Szukaj

Informacje o Opel Astra G Kombi 1.6 16V 101KM 74kW 1998-2006

Lata produkcji: 1998 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Loki
Opel Astra G
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Oceniam auto nie jako auto na tle innych klas tylko auto w swojej klasie, auto kupiłem 7 lat temu i właśnie je sprzedałem po przejechaniu ponad 100 kkm więc uważam że mam dość spore doświadczenie z nim. na chwilę obecną uważam że poprzedni właściciel skręcił licznik ale z perspektywy to tylko dobrze świadczy że auto się tak trzymało. na finiszu awaria komputera pokładowego koszt 500 zł. jeśli wierzysz w auto o przebiegu 100kkm w tym aucie to zapomnij, to było auto flotowe, widziałem te auta które robiły po 60kkm rocznie.
3,5
~marcin123987
Opel Astra G
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Auto na wskroś przeciętne, za te pieniądze jednak nie ma co oczekiwać cudów. Ma dość mocy do sprawnego poruszania się po mieście, trochę pali no ale na czymś jechać musi. Jakość wykonania średnia, komfort również, w kabinie miejsca zbyt dużo nie ma. Prowadzi się przeciętnie, dość pewnie ale nie ma mowy o przyjemności z jazdy. Usterki się zdarzają, nic dziwnego w tym wieku, na szczęście zwykle nic poważnego, Części łatwo dostępne i tańsze niż u japońskiej konkurencji, napraw podejmie się pewnie każdy warsztat w Polsce. Ogólnie jako bardzo tanie auto można polecić, byle znaleźć niezajechany egzemplarz (czyli jak ze wszystkim).
4,1
~Tomasz
Opel Astra G
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
To mój pierwszy samochód. Po 5 latach (teraz auto ma już 15 lat) szukam czegoś nowego, mimo, że ciągle to auto dobrze się spisuje. Przyzwyczaił mnie jego wielki bagażnik, który daje możliwość zapakowania 4 osobowej rodziny (2 małych dzieci) na wyjazd na wakacje, łącznie z wanienką, wózkiem, łóżeczkiem, 2 dużymi walizkami, rowerkiem, itd. Co ciekawe miałem tym samochodem dość poważną kolizję - zaliczyłem uderzenie w lewy bok - trafiła mnie skoda fabia. Odbiła się od drzwi. Drzwi wgniecione, otwierały się bez problemu jeździłem tak wiele miesięcy.
Średnie spalanie dla Opel Astra G Kombi 1.6 16V 101KM 74kW 1998-2006
7,9
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Opel Astra G
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Od trzech lat mam instalacje LPG więc jest o.k. W mieście przy bardzo dynamicznej jeżdzie spala mi ok. 12 litrów a przy bardzo ekonomicznej ok. 9 litrów . W trasie przy prędkości 140km/h chwilami 130 km/h 8,5 litra na odcinku 450 kilometrów . Jestem pewien że ze spalaniem można zejść sporo niżej jeżdżąc trochę wolniej i delikatniej ale ja już tak nie potrafię , nie chcę blokować ruchu na mieście . Ceny napraw chmmm...W ciągu czterech lat wymieniłem :łączniki drążka stabilizatora 2x 25 zł, tłumnik środkowy 80 zł , zeszłej zimy padła mi cewka 250 zł (po rabatach)profilaktycznie wymieniłem świece 65 zł klocki i tarcze na przód chyba 230 zł (po rabatach )Ferodo. Dla własnego bezpieczeństwa wymieniłem wszystkie amortyzatory bo po 12 latach chyba już wypada. Dwa tygodnie temu regeneracja alternatora 230 zł a no i rozrząd ok. 500 zł. teraz tylko jeżdzić kolejne kilka lat .
6,7
Opel Astra G
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Moja astra jest z 2003r. w wersji benzyna + gaz sprężony (CNG). Kupiłem to autko właśnie dlatego, że miało taki napęd bo wtedy sporo czytałem o CNG. Generalnie byłem bardzo zadowolony do momentu kiedy nie zlikwidowano mi jedynej stacji tankowania CNG w Kielcach. Koszt przejazdu tym autkiem, gdy jedzie się na gazie oscyluje wokół 15 - 18 zł. Niemniej jednak poruszając się po Polsce trzeba zaplanować trasę bo w całej Polsce obecnie jest jedynie około 35 stacji CNG. Koszt jazdy na benzynie to ponad 2 razy więcej. Do autka w mojej wersji można nalać 17 litrów benzyny co pozwala na przejechanie około 220 - 270 km. Na pełnym zbiorniku gazu (tankowany za około 65 zł przy obecnych cenach ) najwięcej przejechałem 447,5 km jednak średnia to około 380 km. latem i 420 zimą (gaz jest sprężany w zależności od temperatury). Tak więc na tle innych pojazdów zakładając że jedziemy na CNG jest rewelacja, a na benzynie - tak sobie.
7,3
Opel Astra G
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Spalanie bardzo niskie. Sekwencyjna instalacja gazowa. Auto głwnie służy na dojazdy do pracy 60 km dziennie. 90% to jazda w trasie głównie przy prędkościach 80-100km/h. Więc raczej spokojnie. Często włączona klima.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Kombi