwowej więc serwisowany. Sprawdziłem budę (cała), silnik ok, skrzynia ciut ciasna (ale jak kupowałem był mróz więc normalne). No to jedziemy! A raczej stoimy... Zapraszam do czytania opisu...
4,7
~Krzysztof
Opel Astra H
Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW
Duże wygodne kombi, Silnik dynamiką nie powala jest to auto do przemieszczania się aczkolwiek można nim też wyprzedzać i to bez najmniejszych problemów. Naprawy raczej tanie, spalanie przyjemne. Na pochwałę zasługuje zabezpieczenie antykorozyjne na prawie 15 letniej gablocie nie ma plamy rdzy, nigdzie ani grama więc tutaj ukłony. Przyjemny w prowadzeniu i odbiorze, bardzo cichutki. Polecam to auto, koszty serwisu nie zabijają, jest to zwykły normalny samochód który kiedy będzie miał dobry olej, nie będzie katowany i będzie regularnie serwisowany zawiezie nas wszędzie. Dodam jednak na końcu jeden mankament, posiadam wersję z automatem, w każdym kole w łożysku mamy czujnik cena przód ok 800pln sztuka tył 500 pln sztuka. Jeśli panie choć jeden, skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, zawiesza się na biegu pierwszym i koniec jazdy. Jest to nie od obejścia, miałem taką sytuację generalnie ja zadzwoniłem po lawetę która za darmo zabrała auto i dostałem samochód zastępczy więc nie bardzo się przejąłem naprawą ale warto mieć to na uwadze kupując automat. Pozdrawiam i auto polecam

Raporty spalania Opel Astra H

Liczba raportów: 1 488
Średnie spalanie dla Opel Astra H
6,9 – 13,4
l/100 km
4,9 – 6,7
l/100 km
7,3 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Opel Astra H
Hatchback 5d 2.0 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
Najniższe możliwe spalanie jakie udało mi się osiągnąć w trasie (100km bez wyprzedzania i przy prędkości 90km/h) 6.4l. Swobodna trasa jazda po drodze ekspresowej (120 km/h z okazjonalnym wyprzedzaniem) 8.1l. Pałowanie 130/140 km/h z agresywnym wyprzedzaniem 9-9.5l. Jazda miejska po dziadkowemu z częstym toczeniem i hamowaniem biegami 8.5l Swobodna jazda miejska 10.5l Jazda miejska w ciężkich korkach 13-16l Auto zrywne i dające frajdę z jazdy, ale drugi raz bym nie kupił. Przy takim spalaniu już wolę jakieś 3.0l 300 km silniki np z Audi.
11,2
Opel Astra H
Kombi 1.6 turbo ECOTEC 180KM 132kW
Jak ktoś jeździ spokojnie spali mniej niż 10l LPG a jak ktoś lubi depnąć spalanie rośnie powyżej 11 do 13 L gazu na 100km do autka wchodzi fajna butla do której można zalać w moim przypadku 50L gazu średnio na jednej butli przejadę powyżej 400km
5,2
Opel Astra H
Sedan 1.3 CDTI ECOTEC 90KM 66kW
Silnik jest rewelacyjny, oferuje dosyc dobrą moc przy tej masie astry nawet 90 koni raję radę, silnik na duzy plus, trzeba pamiętać o koszcie dwumasy bo z cala pewnością jazda ponizej 1800 obr. prędzej czy później to się skonczy jak skonczy, jazda ponizej zakresu turbiny tez dziala niekorzystnie. Tak czy siak jestem zadowolony, swietna ekonomia w stosunku do dynamiki

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 133
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H