Szukaj

Informacje o Opel Astra G Kombi 1.7 CDTI 80KM 59kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1800-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Lasot
Opel Astra G
Kombi 1.7 CDTI 80KM 59kW
Osobiście auto użytkuję od roku, ale mój teść użytkował je 11 lat i ta ocena będzie uśrednieniem tych 12 lat. Auto jest na wskroś przeciętne. Klasyczny wół roboczy, który ma cię stosunkowo tanio i w miarę wygodnie przewieźć z punktu A do punktu B. Czytałem opinie o tym samochodzie i wiele osób na niego narzeka. Prawda jest taka, że jak dbasz tak masz. Kupując auto, które w przeszłości miało 5 właścicieli nigdy nie dowiemy się jak było traktowane. Mój teść dbał o auto. No może pomijając kwestie mycia go na myjni ( :D) bo przez ostatnie 5 lat nie widział szczotki i piany aktywnej, mechanicznie wszystko było na bieżąco serwisowane, oleje dobrej jakości, bez pałowania na zimnym silniku. Auto mimo 350 tyś na liczniku spisuje się niezawodnie i nie generuje kosztów poza paliwem, ubezpieczeniem i wymianą płynów eksploatacyjnych. Jest to wersja kombi więc dodatkowo dochodzi pozytywny aspekt pojemności. Niemniej auto jest... po prostu brzydkie, zwyczajne, nijakie... Ale to jest kwestia gustu. Osobiście nie wiem czy bym kupił to auto, ale dostałem je za darmo w darowiźnie, a darowanego koniowi nie patrzy się w zęby :D.
3,9
~Marcin
Opel Astra G
Kombi 1.7 CDTI 80KM 59kW
Autem przejechałem 90.000 km. Poza czynnościami eksploatacyjnymi nie poniosłem żadnych kosztów poza wymianą szczęk hamulcowych. Auto absolutnie niezawodne i tanie w utrzymaniu. Po 4 latach samochód oceniam bardzo dobrze jeśli chodzi o niezawodność i koszty utrzymania (5) i przeciętnie pod każdym innym względem (3,5), poza wyciszeniem, które oceniam słabiej (2,5). Dobre dla kogoś potrzebującego niezawodnego, prostego i taniego w utrzymaniu samochodu do codziennego użytku, nie polecam na bardzo długie trasy.
4,3
~AutoMag
Opel Astra G
Kombi 1.7 CDTI 80KM 59kW
Po ponad trzech latach użytkowania Astry II i przejechaniu od nowości 77tyś/km opisze moje wrażenia z użytkowania Opla. Samochód był niezawodnym towarzyszem podróży. Wnętrze jest pojemne aczkolwiek czarno/szare i smutne. Ergonomiczne rozmieszczenie wszystkie przełączników, rozkładanie bagażnika beż udziwnień. Widoczność oraz parkowanie naprawdę ok(nowe modele pod tym względem są coraz gorsze) Astra ma wspaniały silnik 1,7CDTI(od Isuzu Polska)ekonomiczny(średnia 6,1 litra), wystarczająco elastyczny oraz cichy.Wyprzedzanie nie stanowi dla niego pomimo niemałej masy ,wyzwania. Zawieszenie sztywne, ale wystarczająco komfortowe i bez obsługowe. Klimatyzacja natomiast mogła być bardziej wydajna. Czynnik chłodzący trzeba było co roku uzupełniać. Myślę, że jeżeli komuś nie zależy na nowym modelu to jest to samochód nie do zajechania i jeden z ostatnich modeli gdzie elektronika nie będzie płatała większych figli. Polecam wszystkim Astrę II - moja jeździła bezawaryjnie i byłem z niej bardzo zadowolony.
Średnie spalanie dla Opel Astra G Kombi 1.7 CDTI 80KM 59kW 2003-2009
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Opel Astra G
Kombi 1.7 CDTI 80KM 59kW
Trasa długa jednostajna - 4.5 - 5.0 zależy czy jedziemy przepisowo czy szybciej. Miasto - 6 - 7.5 również zależne od nogi granica 7.5 litra raczej zimą przy krótkich odcinkach. Silnik jest oszczędny jak nie kręcimy go wyżej niż 2.5 tys obr/min. Wyżej i nie jedzie i pali sporo. Polecam auto ze względu na niskie koszy utrzymania, części jak również paliwo. Auto tanie również w zakupie. Nie mam zastrzeżeń nie spodziewałem się ze będą tak niskie koszty. Jeden z ciekawszych Diesli, nie polecam natomiast 2.0 w astrze. Pali więcej znacznie, oraz części o wiele droższe, od najprostszych klocków, tarcz, filtrów, kończąc na sprzęgle itp.
6,0
Opel Astra G
Kombi 1.7 CDTI 80KM 59kW
Porównując spalanie w stosunku do wielkości samochodu uważam że jest rewelacyjne.Średnio spala mi 6l(50%trasa i 50%miasto)Spalanie nie rośnie mocno nawet gdy w mieście pojeździ się dynamicznie. W zimowych korkach na nie dogrzanym silniku max 7,2litra.Żony POLO 1.4TDI w mieście jest mniej ekonomiczne i potrzebuje zazwyczaj 0,5l więcej na przejechanie podobnej trasy.Silnik jest cichy i w miarę elastyczny. Jęzeli ktoś chce kupić AstreII to tylko silnikiem 1.7CDTI będzie usatysfakcjonowany zarówno jeżeli chodzi o dynamike jak i ekonomikę. Nic się nie zepsuło w ciągu 3lat użytkowania i przejechanych 70tyś/km
5,5
Opel Astra G
Kombi 1.7 CDTI 80KM 59kW
Żużycie paliwa jak dla mnie jest bardzo dobrze. Wiadomo zawsze może być jeszcze lepiej. W mieście przy bardzo dużych mrozach, poniej -20 st.C i częstych korkach spalił mi 7,1. Jazda na odcinkach do 10km. Nie miałem problemów z odpaleniem przy tak dużych mrozach. Tankuję głównie Ultimate diesel. Przy dużych mrozach dolewam przeciwzamrarzacza tak na wszelki wypadek. Z odpalaniem nie miałem żadnych problemów. W trasie, ale nie na autostradach, przy jeździe około 110km/h tam gdzie się dało, spałił 5,2.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 209
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Kombi