Szukaj

Informacje o Opel Astra G Hatchback 1.7 DTI 75KM 55kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm przy 1800-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,3
~koniuszy
Opel Astra G
Hatchback 1.7 DTI 75KM 55kW
ekonomiczne i nie zawodne, bardzo dobrze mi się nią jeździ, kupiłem ją rok temu, zrobiłem ok. 20tyś km i mogę ja polecić każdemu. Ja jestem studentem i to auto spełnia swoją rolę w 100% ekonomicznie i dynamicznie dowiezie mnie wszędzie gdzie chce, do tego nie psuje się co jest bardzo ważne, jadąć w trasie drogą ekspresową ze średnią prędkością 140 km/h spala 5,5L w cyklu mieszanym do 110km/h spala poniżej 5 więc jest naprawdę dobrze. Dodam że dbam o moją astre i wymieniam wszystko na czas i tylko dobrej jakości
3,8
~wojtach
Opel Astra G
Hatchback 1.7 DTI 75KM 55kW
Blacha w super, zero rudej, moja Asterka produkowana w Belgii. Silnik demonem prędkości nie jest 15 sekund do 100 nie powala na kolana, ale wyprzedzić można. Za to odwdzięcza się spalanie 6 litrów w mieście. Wspomaganie działa miodzio leciutko. Skrzynia precyzyjnie. W środku trochę nudne, jak ktoś pisał bez duszy, z zewnątrz wygląd też nie powala na kolana ale brzydka też nie jest. Dość tania w utrzymani ( diesel nie tak tani jak benzyna) wygodna, ogólnie fajne autko jak za 16-17 tys z rocznika 2003! Polecam!
4,8
~KLP
Opel Astra G
Hatchback 1.7 DTI 75KM 55kW
Świetne auto za trochę ponad 16 tys świetnie wyposażone, Nagłośnienie bose klima lusterka ogrzewane i w prądzie szyby przednie także w prądzie konsola w imitacji drewna regulacja kierownicy w 2 plaszczyznach itd. Autko dla przeciętnej polskiej rodziny jaki i dla studenta bo utrzymanie auta naprawdę wiele nie kosztuje. I przedewszystkim fajna bryła nadwozia Ciekawa stylistycznie która nigdy sie nie zestażeje auto prawie ma 9 lat październik 2001 model na 2002 i ani śladu rdzy nawet na nadkolach (blacha w ocynku) chyba do 2004 roku potem produkcja zostala przeniesiona do polski gdzie Asterka zbiedniała zabrano jej naprawdę dużo miedzy innymi ocynk więc i po 2004 roku jest sporo egzemplarzy gdzie wystepuje rdza.
Średnie spalanie dla Opel Astra G Hatchback 1.7 DTI 75KM 55kW 2000-2004
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Opel Astra G
Hatchback 1.7 DTI 75KM 55kW
Moja Astra 2003r. 1,7 DTI 16V 75KM kupiona w polskim salonie mająca w chwili oceny udokumentowany przebieg 101.000 km. Wyjątkowo trudno przekroczyć 7 litrów na 100km nawet jadąc dynamicznie w trasie. W cyklu mieszanym jest to niemożliwe. Miasto (korki, klimatyzacja) 6,5-6.8l/100km. Z drugiej strony nawet w trasie trudno zejść poniżej 5 litów (producent podaje optymistyczne: 3,8l/100km), jednak jadąc spokojnie (nie znaczy wolno: autostrada: 120-140km/h) można spalić 5,3l/100km. Można przyjąć, że nie zwracając szczególnej uwagi na zasady ecodrivingu Astra średnio zużywa nie więcej niż ON niż 5,7l/100km.
5,1
Opel Astra G
Hatchback 1.7 DTI 75KM 55kW
Używam auta od roku. Raport spalania na podstaie ponad 20.000 km drogi. Auto obecnie ma przjechana 260.000 km. Na trasie około 400 km nawet z klimą i 5 osobami na pokładzie zszedłem do 4,68 l/100km (wyższe ciśnienie w ogumieniu na czas trasy). Z załączoną klimą odczuwa się na dynamice, ale daje radę. Na autostradzie przy klimie 165 km/h i zatkałem turbinkę, ale gaz w dół i już może dalej :] Minimalne spalanie odnotowane 4,5 l/100km, max 5,7 l/100km. Średnie spalanie na 20.000 km to u mnie 5,1 l/100km. Polecam ten silniczek ISUZU, dynamiczny i oszczędny.
5,0
Opel Astra G
Hatchback 1.7 DTI 75KM 55kW
Astra z 2000r, Kupilem ja sprowadzoną z belgii gdy miala 10 lat, przebieg 200000. Po 3 latach ma juz 310000, jezdze nią prywatnie oraz w kurierce. Spalanie po warszawie wynosi okolo 5.3-5.8 litra, zimą troszke więcej. W trasie spalanie super, ponizej 5 litrow a w tym roku jadąc nad morze, w dwie osoby i z tylu bagaz spalila równe 4 litry przy predkosci srednio 90-110 km/h takze REWELACJA! Jesli chodzi o naprawy to na samym początku wymiana chlodniczki oleju (550zl), 2 razy wymienialem alternator, rdzy prawie nie ma a w zawieszeniu trzeba bylo wymieniac laczniki, drazki i sworznie. Amortyzatorow jeszcze nie ruszalem. Moim zdaniem auto warte uwagi... Nastepna chyba bedzie Meriva 1.7 DTI :)

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Hatchback