Szukaj

Informacje o Opel Astra G Sedan

Lata produkcji: 1998 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4252 mm
Szerokość 1709 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1967 mm
Wysokość 1425 mm
Rozstaw osi 2606 mm
Rozstaw kół - przód 1484 mm
Rozstaw kół - tył 1472 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,2
~Damian
Opel Astra G
Sedan 1.4 16V 90KM 66kW
Ten samochód jest chyba nie do zdarcia- 17 lat 317000 przebiegu i wciąż się nieźle trzyma.Połowa przebiegu na LPG.Teraz traktuję go jako wół roboczy budowa domu, jazda z przyczepką itp. Bardzo ekonomiczne i niezawodne auto. Kilka razy zaliczył trasę do Anglii, Chorwacja itd. Po 300000 tys. padło sprzęgło i rozrusznik. Minusy do bardzo niewygodne fotele, tłumik wymiana co ok. 3 lata jakiej firmy by nie był. Problem z palącymi się bardzo często żarówkami. Tapicerka niestety już też się sypie, ale jeśli chodzi o rdzę to się trzyma (na jednym nadkolu po 17 latach zaczyna coś wychodzić. Ciekawe czy dobiję do 500 000 tys.? Litr oleju na dolewką starcza na rok.
4,3
~margrad
Opel Astra G
Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW
Auto kupiłem od 1 właściciela, miało 4 lata i zaledwie 60tys km (udokumentowane), bezwypadkowe. Zdecydowałem się na model G, ze względu na bardzo korzystny stosunek ceny do stanu auta (astra H by była z 5 tysięcy droższa z tego samego rocznika). Silnik 1,6 Twinport był montowany także w Astrze H (nie jest to ten sam motor co ozn. 1,6 16v w astrach F i G!). Przez 2 lata przejechałem prawie 50tys km, w tym 7tys wyprawa do Hiszpanii. Auto niezawodne. Poza materiałami eksploatacyjnymi, wymieniłem jedynie cewkę zapłonową (chodził na 3 cylindrach, koszt nowej oryginalnej cewki w necie to nieco ponad 300zl), oraz łączniki stabilizatorów (bardzo dobre polskie METALOWE zamienniki po 22zł / sztuka!) I tyle. Co ciekawe, astra G z lat 2005-09 (czyli CLassic) nie była już oferowana w Europie Zachodniej, zatem wszystkie sztuki z tych roczników pochodzą z polskiego rynku. DLa mnie to plus! Można znaleźć łatwo auto od 1 właściciela, w bardzo dobrym stanie, i z małym przebiegiem. Uważam że to lepsze rozwiązanie niż kupowanie czegoś, co ktoś na Zachodzie chciał wyrzucić na śmietnik... .
4,2
~Paweł
Opel Astra G
Sedan 1.6 16V 101KM 74kW
Samochód ten jest bardzo prosty w budowie (wg. mechaników miejscami wręcz prymitywny) przez co ewentualne naprawy nie będą zabójstwem dla portfela. W połączeniu z solidnym wykonaniem (niewiele ustępującym Volkswagenowi) daje nam naprawdę dobry samochód na nasze dziurawe drogi. Zawieszenie po wielu latach i przebytych kilometrach nadal sprawuje się bez zarzutu. Belka skrętna z tyłu jest podobno niemal niezniszczalna przy rozsądnym użytkowaniu. Układ jezdny w porządku, chociaż nie ma szaleństw. W swojej kategorii cenowej (9000-14000zł, wszystkie tańsze to wyjeżdzone wraki) to świetny wybór dla kogoś, kto szuka solidnego i niedrogiego w eksploatacji samochodu. Oczywiście można kupić np. Alfę Romeo 156 które jest nieporównywalnie ładniejsze (jak to mówią - \"samochód z duszą\"), lepiej wyposażone i lepsze w prowadzeniu, ale jeżeli ktoś pokonuje na polskich drogach dużo kilometrów to potrzebuje samochodu solidnego, a takim używana Alfa Romeo, Fiat czy Renault po prostu nie jest (bez obrazy dla posiadaczy). Jeżeli po kupnie Astry wykonamy duży przegląd i wymienimy na starcie wszystkie zużyte części pokroju rozrządu, hamulców, elementów zawieszenia i układu wydechowego to mamy samochód który przejeździ bardzo duże ilości kilometrów bez niespodzianek. W przypadku wersji z silnikiem diesla mówimy wręcz o \"wole roboczym\". Proszę się zastanowić, dlaczego większość flot firmowych (tzw. \"kombi w dieslu\") to samochody marki VW, Ford czy Opel, a nie np. Fiat, Renault czy Citroen?
