Szukaj

Informacje o Opel Astra G Sedan 1.4 16V 90KM 66kW 1998-2003

Lata produkcji: 1998 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1389 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,6 x 73,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,2
~Damian
Opel Astra G
Sedan 1.4 16V 90KM 66kW
Ten samochód jest chyba nie do zdarcia- 17 lat 317000 przebiegu i wciąż się nieźle trzyma.Połowa przebiegu na LPG.Teraz traktuję go jako wół roboczy budowa domu, jazda z przyczepką itp. Bardzo ekonomiczne i niezawodne auto. Kilka razy zaliczył trasę do Anglii, Chorwacja itd. Po 300000 tys. padło sprzęgło i rozrusznik. Minusy do bardzo niewygodne fotele, tłumik wymiana co ok. 3 lata jakiej firmy by nie był. Problem z palącymi się bardzo często żarówkami. Tapicerka niestety już też się sypie, ale jeśli chodzi o rdzę to się trzyma (na jednym nadkolu po 17 latach zaczyna coś wychodzić. Ciekawe czy dobiję do 500 000 tys.? Litr oleju na dolewką starcza na rok.
3,9
~marcinekl@op.pl
Opel Astra G
Sedan 1.4 16V 90KM 66kW
Generalnie Asterka jest całkiem fajnym samochodem, mam już drugą i naprawdę nie ma powodów do narzekań, jeśli ktoś potrzebuje w miarę solidnego i taniego w utrzymaniu autka. Moja to Classic z Gliwic, w porównaniu z wersjami z Niemiec widać tu pewne oszczędności w konstruowaniu auta na rynek wschodnioeuropejski, ale da się wytrzymać brak światełka w schowku czy tylnych głośników. Mogę Astrę śmiało polecić jako samochód do codziennej bezstresowej eksploatacji, zwłaszcza wersje 8 zaworowe, które bezproblemowo znoszą jazdę na gazie.
3,6
~mdmatysek
Opel Astra G
Sedan 1.4 16V 90KM 66kW
fajne auto, ale czasami wydaje mi się że mam przysłowiowego fancuza co chwilę coś, najbardziej denerwuje mnie, że co jakiś czas słychać stukanie lub odłos tarcia, 5 warsztatów i nic nie znaleźli, a to pojawia się i znika
Średnie spalanie dla Opel Astra G Sedan 1.4 16V 90KM 66kW 1998-2003
7,1
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Opel Astra G
Sedan 1.4 16V 90KM 66kW
Spalanie jest zadowalające. W jeździe mieszanej miasto/trasa do 90km/h na krótkich dystansach do 15km ok. 7.0l. Z reguły podróżuję na trasie ok. 100km w proporcjach miasto 40/60 trasa. Na autostradzie przy prędkościach 110-120km/h spalanie na granicy 5.5 - 6.0l. Prędkości rzędu 130-140 km/h to ok. 7.0-7.5l, przy prędkości maksymalnej (licznikowo około 200km/h, oczywiście w Niemczech!) spalanie na poziomie 9.0l. Co więcej, na trasie o długości 380km jadąc w góry z zapchanym bagażnikiem i 4 osobami średnie spalanie ok. 7.2l, mimo dość intensywnego operowania pedałem gazu.
9,1
Opel Astra G
Sedan 1.4 16V 90KM 66kW
Samochód z 99 roku, instalacja gazowa od 2001, także mocno przestarzała, jakby tego było mało zamontowana niezbyt profesjonalnie. Mimo to jeżdżąc po Krakowie trochę w korkach, trochę nocą regularny wynik to 9l LPG. Na trasie można spokojnie zejść poniżej 8l, ale to opcja dla cierpliwych, bo powyżej 100km/h spalanie mocno skacze.
6,4
Opel Astra G
Sedan 1.4 16V 90KM 66kW
Z racji elastyczności silniczka i mądrze przemyślanych przełożeń skrzyni biegów można uzyskać naprawdę niskie spalania. Mi pali około 7 litrów na stówe ale mój tata zszedł nią do pułapu 5 litrów!!! Wystarczy nie przekraczać 3 tys. obrotów i stacje można oglądać raz na miesiąc.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Sedan