Szukaj

Informacje o Opel Astra G Kombi 2.0 16V 136KM 100kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 188 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Paweł
Opel Astra G
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
Ogólnie bardzo sympatyczny samochód - jak na swoją klasę to świetny. Biorąc pod uwagę rocznik i segment można powiedzieć, że daje dużą wygodę w dłuższych podróżach ze względu na znakomite osiągi i elastyczność silnika. W mieście pali sporo, ale jeśli ma to być samochód do wyjazdów to w normie. Jest też o wiele cichsza niż na przykład 1.6 16v, w której przy 110-120 km/h robi sie już średnio miło. Dla odmiany w 2.0 16v nawet przy 140-150 km/h jest całkiem komfortowo. Największy problem to elektryka i wszelkie wariacje na jej temat. Warto też zwrócić uwage na stan kolektora, który bardzo często pęka przy przebiegu 150-200 tys. km. i kupowanie uzywki jest kiepskim pomysłem, bo ona tez pęknie (lepiej znaleźć mechanika, który porządnie to przerobi). Jeśli na desce robi się "choinka" i samochód nie trzyma obrotów na biegu jałowym, to pewnie będzie trzeba się zająć czujnikiem ABS zlokalizowanym na piaście. Ostatecznie musiałem również u siebie wymienić sterownik silnika, bo i to zaszwankowało. Nie mogę więc na pewno powiedzieć, że jest to samochód bezawaryjny, ale z drugiej strony - naprawy nie były nigdy wyjątkowo kosztowne (większy problem stanowić może niekiedy samo znalezienie odpowienich części, niż ich cena). Ponadto jeśli ma to być samochód do miasta - no cóż, jest to to raczej kiepski pomysł, a na pewno można wymyślić kilka lepszych :) Ale w trasy polecam. Przez 5,5 roku zrobiłem moja astrą jakieś 60 tysięcy kilometów (kupiłem z przebiegiem 109, a sprzedałem z przebiegiem 169 tys. km.) i dobrze ją wspominam. Dodam jeszcze, że w grudniu 2011 kupiłem ją za 9500 zł (na felgach stalowych), a w październiku 2017 sprzedałem za 5500 zł (na alufelgach, które dokupiłem w międzyczasie); moim zdaniem bilans całkiem ok.
4,0
~kyna@zoznam.sk
Opel Astra G
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
kupiłem uzywkę, przejechałem 50,000 km, jedyny wiekszy wydatek to zakup opon i uszczelnienie + dobicie klimy, tak to paliwo, raz na 5000 sprawdzić i dolać olej. W przyszłości czeka mnie wymiana piast - i tu wielki minus - zespolone piasty z czujnikiem ABS, wszystkow jednym troche kosztuje, brak zamienników tylko SKF
4,4
~arcox@wp.pl
Opel Astra G
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
samochód sprawuje się bezproblemowo, został sprowadzony po stłuczce z zach., jest to wersja Elegance z pełnym wyposazniem i sadzę że jest to dobra jak do tej pory inwestycja, jest to mój 4 samochód i mam z czym go porównac, oby sprawował sie tak dalej

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 209
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Kombi