Szukaj

Informacje o Opel Astra G Kombi 2.0 DI 82KM 60kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 1500-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Paweł
Opel Astra G
Kombi 2.0 DI 82KM 60kW
Autko typowo do pracy używam, prawie nikogo więcej nie wożę. Kupiłem je od znajomego za 2tyś, przebieg od nowości 200tyś. (z pewnych rąk w rodzinie kupili nowego w salonie) ostatnio zrobiłem turbinę (450zł + wymiana) sprzęgło mnie jeszcze czeka. Ale ogólnie dobrze się tym jeździ, pojawiały się jakieś problemy kolega wjechał w słupek i klima już od dawna nie chodziła więc szkoda było robić od nowa. Wymieniałem międzyczasie regulator napięcia, tył hamulce. Ale jak za tą cenę i te lata auto tanie w naprawie, mało skomplikowane. Minusem miejsce w komorze silnika (bardzo ciasno) żeby coś wymienić. Ale jak auto zadbane i nie ma 500tyś przejechane to będzie chodzić, w zimie pali na dotyk - i tak już od 3 lat. Drobne usterki wychodzą, ale do ogarnięcia wszystko. Polecam dla małej rodziny, bądź osoby na dojazdy do pracy.
4,7
~Renata
Opel Astra G
Kombi 2.0 DI 82KM 60kW
Moje kochane autko :) nigdy mnie nie zawiodło zawsze było wierne jak ten pies:) niestety pisze w czasie przeszłym ponieważ skończyło swój żywot w wypadku .... serce mnie do dzisiaj boli na szczęście nie ja byłam kierowcą bo bym sobie tego nie wybaczyła tylko mój mąż ,który przypadkowo wziął je zamiast swojego... nota bene wypadek nie z jego winy jemu się nic nie stało ,ale autko ucierpiało (tył mocno skasowany) .Nidy nie miałam z nim żadnych problemów wszystkie płyny na bieżąco wymieniane klocki itp żadnej poważnej awarii (silnik bezawaryjny )zawieszenie idealne nie za miękkie nie za twarde i zero jakichkolwiek usterek !robie km ok 2 tys na mce więc można powiedzieć ,że było eksplatowane dość solidnie moje marzenie ? drugie takie samo tylko młodsze rocznikowo i lepsze w wyposażeniu aha na pewno lepszą opcją będzie silnik TDI 101km bo ten to troche za słaby jak na kombi i był stach przy wyprzedzaniu czy sie wyrobie i musiałam go cisnąć na maksa ale spoko na 4ce miałam ponad 100 i wyprzedzał elegancko.Gabarytowo dla mnie ideał super pakowne -(nie lubie małych aut)a i zmieścic sie też wszędzie zmieści tyłem wszędzie zaparkuje bo jest węższe od np passaa i omegi i na krawężnik wjedzie bez problemu jest spory prześwit wyższe zawieszenie nawet po lesie i polnych drogach dawało radę bez problemu a w zimie to astrą wyciągaliśmy passata bo się zaklinował na koleinach.Polecam gorąco !!! żadnym autem nie jeździło mi się tak dobrze :) chyba ,że było mocniejsze ,jednym słowem Kochane autko ! nigdy o tobie nie zapomne !!
4,0
~Mirek
Opel Astra G
Kombi 2.0 DI 82KM 60kW
Auto eksploatuję już 7 rok z różnych przyczyn. Stan licznika około 330tyś.km. Sam przejechałem około 140 tyś. I już mogę coś konkretnego powiedzieć o pojeździe. Przez te kilka lat i tym przebiegu nie obeszło się bez wydatków. Kupiony w Niemczech jak "mniemam" ze stanem licznika około 190tyś. Omówię naprawy. Wymieniłem: 2 x tarcze+klocki przód i tył, piasty przód (niepotrzebnie), przewód abs przód, linka ham ręcznego, pompę wody, termostat, egr, 1 elektro-zawór, używaną pompę vacum - lata do dziś, zregenerowałem pompę VP44 wtryskową,2 x uszczelkę pod pokrywą zaworów,czujnik położenia wału, 2 x łączniki i stabiliz.,amortyzatory tył (może dlatego,że ciągle na pusto jeżdżę, a kombi lubi towar:))Nie wspominamy o płynach eksploatacyjnych. Nie nabijałem jeszcze klimy, gdyż jeszcze chłodzi na tyle, żeby nie zaziębić rodziny. Po zimie wymienię tłumiki, bo od nowości nikt nie wymieniał, a ta zima już go zamordowała.Jeśli mnogość wymienionych części rozśmiesza to przypomnę o przebiegu i o cenie za części kupowane ze zniżkami w IC, tak więc jakość/cena ! Niestety przy takich przebiegach trzeba wymieniać. Zresztą serwis wyszedłby znacznie drożej. Może o nadwoziu słowo. Rdza hmm... moje zdanie "tam gdzie uderzyłeś tam ją masz", no i może czasem znajdziesz małe ogniska pod uszczelkami