Szukaj

Informacje o Opel Astra G Kombi 1.4 16V 90KM 66kW 1998-2003

Lata produkcji: 1998 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1389 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,6 x 73,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Opel Astra G Kombi 1.4 16V 90KM 66kW 1998-2003
7,5
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Opel Astra G
Kombi 1.4 16V 90KM 66kW
patrząc na to, że silnik to tylko 1,4 a zarazem ma 90 kucyków to jest bardzo ekonomiczny. kojarzę ze raz spalił mi 6,5 na 100 ale to jak jechałe w 4 osoby i się naprawdę spieszyłem i jechałem bardzo dynamicznie (nie napiszę bo może jakiś policjant czyta :)) tak od tankowania do tankowania sprawdzam spalanie i jak w mordę wychodzi pomiędzy 6,0-6,2. w trasie przy spokojnej w miarę przepisowej jeździe i nie kręceniu go pod 5000 obrotów da się zejść do 5,8. to niezły wynik jak na benzyniaka. leję do niego 95 Pb, a raz na jakiś czas wlewam płyn do przeczyszczenia wtryskiwaczy. oczywiście pilnować trzeba wymiany filtra paliwa i zalewać na w miarę renomowanych stacjach. wtedy spalanie jest niezmienne. co do przegląów i napraw: mam prostą zasadę. omijam autoryzowane serwisy. znalazłem porządnego mechanika który mówi pokazuje co i gdzie się psuje i któremu nie szkoda zapłacić kasy za robociznę. zawsze się go pytam czy to czy owamto nie jest do roboty, zawsze warto samemu trochę doczytać by wiedzieć że coś należy robić czy nie. jak wjeżdża na podnośnik to ile mu rzucić okiem na układ jezdny? itp. części nie są strasznie drogie, warto nieraz zakupić zamiennik ale nieraz warto oryginalną część - wszystko zależy co checie mieć w silniku oryginalne, a co od chinczyka :):)
7,8
Opel Astra G
Kombi 1.4 16V 90KM 66kW
Niestety jest średnio. W trasie silnik głośny, przy 110-130km/h radio trzeba dawać głośniej, co ma też wpływ na spalanie. W trasie ok. 7 niezależnie od "nogi". W mieście to ok 9-10 l. Dużo pali przy częstym pokonywaniu krótkich odcinków z postojem. To już 10 l/100km to chyba mało. Ogólnie do kombi lepszy o niebo 1.6 8V, który ma mój ojciec w swojej Astrze i spisuje się znakomicie, mimo mniejszej mocy na papierze. Elastyczniejszy, cichszy przy wyższych prędkościach i co najważniejsze oszczędniejszy. Aha - 1.4 16 V szarpie, nie wiem co jest, ale przy stałej prędkości lubi poszarpać.
6,7
Opel Astra G
Kombi 1.4 16V 90KM 66kW
Spodziewałem się dużego wpływu klimatyzacji na zużycie paliwa. Astra zaskoczyła mnie pozytywnie już przy pierwszym tankowaniu: 600km, z czego 200km w trasie a 400km w Poznaniu (częste korki) z klimą cały czas - wynik 6,8l/100km :) Nie jestem ścigantem od świateł do świateł, w mieście nie przekraczam 3000obr/min, bo i po co. Stosuję raczej płynny sposób jazdy, hamowanie silnikiem itp. Cena: Katalogowo 55700 z klimą, elektrycznymi szybami i lusterkami, relingami na dachu, regulacją fotela i kierownicy, regulowanymi lusterkami itp itd. Utargowałem cenę do 46700, więc chyba nieźle ;)

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Kombi