Średnie spalanie dla Opel Astra G Sedan
6,5 – 9,4
l/100 km
5,1 – 6,2
l/100 km
7,5 – 11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Opel Astra G
Sedan 1.4 16V 90KM 66kW
Spalanie jest zadowalające. W jeździe mieszanej miasto/trasa do 90km/h na krótkich dystansach do 15km ok. 7.0l. Z reguły podróżuję na trasie ok. 100km w proporcjach miasto 40/60 trasa. Na autostradzie przy prędkościach 110-120km/h spalanie na granicy 5.5 - 6.0l. Prędkości rzędu 130-140 km/h to ok. 7.0-7.5l, przy prędkości maksymalnej (licznikowo około 200km/h, oczywiście w Niemczech!) spalanie na poziomie 9.0l. Co więcej, na trasie o długości 380km jadąc w góry z zapchanym bagażnikiem i 4 osobami średnie spalanie ok. 7.2l, mimo dość intensywnego operowania pedałem gazu.
10,7
Opel Astra G
Sedan 1.8 16V 116KM 85kW
3/4 raportów tutaj jest naściemniane, albo zamiast w miastach jeździcie po miasteczkach. Jeżdżąc po łodzi (prawdziwe miasto, z korkami, remontami itp) astra przy taksówkarskim stylu jazdy brała średnio 10,5l benzyny na 100km. Po założeniu gazu spalanie wwynosi 11,5-12l lpg na 100km. W lecie z klimą 14l lpg/100km. W trasie zależnie od szybkości: w 2 osoby drogami pozamiejskimi z przelotową v=90km/h spalanie wyniosło 8l lpg/100km, przy prędkości 120km/h z klimą bierze równe 10l lpg/100km, potem już idzie mocno w górę, przy przelotowej 140km/h z klimą wciąga 12l/100km jak po mieście. Co do spalania miejskiego jeżdżę powoli, powoli przyspieszam, zmieniam bieg na wyższy przy obrotach 2300-2500 i przewiduję sytuację na drodze. Przy szybkim stylu jazdy spokojnie można osiągnąć 14-15l/100km. Z drugiej strony po Częstochowie astra paliła ok 10,5-11l lpg/100km więc dużo zależy czy miasto jest wielkie i zatłoczone czy jedzie się w miarę płynnie. Ceny części są przyzwoite, choć gdy na raz do wymiany będą przednie hamulce (tarcze+klocki), przewody hamulcowe (skorodowane),kompletny wydech (bo cały przegnił), do tego zrobienie klimy to rachunek wynosi nagle 1500zł - mówimy o dobrym znajomym mechaniku i dobrej jakości zamiennikach. Autem zrobiłem dotąd 40 tys km i mogę szczerze polecić. Trzeba jednak liczyć się z wydatkami rzędu 1-2 tys zł w skali roku na naprawy i przeglądy. Za dbanie samochód odwdzięcza się bezawaryjną jazdą, dzięki czemu zawsze dojedzie do celu. Drażni tylko hałas powyżej 120km/h z powodu kiepsko wyciszonego tunelu środkowego - wystarczy go zdjąć i podkleić od środka gąbką akustyczną i hałas przesuwa się o 20-30km/h do góry
7,5
Opel Astra G
Sedan 1.8 16V 125KM 92kW
Wcześniej pisałem o zużyciu paliwa na autostradzie do Poznania. Od roku jeżdzę raz w tygodniu Radom- Lublin. Sprawdziłem spalanie i obliczyłem średnią . Założenia : W mieście 50 km/h, na trasie 90 km/h. Jazda po mieście do celu to łącznie ok. 20 km, bo muszę przejechać przecież dwa duże miasta. Stosuję paliwo PB 98, wcześniej oczyściłem układ paliwowy i wtryskiwacze dodatkiem do benzyny ( nie uprawiam kryptoreklamy ). Moim zdaniem nieprawdą jest, że silnik 1.8 spala olej. Ja stosuję 5w/50 od lat i zużycie mam zużycie ok.0,2 litra na 1000 km. Zdaję sobie sprawę,że to drogi olej, ale zużycie oleju mineralnego będzie typu 0,8 litra na 1000 km. Co się bardziej opłaca? Zużycie paliwa też ma z tym związek.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Sedan