Szukaj

Informacje o Opel Astra G Kombi 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Kuba
Opel Astra G
Kombi 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Można o tym aucie napisać: idealne, ale idealnych aut wiadomo nie ma, jak każde posiada kilka wad które dla jednych będą wykluczać astrę, dla innych będą codziennością do absolutnego zaakceptowania. Auto przede wszystkim: BEZ AWARYJNE! To chyba najwięikszy atut Astry z Gliwic. Cżeśći i ilośc zamienników jakich można użyć jest astronomiczna. Auto niezwykle pakowne, prawie 500l w bagażniku ( powierzchnie płaskie, żadnych nadkoli w kufrze) plus skrzynia na dach i auto wiozło 4 osoby na 2 tygodnie na wypad na narty. Wady: wyciszenie auta i twarde zawieszenie to najsłabsze strony Astry. Przy ponad 100km/h w kabinie robi się bardzo głośno, natomiast zawieszenie niezwykle twarde, belka skrętna z tyłu przy nierównościach poprzecznych daje w kość, notabene przy obciążonym nadwoziu auto staje się miękkie i lepiej wybiera nierówności. Odnośnie mechaniki, układ klimatyzacji w 1,4 90KM bardzo obciąża układ i przy pełnym zaladunku ciężko o dobrą dynamikę silnika. Pozatym łańcuch rozrządu który według Opla nie potrzebuje interwałów i wymiany padł po około 230,000 km, koszt całości 1100zł i mam y spokój na następne minimum 80.000. Reasumując auto relatywnie bardzo tanie, przy podstawowej dbałości o podzespoły nie do zajechania. Idealne dla nawet 4 osobowej rodziny.
3,8
~Seba
Opel Astra G
Kombi 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Posiadam Astrę z Gliwic, która została pozbawiona wszystkich udogodnień które mogą ulec uszkodzeniu dlatego jest idealnie bezawaryjnym autem ;). Koszty utrzymania są banalnie niskie ale nie ma co wymagać wysokiego komfortu czy różnego rodzaju udogodnień. Auto świetnie się spisuje w mieście, w trasie już jest ciężko mu się dopasować do prędkości autostradowych, jest wtedy głośno i małokomfortowo.
4,9
~Arek123
Opel Astra G
Kombi 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Samochód kupiłem fabrycznie nowy w 11/2008 r. za ok 43 000 PLN, po ponad 5,5 roku eksploatacji mogę powiedzieć - ASTRA to był strzał w dziesiątkę! Samochód serwisowany 1 raz w roku, przegląd ok 600 zł. Praktycznie bezawaryjny samochód, jedynie paliły się żarówki i mały problem z instalacją gazową po przejechaniu 80 tys. na gazie - koszt naprawy 600 zł. Teraz kupiłem nową Astrę IV - 1,4 turbo 140 KM - zobaczymy czy też będzie tak cudownie (bezawaryjnie i tanio)
Średnie spalanie dla Opel Astra G Kombi 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
6,9
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Opel Astra G
Kombi 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Minimalne spalanie na odcinku od uruchomienia silnika do jego wyłączenia na mecie na odcinku 75 km między centrum Łodzi a miastem w powiecie piotrkowskim wyniosło 4,5 ltr z powrotem do 4.7. Jazda spokojna z hamowaniem silnikiem gdzie się tylko da. Rozpędzanie łagodne i utrzymywane bardzo łagodnie wciśniętym pedałem gazu. Prędkość podróżna również łagodnie utzymywana bardzo delikatnym traktowaniem gazu. Każdy dłuższy odcinek wymagający redukcji prędkości to zawsze hamowanie silnikiem. Spadki terenu wykorzystywane do nabrania prędkości i energii, dzięki której pokonanie wzniesienia o podobnej krzywiźnie do wcześniejszego spadku bez strat. Każdy postój np. pod światłami to zabójcze straty i dlatego w mieście zawsze spalanie może być 2x większe. Każde ruszanie z miejsca, hamowanie i wymuszone po nim przyspieszanie, przepuszczanie pieszych, rowerzystów i wiele innych sytuacji w ciężkim ruchu miejskim z tramwajami w zatłoczonym śródmieściu z wąskimi ulicami, mnóstwem skrzyżowań zawsze skutkuje ogromnym spalaniem. Jeżeli zaskakuje was czerwone światło na złożonym skrzyżowaniu z oczekiwaniem na zielone na poziomie 1,5 - 2 minut, to lepiej zgasić silnik i ponownie uruchomić na pomarańczowym. Jeżeli przed skrzyżowaniem jest kolejka i nie przejedziemy do kolejnej zmiany świateł a jest odczuwalny spadek, to bez odpalania silnika ostrożnie stoczyć samochód do najbliższego zatrzymania stosując pedał hamulca (światła stopu - info dla kierowcy z tyłu) i zaciągnąć ręczny do kolejnej zmiany świateł. Tankować na stacjach bezobsługowych gdzie jest paliwo w rozsądnych cenach ale darować sobie najtańsze paliwo na stacjach hipermarketów i głęboko na wsi, gdzie paliwo jest nieznanego pochodzenia i często "chrzczone". Silnika benzynowego ECOTEC 1,4 nie zagazowywać.
8,1
Opel Astra G
Kombi 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Jestem bardzo zadowolony z Astry. Na trasie przy 90 km/h (nie autostrada) spokojnie można zejść poniżej 7miu litrów. Bardzo często wychodzi mi około 6,9 litra / 100km w gazie. W mieście (Warszawa) pali nieco więcej tak 8-8,5 litra, jednak jeżdżę dość dynamicznie. Gdyby jeździła tylko żona myślę, że spoojnie poniżej 8miu w mieście by się zmieściła.
8,3
Opel Astra G
Kombi 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Najlepszy samochód jaki miałem, 600 zł / rak przeglądy + normalne wymiany tarcze/klocki i inne taki drobiazgi

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 209
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Kombi