Szukaj

Informacje o Opel Astra G Sedan 1.6 16V 101KM 74kW 1998-2006

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Paweł
Opel Astra G
Sedan 1.6 16V 101KM 74kW
Samochód ten jest bardzo prosty w budowie (wg. mechaników miejscami wręcz prymitywny) przez co ewentualne naprawy nie będą zabójstwem dla portfela. W połączeniu z solidnym wykonaniem (niewiele ustępującym Volkswagenowi) daje nam naprawdę dobry samochód na nasze dziurawe drogi. Zawieszenie po wielu latach i przebytych kilometrach nadal sprawuje się bez zarzutu. Belka skrętna z tyłu jest podobno niemal niezniszczalna przy rozsądnym użytkowaniu. Układ jezdny w porządku, chociaż nie ma szaleństw. W swojej kategorii cenowej (9000-14000zł, wszystkie tańsze to wyjeżdzone wraki) to świetny wybór dla kogoś, kto szuka solidnego i niedrogiego w eksploatacji samochodu. Oczywiście można kupić np. Alfę Romeo 156 które jest nieporównywalnie ładniejsze (jak to mówią - \"samochód z duszą\"), lepiej wyposażone i lepsze w prowadzeniu, ale jeżeli ktoś pokonuje na polskich drogach dużo kilometrów to potrzebuje samochodu solidnego, a takim używana Alfa Romeo, Fiat czy Renault po prostu nie jest (bez obrazy dla posiadaczy). Jeżeli po kupnie Astry wykonamy duży przegląd i wymienimy na starcie wszystkie zużyte części pokroju rozrządu, hamulców, elementów zawieszenia i układu wydechowego to mamy samochód który przejeździ bardzo duże ilości kilometrów bez niespodzianek. W przypadku wersji z silnikiem diesla mówimy wręcz o \"wole roboczym\". Proszę się zastanowić, dlaczego większość flot firmowych (tzw. \"kombi w dieslu\") to samochody marki VW, Ford czy Opel, a nie np. Fiat, Renault czy Citroen?
4,3
~qbster@poczta.onet.pl
Opel Astra G
Sedan 1.6 16V 101KM 74kW
Auto, które napewno zajęło swoje miejsce w historii motoryzacji, z którego firma opel na pewno jest dumna. W końcu było produkowane przez prawie 10 lat. Jedyną rzeczą którą bym zmienił (i którą zmieniam aktualnie w swojej astrze) jest kolor podświetlenia deski rozdzielczej. Bardzo ładny i dynamiczny efekt przynosi banalny zabieg - pomalowanie wskazówek czerwonym markerem. Naprawdę ciekawy efekt, a jeszcze do tego założyć białe zegary podświetlane na niebiesko, to juz cud miód. (Takie zegary są dostępne, nieoryginalne kosztują około 50zł natomiast oplowskie około 300zł. Montuje się je poprzez zdjęcie starych czarnych nakładek i założenie nowych, jest to zabieg średnio trudny)
3,9
~Lesław Kubień lkubien@poczta.onet.pl
Opel Astra G
Sedan 1.6 16V 101KM 74kW
Jeżdżę samochodem głównie po mieście, czyli przeważnie na krótkich dystansach, czego nie wytrzymuje tłumik zewnętrzny. Musiałem go już zmieniać dwa razy. Silnik jest jak dotąd bezawayjny, pracuje równo i spokojnie. Mam uwagi co do opon, w których występuje wyraźne bicie związane z nierównomiernym zużyciem bieżnika. W stacji diagnostycznej nie stwierdzono wad zawieszenia ani złej zbieżności kół, ciśnienie w oponach jest zgodne z zaleceniami producenta. Po dwóch latach użytkowania awarii uległ akumulator, musiałem go wymienić na nowy. W długiej trasie Opel sprawuje się bardzo dobrze, pewnie trzyma się drogi, kierownica nie wpada w wibracje przy większych prędkościach. Zużycie paliwa na trasie schodzi nawet poniżej 6 lirów na 100 km.Posiadam wersję sedan z 500 litrowym bagażnikiem z czego się bardzo cieszę gdyż na wakacje mogę zabrać właściwie wszystko co chcę. Objechałem szczęśliwie tym samochodem całą Norwegię, Austrię, Szwajcarię i chyba długo się jeszcze będę nim cieszył.
Średnie spalanie dla Opel Astra G Sedan 1.6 16V 101KM 74kW 1998-2006
7,3
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Opel Astra G
Sedan 1.6 16V 101KM 74kW
Auto ma już swoje lata ale nadal chodzi jak zegarek szwajcarski. Równo płynnie ciągnie do przodu. W zeszłe wakacje zatankowałem na shell-u EURO SUPER 95 i na trasie 700 km spalanie wyszło 5.3l/100 . wczoraj zatankowałem na Bliskiej pb 98 i jeżdżąc troszkę po mieście i wracając do domu wyszło na komputerze 5,3 l/100 więc czym lepsze paliwo tym mniej pali. Ostatnio na trasie do Warszawy na tym paliwie z Bliskiej komputer pokazał 4.8 l/100. Prędkość ok 100 km/h Komp. pokazał 78 km/h. Po co więcej dojedzie się bezpiecznie, małe spalanie, komfort i przyjemność z jazdy. Natomiast maksymalne spalanie jakie osiągnąłem w mieście kręcąc nawet do 6 tyś to prawie 10 l więc nie jest źłe... :D
8,2
Opel Astra G
Sedan 1.6 16V 101KM 74kW
Możecie mi wierzyć lub nie, ale jedyne co robię w tym samochodzie to regularnie wymieniam olej (syntetyczny Mobil) z filtrami co 15 000 km i jeżdżę bez awarii. W tym roku wymieniłem tłumik końcowy i środkowy za sprawą skorodowania starego - po prostu dał o sobie znak wiek auta, nie wyeksploatowanie. Mój samochód ma 160 000 km przebiegu i jest to przebieg oryginalny, w co w zasadzie nikt mi nie wierzy ;)
8,0
Opel Astra G
Sedan 1.6 16V 101KM 74kW
Jeżeli chodzi o zużycie paliwa to jest ono typowe dla kompaktu tej wielkości i wagi (można wziąć małą poprawkę na to, że mam sedana który jest dłuższy i trochę cięższy od hatchbacka), czyli w granicach 7l w trasie i 9-10l w mieście. Z klimatyzacją odrobinę więcej ale nie jakoś znacznie. Spalanie na poziomie 5,5l to wyssane z palca bajki. Ceny napraw na wyjątkowo dobrym poziomie

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 209
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Sedan