Szukaj

Informacje o Opel Astra G Kombi 2.0 DTI 101KM 74kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Hitman3003
Opel Astra G
Kombi 2.0 DTI 101KM 74kW
Samochód jest idealny dla osób młodych, które nie posiadają ogromnych ilości gotówki na start, a także dla tych, którzy nie chcą zostawiać kroci w warsztatach samochodowych. Osiągi silnika 2.0 DTI 101 KM są zadowalające (szczególnie wtedy, gdy podróżujemy sami). Układ jezdny to tanie i niezawodne rozwiązania. Ładowność wersji kombi może pozytywnie zaskoczyć - po złożeniu tylnej kanapy mamy naprawdę ogrom miejsca jak na auto tej klasy - niemal płaska powierzchnia podłogi i klapa bagażnika ustawiona niemal pionowo pozwalają dwójce dorosłych osób bez problemu spać wewnątrz (wypad na Mazury i spanie w aucie - czemu nie?), o wszelkich szafkach z IKEA nie wspominając. Z przodu całkiem sporo miejsca, z tyłu dla dwóch osób również. Koszty napraw niskie ze względu na masę części zamiennych, a także możliwość naprawy usterki praktycznie w każdym punkcie serwisowym.
3,5
~say
Opel Astra G
Kombi 2.0 DTI 101KM 74kW
Prawie wszyscy tu piszą powiedzmy same superlatywy...a Astra jak każdy inny samochód ma swoje wady i zalety. Moja Astra to już 23 auto, którym jeżdżę i w swojej opinii postaram się być bardziej obiektywny od nowicjuszy. Cóż całokształt Astry zasługuje mimo wszystko na plus. Silnik przeciętny, bez wodotrysków, toporny lecz w miarę trwały i gdyby nie padająca pompa wtryskowa i niedopracowany układ wtryskowo powrotny /z naciskiem na "powrotny"/. Schrzaniony kompletnie powrót paliwa z wtryskiwaczy, masa połączeń / wężyków co skutkuje częstymi zapowietrzeniami układu i problemami z odpalaniem. Także jeśli zapala się pomarańczowa kontrolka "samochód z kluczykiem" to można już zbierać kasę na regenerację pompy /ok. 3tysi/ a jak już zacznie przerywać i szarpać autem to już trzeba prowadzić do "szpeca" Poza tym to dosyć dobry samochód pomijając bardzo słabe ogrzewanie zimą, toporną skrzynię biegów, zapiekające się tylne zaciski hamulców i ogólnie toporne /z racji ciężkiego diesla/ prowadzenie samochodu. Reasumując jak się trafi na nie zamęczony egzemplarz i samemu nie poskąpi się kasy na konieczny serwis i będzie się spokojnie jeździło to auto można by polecić na powiedzmy dobrą czwórkę..:-)) Autko nadaje się więcej na długie trasy niż na manewry po mieście co jest zwłaszcza bez klimy - męczącym..((
4,2
~Krzysztof O.
Opel Astra G
Kombi 2.0 DTI 101KM 74kW
Jest to mój pierwszy diesel i nie mogę powiedzieć, że się zraziłem. Jak na taką pojemność to spalanie jest bardzo niskie. Samochód nie jest kapryśny, nie psuje się z byle powodu. Do tej pory z napraw to wymieniłem tłumik końcowy oraz jedna poważniejsza sprawa - wymieniony jeden zawór, który był krzywy. Od czasu wymiany brak jakichkolwiek napraw - trzeba lać i jeździć. Zawieszenie do tej pory bezbłędne, silnik oprócz powyższej naprawy również, blacha nie rdzewieje, czego o Focusie nie mogłem powiedzieć. Żona jeździ Mitsubishi Colt-em i mechanicznie jest rewelacyjny ale blacharka to jakiś żart - tu jest inaczej. Mam wersję SPORT, białe zegary, fotele kubełkowe, ładny niebieski kolor znany z wersji OPC, komputer pokładowy, który zawyża spalanie o około 0,5l/100km od rzeczywistego, audio seryjne to 8 głośników! Silnik trochę jak od traktora, głośny mułowaty - do czasu jak załączy się turbina przy około 2,5tyś obrotów, w tedy czuć, że przyspiesza. Auto w mojej ocenie jak dla rodziny 2+1 w sam raz, na większe wakacje zabieram BOX na dach i mogę jechać na miesiąc. Z tyłu miejsca dla wysokiej osoby trochę mało ale czego oczekiwać od auta, które ma niecałe 4,3m długości. Auto mogę polecić, choć chciało by się już zmienić na młodsze - OPEL zachęcił mnie tym autem do zakupu SIGNUM lub VECTRA, choć VECTRA kombi jest już trochę za duża.
Średnie spalanie dla Opel Astra G Kombi 2.0 DTI 101KM 74kW 1999-2004
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Opel Astra G
Kombi 2.0 DTI 101KM 74kW
Witam. Wyniki podanego przeze mnie spalania uzyskałem nie z komputera pojazdu (który zawyża o ok.0,5l/100km), a z tankowania pełnego baku pod korek i dzieleniu przez przejechane km. Do pracy jeżdżę na odcinku ok. 20km.( w 1 str.) trasa poza miastem połowa trasy to prędkość ok. 60km/h, a druga połowa to autostrada ok 120km/h. Spalaninę przy naprawdę oszczędnej jeździe 6l/100km (zima 2011). Przy dłużej trasie było by zapewne mniej (bo silnik się wolno rozgrzewa). Byłem autkiem w Chorwacji. Autostrada prędkość 130-150km/h 4 osoby, samochód obładowany - spalanie 6,5l, przy jeździe 160-170km/h, ok 7,2l. Trasa w Polsce bez autostrad ok 100km/h 5,1l. W samym mieście sądzę, że pewnie z 7l.
5,3
Opel Astra G
Kombi 2.0 DTI 101KM 74kW
Rewelacyjne spalanie (wersja kombi), przy 90km/h (droga krajowa), spalanie w okolicach 5.0, w przypadku pustego auta mozna spokojnie zejsc ponizej 5.0; przy 120-130km/h na autostradzie 5,5-6,0. Przy 150km/h zaczynają się przepały w okolicach 7.0 - 7.5 (zalezy czy auto puste czy pelne no i od kierunku wiatru).
6,0
Opel Astra G
Kombi 2.0 DTI 101KM 74kW
W trasie, Szczecin-Poznań, auto spaliło 4,9 litra paliwa na 100 km, uważam to za dobry wynik. W mieście, biorąc pod uwagę to że lubię "depnąć" auto spala trochę powyżej 7 litrów maksymalnie spaliło ok. 7,4 litra. Przy normalnej jeździe po Szczecinie spala 6-6,5 litra wiec niedużo. Jestem zadowolony z tego wyniku ponieważ to stosunkowo mało patrząc na wiek auta.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Kombi