Szukaj

Informacje o Opel Astra G Kombi 1.6 8V 75KM 55kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria
Średnie spalanie dla Opel Astra G Kombi 1.6 8V 75KM 55kW 1998-2000
7,4
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Opel Astra G
Kombi 1.6 8V 75KM 55kW
Kombi 75 km lpg instalacja podciśnieniowa, do zbiornika wchodzi 43 litry lpg, średnie spalanie miasta i trasa tzw "podmiejska" na śląsku (droga jednopasmowa średnia prędkość 40 - 50 km) od 9 do 10 litrów lpg, na trasie 90 -100 km (4 pasmówka) 7,8 - 8 litrów lpg, , autostrada Niemcy 160 km/h prawie max prędkość (bo na lpg rozpędzi się w porywach do 170 km) - 12,5 lpg, miasto 10 do 11 lpg (spokojna jazda), jazda z klimatyzacją 50/50 %, silnik do 100 km/h bardzo cichy i dosyć elastyczny - jak się wrzuci V to od 60 km/h można spokojnie jechać. Do miasta i na trasy podmiejskie (nie autostrady) do spokojnej jazdy silnik idealny. Do szybkiej jazdy autostrada itp, wyprzedzanie powyżej 90 - 100 km/h - tragedia. Koszty eksploatacji w zasadzie zerowe. Na zbiorniku lpg (wchodzi 43 litry) przy spokojnej jeździe 430 do 540 km. Jeśli się dba o ten silnik - jest to silnik niezniszczalny, prosty, cichy, elastyczny ale do spokojnej jazdy. Ceny części do samochodu w porównaniu do współczesnych vw passat b7 itp - prawie za darmo. Jeśli auto nie ma korozji (to jest największy problem) to długo z tym silnikiem pojeździ, oczywiście jak ktoś je w miarę rozsądku serwisuje. Polecam jako 2 lub 3 auto w rodzinie - jako taki "wół roboczy na zakupy do sklepu i na dojazdy do pracy" Komfort jazdy jak na klasę "kompakt" - nawet współczesną bardzo wysoki. Obecnie te auta są za grosze w cenie nowego kompletu alu felg z oponami do passata.
8,2
Opel Astra G
Kombi 1.6 8V 75KM 55kW
Autem jeździłem 2 lata zrobilem ok 45tys i zdecydowanie moge stwierdzić ze Astra z tym silnikiem to poprostu nieporozumienie. Co prawda motor sam w sobie nigdy nie zawiódł ale spalanie to porażka. Silnik jest za słaby do tego auta i aby choć troche sie rozpędzić trzeba caly czas trzymac gaz w podłodze. Minimalnie na trasie uzyskałem 6L, srednie normalne z trasy do 120km/h to 8.5L, srednie z jazdy z dziećmi do szkoły 10L no i max co uzyskałem wyjazd w góry po śniegu, w okolicach Zakopca cale 12.5L zamierzone na dystansie ok 400km. Silnik polecam ale tylko z LPG lub mocniejszy bo ten naprawde pustoszy kieszeń, jazda małą Astrą kosztuje wiecej niz dużym Voyagerem na rope.
9,1
Opel Astra G
Kombi 1.6 8V 75KM 55kW
8,5 - wynik uzyskany zimą, gdzie część przebiegu na zbiorniku pokonana została na Pb, ze względu rozgrzanie auta przed przełączeniem na Pb. Tantuje średnio co 5 dni, więc każdorazowe odpalenie zimnego auta wymusza jazdę przez ok. 1,5 - 2km na beznynie, co powoduje obniżenie średniego spalania LPG. Jako takie typowo średnie spalania, bez względu na porę roku, tryb miasto/trasa i styl jazdy można przyjąć 9,5l. Jadąc na trasie Gdynia - Bydgoszcz (S6, później A1 i ok. 60 km drogi krajowej). Utrzymując predkości rzędu 130 - 140 km/h spalanie wynosi ok. 9,5l, co uważam za dobry wynik patrząc na moc i osiągi tego auta. Więcej jak 140km/h raczej nie jeżdżę tym autem, bo boję się, że ten silnik od kosiarki się rozpadnie.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Kombi