Szukaj

Informacje o Opel Astra G Hatchback 2.0 DTI 101KM 74kW 1999-2004

Lata produkcji: 1999 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1500-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Radzik1982
Opel Astra G
Hatchback 2.0 DTI 101KM 74kW
Jest to mój pierwszy diesel. I jestem z niego mega zadowolony. Silnik bardzo dobry, nieco głośny ale praktycznie bezawaryjny. Jak to diesel ładnie zbiera się na 4 biegu, także wyprzedzanie to bajka. Auto 16 letnie a ruda go nie bierze. Progi w bardzo dobrym stanie. Do tego mam wersję elegance z bogatym wyposażeniem. Nic nie skrzypi, nic się nie zacina, elektrka nie wariuje. Oprócz wymiany tylnych klocków i oleju nic przez rok nie robiłem w tym samochodzie. Jak to żona powiedziała jest to auto którym nie boi się o awarię i że ze mną może jechać nad morze czy w góry bez obaw.
4,0
~kbr11@wp.pl
Opel Astra G
Hatchback 2.0 DTI 101KM 74kW
Kipiłem opla z myslą o dojazdach do pracy (trasa 50 km) zeby bylo taniej bo diesel. Miałem okazje jeszcze seata leona 1,9 90 KM, ale doszłyby dodatkowe oplaty ubezpieczenia od kradziezy wiec wybralem opla. I w sumie pozytywnie mnie zaskoczył chodz silnik glosny, skrzynia wg mnie zle dopasowana, ale jezdzilo sie wygodnie. W miescie jak i na trasie spelnialo swoje role. Trafil mi sie egzemplarz bardzo zadbany z przebiegiem 175 tys. Wymienilem jedynie filtry i oleje i zrobilem przez rok jakies 30 tys. I przez ten okres lalem i jezdzilem bez zadnych problemow wiec moge pochwalic. Jak na 10 letnie auto w srodku znikome skrzypienie plastikow, zawieszenie ciche bez stuków, jedynie glosny silnik:) szczegolnie na zimnym.. Plus rowniez za pewne prowadzenie, stabilnie bez bujania. Jedyny mankament to turbina juz pluła olejem ale po 200 000 nic dziwnego. Ogólnie mogę polecic auto jesli ktos sie zastanawia, pod warunkiem ze trafi sie oczywiscie zadbany model z niemiec zeby zawieszenie nie bylo powybijane.
4,4
~andrzej
Opel Astra G
Hatchback 2.0 DTI 101KM 74kW
Samochód sprowadzony z Niemiec z serwisowane w Oplu z oryginalnym przebiegiem właściwie niezniszczalne OPEL produkując ten samochód chyba się pomylił bo zarabił u mnie tylko na klockach hamulcowych i to raz i jeżdzę lejąć ropę i wymieniając olej i filtry teraz na wiosnę muszę zrobić hamulce zawieszenie jak nowe. Piszę bo nie mogę uwierzyć w to co wypisujecie o awaryjności tego samochodu chyba że wymieniacie olej i filtry jak się zepsuje albo kupujecie z przebiegiem już 400000km i przekręconym licznikiem.
Średnie spalanie dla Opel Astra G Hatchback 2.0 DTI 101KM 74kW 1999-2004
5,9
l/100 km
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Opel Astra G
Hatchback 2.0 DTI 101KM 74kW
Uwielbiam tą Astrą jeździć. Spalanie jest w porządku - z pełnym obciążeniem w górach Fogaraskich spaliła 7,47 litra, a minimalnie, bez obciążenia dużego, na trasie Gliwice - Bieliny wyszło 4,18. Mamy ją w rodzinie od 5,5 roku, miała 105 tysięcy przejechane, teraz jest 215. Praktycznie zero napraw - wymienialiśmy tylko olej, świece żarowe, klocki hamulcowe. Auto cud miód :) Gdybym miał okazję kupić taką z małym przebiegiem - nie zastanawiał bym się długo. Służy dzielnie czy to na spokojnych wyjazdach z rodziną, czy też jadąc na wyjazd z młodzieżą, czy na eskapadach do Rumunii lub Norwegii. Polecam )
5,7
Opel Astra G
Hatchback 2.0 DTI 101KM 74kW
Autko pali niewiele "gdy jest ciepłe". Żeby osiągnąć temp. 90´C przy temp. powietrza 10´ potrzeba ok. 10 km lub 15 minut jazdy po mieście, co czasami jest niemożliwe:/ stąd różnica między min. a max. spalaniem. (choć zimą potrafi bez mrugnięcia oczkiem łyknąć 8l/100km. Minimalne na przy oszczędnej jeździe pochodzi z wakacji - 3700km z czego 1000km po Włoskich Alpach, załadowany, cały czas z załączoną klimą. Prędkość przelotowa do 120km/h. jak na to co prezentuje na szosie to naprawdę NIEWIELE :)
5,7
Opel Astra G
Hatchback 2.0 DTI 101KM 74kW
Spalanie w tym aucie jest świetne. Pomijając fakt, że silnikowi brakuje kilku kucy to spalanie ma rewelacyjne. Średnio zawsze wychodzi mi w granicach 6 - 6,5 litra po mieście, w zimę może trochę więcej. W trasie pali średnio około 5 litrów. Najmniej wyszło mi 3,5 litra - sam się zdziwiłem. Polecam jak najbardziej

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 209
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Hatchback