Szukaj

Informacje o Opel Astra G Hatchback 1.7 CDTI 80KM 59kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1800-2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Całokształt - Wyciszenie - Karoseria
Średnie spalanie dla Opel Astra G Hatchback 1.7 CDTI 80KM 59kW 2003-2009
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Opel Astra G
Hatchback 1.7 CDTI 80KM 59kW
Najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać do tej pory to dokładnie 4.65L (czerwiec 2013) Wcześniej, 2lata temu, na trasie Gniezno - Harrachov spalanie wyszło 4.8L. Najwyższe spalanie jakie do tej opory odnotowałem to 6.5 litra ale było to zimą gdzie temperatury wynosiły nawet -20C w ciągu dnia. 75% przebiegu u mnie to trasa. Ogólnie Astrę G 1.7 CDTI oceniam na 4+ . Mocy troszkę brakuje, ale za to ma duży moment obrotowy co pozwala na żwawe przyspieszanie. Dodatkowe plusy to prosta turbina, brak dwumasy i filtra cząstek stałych.
4,9
Opel Astra G
Hatchback 1.7 CDTI 80KM 59kW
Wyniki, które podaję mogą troszkę zadziwiać ale dla usprawiedliwienia przyznaje się, że demonem szybkości to ja nie jestem ;) Najczęściej autem podróżuje tylko kierowca i rzadko przekraczam 110 więc wynik chyba nie musi dziwić. Auto spokojnie zachowuje zadowalającą dynamikę jeżeli na pokładzie jest max 2 osoby. Żeby jednak zachować przyzwoitą dynamikę przy większej liczbie osób trzeba poświęcić troszkę więcej cieczy... coś za coś. Na szczęście takie poświęcenie nie powoduje dziury w kieszeni ponieważ spalanie w takich okolicznościach przyrody rzadko przekroczy 5,5l na setkę.... nawet przy szybkiej (jak na moje możliwości) jeździe.... czytaj 130-150km/h.
4,7
Opel Astra G
Hatchback 1.7 CDTI 80KM 59kW
Zużycie idealne - lato 4 do 4,5 l/100 km, zima 5 do 5,5 l/100 km. Zainwestowałem w dobre opony letnie Hankook Kinenergy Eco (niskie opory toczenia) i spalanie spadło o 0,5 l na 100 km (wcześniej miałem jakieś Micheliny (sic!). W 4 osoby z bagażami + bagażnik na klapę tylną z 2 rowerami spalił mi 5,1 l/100 km i nie był w trasie oszczędzany.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Hatchback