Szukaj

Informacje o Opel Astra G Kombi 1.7 DTI 75KM 55kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 1800-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

2,6
~G
Opel Astra G
Kombi 1.7 DTI 75KM 55kW
Auto jest już stare i zużyte jak dziurawe skarpety poznańskiego studenta, nawet nie wiem ile ma przebiegu, bo zajeżdżam w nim już co najmniej 3-ci silnik i straciłem rachubę. Radzi sobie jako auto na trasy. Jest dość mały jak na kombi, mieści się prawie wszędzie, Ale nie mieści w środku wszystkiego, co czasem potrzebuję przewieźć. Psuje się- to fakt, dość często i grubo, ale za to mało pali ;) Ogólnie jakbym miał go kupić znowu...to bym wolał raczej go nie kupować. Nawet Renault bym rozważył, ale Astra już oby nigdy. W ogóle już nawet na Ople nie patrzę, bo ten model nadwyrężył moje zaufanie do marki.
3,3
~Jacek445
Opel Astra G
Kombi 1.7 DTI 75KM 55kW
Auto bardzo dobre, ale do czasu. Super dynamika, spalanie tak niskie, że ciężko w to uwierzyć, ale to silniki Isuzu a nie Opla i w związku z tym ok 160tyś km zaczyna się cyrk. Wadą tych silników jest to pęka w nich głowica (przez mikropęknięcia albo przez rozszczelnienie) i koszt takiej naprawy to oczywiście połowa kosztu samego samochodu.Jeśli jeszcze przy tym wygięte zostanie jakieś koło zębate to też ciężko takie dobrać bo standardowe z silników Opla nie pasują. Lepiej wtedy kupić nowy silnik po spawanie głowicy nie załatwi sprawy. Ogólnie odradzam kupno akurat tego modelu, lepiej kupić astrę z innym silnikiem. Poza awaryjnością (reszta awarii opisana niżej) auto jest ok. Dobre zawieszenie, blacha nie rdzewieje, skrzynia biegów średnia, światła to koszmar jak we wszystkich Oplach z resztą.
4,5
~karter
Opel Astra G
Kombi 1.7 DTI 75KM 55kW
Opel Astra Kombi 1.7 DTI wersja Elegance - wyposazenie kompletne - bez skóry (tapicerka welur), 6 airbagów, ABS pełna elektryka, sensor deszczu, klimatyzacja automatyczna, firmowe cd VDO CDR 500 - auto godne polecenia, w tej wersji nadwoziowej zaletą jest duża przestrzeń ładunkowa 480/1500 litrów - w praktyce można używać auta jako mini - ciężarówki a równocześnie zapakować cała rodzinę na wakacyjny wyjazd,zdecydowanie polecam auto,aczkolwiek odradzam kupno nowego auta - w tej wersj (bez kurtynpowietrzych) z pełną opcją kwota zbliża się do 90 tys zł! Zgroza! Polecam dobrze utrzymane egzemplarze 2,3 letnie z Zachodu Europy - za 40 tys zł można nabyć roczne/2-letnie auto z bdb wyposażeniem i silnikiem diesla 1.7,2.0 lub 2.2,przebieg zazwyczaj jest symboliczny. Podsumowując - jeden z najbardziej udanych kompaktów na rynku w ciągu ostatniej dekady, polecam
Średnie spalanie dla Opel Astra G Kombi 1.7 DTI 75KM 55kW 2000-2004
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Liczba komentarzy: 1
Opel Astra G
Kombi 1.7 DTI 75KM 55kW
