Szukaj

Informacje o Opel Astra G Hatchback 2.0 DI 82KM 60kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 1500-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Ble ble ble
Opel Astra G
Hatchback 2.0 DI 82KM 60kW
Ten samochód jest niezwykle wytrzymały , uniwersalny. Od 2010 roku zrobiłem nim już prawie 200 tyś km, w tym czasie z uwagi że pracuje w lesie astrunia służy mi jako auto terenowe, oprócz tego co rok jeździłem nią na wczasy (kilka razy w chorwacji) i na studia 350 km. Wozilem nią chyba wszystko. Kiedy ja kupowałem okazało się że miała krecony licznik, dlatego nikt nie wie ile ma tak naprawdę przejechane . Moze miec juz z 500 tyś. Miałem kilka aut w życiu, ale astrunia nigdy mnie nie zawiodła. W tym roku skończyła już 20 lat, ale wiem że jeszcze popracujemy razem. Polecam dla ludzi którzy pomimo nie dbania specjalnie, chcą mieć auto do jeżdżęnia , a nie do naprawienia !
3,8
~kotto2
Opel Astra G
Hatchback 2.0 DI 82KM 60kW
Pierwszy fakt jest taki, że nie mogłem być pewny przebiegu samochodu kupując go przy 200tyś. Prowadzi sie bardzo dobrze, nie jest ciężko doprowadzić go do bardzo dobrego stanu, z wyjątkiem awarii osprzętu diesla. Mam na myśli układ paliwowy- o tyle o ile turbina jest solidna, wtryskiwacze również, to pompy wtryskowe psują się dosyć szybko. Ponadto obudowa filtru paliwa jest bardzo leciwa w wykonaniu, a wszystkie naprawy pod tytułem układ paliwowy są bardzo kosztowne. Na plus zasługuje jakość karoserii, układ jezdny, brak problemów ze wspomaganiem. Kolejny minus to brak wygody we wnętrzu, fatalne fotele w porównaniu z solidniejszymi i wygodniejszymi u starej poprzedniczki.
4,0
~Krzych
Opel Astra G
Hatchback 2.0 DI 82KM 60kW
Ogólnie bardzo dobrze. Jak na pierwszą generacje turbo diesli, są elementy w nich bardzo wytrzymałe, jak i bardzo zawodne. Mój egzemplarz dementuje pogłoskę o zawodnych egr- tu nie ma żadnych problemów, czesto może się zapalac błąd egr przez sparciały gumowy przewód podciśnienia, co nie dotyczy samego egr, lub elektrozaworu. Chyba we wszystkich turbodieslach rozszczelniają się pompy przy 200tyś, przy common railach z kolei padają wtryskiwacze i to dużo wcześniej - przy 150 tyś. W 2.0DI jak i DTI pozostały osprzęt jest solidny- mowa o turbo, mechanicznych wtryskach- jeśli przy 200 tyś nie ciekną to nic nie wróży awarii. Z negatywnych niespodzianek, poleciały mi tylne zaciksi Boscha i o dziwo te lucasa po 2003 roku są lepsze. Bardzo oszczędne spalanie. Minusem są w hatchbacku bardzo nijakie fotele, niewygodne, wąskie, twarde... co to ma być... .
Średnie spalanie dla Opel Astra G Hatchback 2.0 DI 82KM 60kW 1998-2004
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Opel Astra G
Hatchback 2.0 DI 82KM 60kW
Auto posiadałem ponad 2 lata. Ogólnie jestem zadowolony, Oplowskie diesle 2.0 do najoszczędniejszych może nie należą, ale za to są na pewno wytrzymałe. Mankament silnika to pompa VP44 którą po 200kkm lubi trafić. Niestety i u mnie tak było, mogłem zregenerować i jeździć dalej, ale i tak planowałem sprzedaż. Ogólnie z auta byłem zadowolony, ceny części w normie, rozrząd na łańcuchu, spalanie da sie przeżyć, silnik w mojej opinii nie zawodny, oleju też mi nie piło. Auto według mnie godne polecenia, z tym że kupując trzeba sie liczyć z regeneracją pompy, robią ludzie, jeżdżą później dalej bez awarii.
5,1
Opel Astra G
Hatchback 2.0 DI 82KM 60kW
PRZEBIEG 260 tys km, z czego ja przejechałem 100 tys, trasy raczej krótkie, ok 100 km dziennie,drogi wąskie, z duzym natęzeniem ruchu,prędkość średnia ok 50 km/h wg wskazań komputera,non stop włączona klimatyzacja(latem chłodzi , w pozostałych porach odparowuje szyby)Przy delikatnym traktowaniu pedału gazu(bez szarpaniny, z normalnym przyśpieszaniem i płynnością jazdy) nawet przy niższych temperaturach można zejść do 4,7/100km, jak pojedzie się trochę ostrzej to ok 5,7- 6,jak na autostradzie z maks prędkościami dozwolonymi to trochę ponad 6 litrów.Łańcuch rozrządu - nie trzeba dopuszczać mechanika do samochodu,więc bezawaryjność się przedłuża.Jak już dopuszczać, to tylko kogoś kto naprawdę zna się na tych silnikach, większość mechanikó tyklo mówi że wie. Bardzo wrażliwy silnik na jakość paliwa
5,8
Opel Astra G
Hatchback 2.0 DI 82KM 60kW
mam autko od roku, spalanie obserwuje przy każdym tankowaniu przy spokojnej jeździe do 80km/h na trasie wyniosło 4.5L w mieście przy dośc ostrej jeździe to 7 l ,autko rok temu sprowadzone z Niemiec i do tej pory spisuje śie świetnie ,jedyna usterka jaka sie pojawiła to pływak(chyba) źle wskazuje poziom paliwa musze się tym zająć.Autko wygodne jest to egzemplarz w skórze która jest bardzo praktyczna i nie brudzi sie ,bardzo zgrabne autko i dobrze się prowadzi, jestem zadowolony.Jak dbasz tak masz.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 209
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Hatchback