Szukaj

Informacje o Opel Astra G Hatchback 1.7 TD 68KM 50kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1700 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 79,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Silnik - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Mateusz
Opel Astra G
Hatchback 1.7 TD 68KM 50kW
Przy wypełnianiu formularza praktycznie większość ocen brzmiała dobrze. I właśnie to w tym samochodzie jest najlepsze ! Praktycznie pod żadnym względem nie jest idealny, ale tez i nie najgorszy. I właśnie dlatego jest tak lubiany. Z silnikiem 1.7 TD nie jest demonem prędkości,a i spalanie nie jest zbyt małe (około 6-7.5lita). Przez ponad rok użytkowania praktycznie nigdy mnie nie zawiódł. Pokonywałam nim dziennie okolo100 -120 km, ale rownież zdarzały sie wypady po 1000km a autompomimo 16lat na prawdę dobrze sobie radziło. W moim egzemplarzu brak rdzy. Przez rok wymieniłem w mojej Asi tylko koncówki drążka i tylne hamulce i wszystko co jest związane z eksploatacja , czyli olej i filtry. Dodam jeszcze, źe był to mój pierwszy samochód, wiec dbałem o niego ale tez nie koloryzuje o jego niezawodności. Jeśli ktoś szuka auta, które moze nie koniecznie jest prymusem w każdej dziefzinie, ale za to nie będzie sprawiało większych problemów to Astra G, która nadal może sie podobać będzie świetnym wyborem.
3,9
~Robert
Opel Astra G
Hatchback 1.7 TD 68KM 50kW
Podobno miłość rodzi się w bólach. początkowo nie byłem przekonany do tego samochodu ale z czasem okazało się, że za te pieniądze był to najrozsądniejszy wybór. Astra G wypada naprawdę dobrze jeżeli chodzi o bezawaryjność, ceny napraw czy przestrzeń wewnątrz auta, bagażnik także powinien zadowolić zapotrzebowanie. Jedyne co mnie boli to, że silnik jest słaby ma fatalne osiągi. Nigdy w życiu nie wybrałbym ponownie 1.7 TD. Ale jeżeli ktoś szuka auta wyłącznie do miasta nie powinien być zawiedziony
3,8
~greg
Opel Astra G
Hatchback 1.7 TD 68KM 50kW
nie oczekiwalem od niego zbyt wiele i za wiele o niego nie dbalem a on w sumie swietnie sie spisal mam go 4 lata no i coz pare usterek w nim bylo ale dopiero przy 190000 i to takie typowe dla modelu jak pompa wtryskowa czy alternator. ale jak sadze wkazdym innym samochodzie mialbym cos podobnego- wszystkie cos maja i taka prawda. odpowiadal mi ten samochod teraz juz oczekuje czegos wiecej ale nie jestem nim rozczarowany a na dowod powiem ze nie pozbylem sie go tylko oddalem zonie zrobilem ta pompe i wiem za moze z jakimis drobnymi usterkami ale pojezdzi jeszcze kolejne 200000.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Hatchback