drzwi, u kolegów czasem na wew. stronie drzwi małe ogniska. Generalnie 14 letnie auto trzyma się mocno lakieru:)Prowadzi się dobrze, hamuje bez zarzutu, bardzo pojemny, cichy przy normalnych prędkościach, w środku materiały jeszcze ze starej szkoły - minimum plastiku, wygląd jak na tamten czas może nie powala, ale znam brzydszych. Produkowany do 2009r. to o czymś świadczy. Silnik. Jeśli miałbym kupić to auto jeszcze raz rozważyłbym jeszcze Zafirę z tym silnikiem (DTL), silnik DTH może mocniejszy (101KM), ale części osprzętu silnika dużooo droższe. Mówili, że silnik lipa, fakt pompa wtryskowa to poezja, której większość mechaników w ogóle nie rozumie, a przecież BOSCH montował tego typu pompy w : - AUDI A4/A6/A8 2.5 TDI (1997 – 2006) - BMW 318d (E46), BMW 320d (E46), BMW 520d (E39) - DODGE CUMMINS RAM 3500 (1998 – 2002) - FORD Fiesta 1.8 TD - FORD Focus 1.8 TDDi - FORD Mondeo 2.0 TDDi - FORD Transit 2.0 TD, 2.0 TDE, 2.4 TD, TDE - ISUZU KB 3.0 TDI - MAN CIĘŻARÓWKI I DOSTAWCZE 4.6 - MG ZR , ZS 2.0 - MITSUBISHI CANTER 3.0 - NISSAN Almera 2.2 - NISSAN Patrol GR 3.0 - NISSAN FRONTERA 3.0 - OPEL Astra 1.7 DTI ,2.0 DI , 2.0 DTI, 2.2 DTI ISUZU, DELPHI, DELCO - OPEL CORSA 1.7 DT, DTI, DTI, ISUZU, DELPHI, DELCO - OPEL COMBO 1.7 DT, DTI, DTL, ISUZU, DELPHI, DELCO - OPEL MERIVA 1.7 DT, DTI, DTL, ISUZU, DELPHI, DELCO - OPEL VECTRA 1.7 DT, DTI, DTL, ISUZU, DELPHI, DELCO - OPEL Frontera 2.2 DTI - OPEL Omega 2.0 DTI, 2.2 DTI - OPEL Sintra 2.2 TD - OPEL Vectra 2.0 DI , 2.O DTI, 2.2 DTI - OPEL Zafira 2.0 DI , 2.0 DTI, 2.2 DTI - ROVER 220, 25, 45, 420 2.0 iDT - SAAB 9-3, 9-5 2.2 - SKODA SUPERB 2.5 TDI - VW Passat 2.5 TDI - VOLVO FL6 5.5 a mamy takich fachowców, że szkoda gadać. Podsumowując auto warte zainteresowania. Duże, przestronne, mało pali, zawieszenie nie wymagające większego zachodu.Jeśli czegoś nie omówiłem znaczy, że nie było z tym problemu.
Średnie spalanie dla Opel Astra G Kombi 2.0 DI 82KM 60kW 1998-2004
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Opel Astra G
Kombi 2.0 DI 82KM 60kW
Auto mam od roku, przejechałem prawie 30tyś km. Poza częściami eksploatacyjnymi nic się nie psuje. Na trasie Łódź->Gdańsk Gdańsk->Łódź jadąc przez Toruń ze śr. prędkością 120km/h spalanie 4.7l (wg mnie rewelacja) w 3 osoby bez bagażu. Tą samą trasę w 4 osoby, załadowany pod dach z z rowerami na dachu spalanie ponad 7l, jednak opory robią swoje. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 5,2l przy normalnej jeździe. Polecam auto z tym silnikiem, dobrze też sprawuje się przy holowaniu przyczepy.
5,8
Liczba komentarzy: 1
Opel Astra G
Kombi 2.0 DI 82KM 60kW
Moja Astra ma już przebieg 192tyś.km przejechanych jeżdżę zwykłą trasą i autostradą więc zacznę od Autostrady jechałem w 3 osoby i bagaże jechałem od 120-175km/h spaliła mi 7,0l/100km a z powrotem sam jechałem cały czas 140-180km/h to spaliła 6l/100km/h a na zwykłej trasie jadąc 70-90km/h spaliła mi 5,3l/100km/h a w mieście ekonomicznie 20-60km/h spaliła 6,4l/100km/h moje roczne spalanie wyszło 4,3l/100km/h a rocznie jeżdżę od 14tyś do 19tyś.km więc nie narzekam tylko szkoda że taka mała moc
6,2
Opel Astra G
Kombi 2.0 DI 82KM 60kW
W ciągu rocznej obserwacji latem i zimą przejechałem 15516km, samochód bardzo często był obciążony sporym bagażem i ew. pasażerem. Nie ma klimy, jest na standardowych kołach 15. Pomiary prowadziłem dokładnie wpisując każde tankowanie do zeszytu. Samochód spalił łącznie 963 litry oleju napędowego. W mojej astrze II z 1998r z silnikiem 1995cm2 DI 82KM przebieg 200tyś km, Średnie spalanie wynosi 6,2 litra na 100km. Jeżdżąc w trasie do 110 km/h i bez gwałtownych przyspieszeń spalanie spadało nawet do 5,5 litrów przy jeździe po zakorkowanym mieście, bez gwałtownych startów na światłach nieznacznie wzrastało. Samochodzik spisuje się świetnie, nie ma z nim większych problemów poza lekko rdzewiejącymi nadkolami.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 209
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Kombi