Kupiłem Astrę z tym silnikiem opierając się o opinie na temat niskiego zużycia paliwa właśnie z tego portalu. Nie wierzyłem że te silniki tak mało palą do czasu kiedy nie przekonałem się o tym na własnej skórze! :-) Rzeczywiście to auto jeździ o kropelce, jednak zaznaczam że ja mam bardzo lekką nogę, naprawdę rzadko wskazówka obrotomierza przekracza 2500 obr, to są sporadyczne przypadki kiedy muszę wyprzedzić jakąś zawalidrogę, na zimnym silniku nigdy nie przekracza 2100 obr. Na dalszej trasie jeżdżę z prędkością 110km/h, na krótszych trasach gdy mam czas a przeważnie mam, na blacie jest 90 - 100 km/h, po mieście staram się jeździć 60 km/h oczywiście na 4 biegu, w korkach też często stoję. Są ponoć kierowcy, którzy schodzą na trasie do 4,0 - 4,2 l/100km - dłuższa trasa autostradami i non stop 90 na blacie, ja nigdy nie miałem okazji tego przetestować, chyba nie mam aż tyle cierpliwości ale spodziewał bym się po tym silniku właśnie takiego wyniku. Pozdrawiam.
5,5
Liczba komentarzy: 1
Opel Astra G
Kombi 1.7 DTI 75KM 55kW
Nie wiem, jak wychodzi wam spalanie rzędu 4l/100km. Przy moim stylu jazdy średnie spalanie wynosi ok. 5,5l/100km i jest to średnie spalanie z trasy(60%) i miasta (40%), czasami lubię przycisnąć jak jeżdżę sam, bo jednak z pustą paką trochę idzie:) Ogólnie ciężko byłoby mi zejść poniżej 4,5l (raczej wolniej niż 100km/h na trasie nie jeżdżę) ale też nie spalił mi więcej niż 6,5l/100km, nawet jak biłem Vmaxa i nie jeździłem poniżej 140km/h na dwupasmówce. Z reguły normalna prędkość w trasie to 130km/h(mowa o dwupasmówce, bo na jednopasmówce nie ma po prostu gdzie - no chyba, że przy małym natężeniu ruchu) i zawsze się mieszczę ze średnim spalaniem w 6 litrach na 100km(z samej trasy przy prędkości 130-140km/h spalanie wyszło 5,2l, jechałem wtedy w góry i zrobiłem około 1000km, w aucie jechaliśmy w 4 osoby+bagaże). Jeżdżę na oponach 15". Podejrzewam, że po chip tuningu spalanie by się trochę poprawiło, ale szkoda mi silnika na takie eksperymenty, jednak silnik Isuzu powinien być mułem, ale w zamian otrzymujesz bezawaryjnego diesla o super spalaniu. Ogólnie serdecznie polecam, samochodem przejechałem ponad 50tys. km(kupiłem go, gdy na liczniku miał 176tys.) i wkład finansowy był naprawdę niewielki - oczywiście takie rzeczy jak akumulator, czy alternator trzeba było wymienić, ale Asterka jest super tania w utrzymaniu, przykładem jest wspomniany alternator 250zł z robocizną, gdzie w autach typu VW Passat trzeba by było zapłacić około 600zł. Naprawdę szczerze polecam, jeśli nie chcesz wydawać dużo na samochód i mieć praktyczne(bagażnik naprawdę pakowny jak na auto segmentu C) auto to zdecydowanie jest to!
5,0
Opel Astra G
Kombi 1.7 DTI 75KM 55kW
Witam!Jeżdżę astrą na dystansie bardzo krótkim-blisko do pracy (15km i nie nazwał bym tej jazdy ekonomiczną+jakieś krótkie wypady do sklepu po 2-3 km) ale w sezonie letnim i tak 5l nie przekroczę,a w zimowym 6.Na dłuższych dystansach,żeby przekroczyć 4l trzeba się sporo starać (redukcje przy wyprzedzaniu itd, spore prędkości). Nie jest to może demon prędkości, ale przyśpieszyć gdy potrzeba potrafi oferując przy tym niskie spalanie. Żadna nowsza astra nie osiąga takich wyników (większe masy, więcej bajerów nie koniecznie potrzebnych).

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 209
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Kombi