Szukaj

Informacje o Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~dejos@go2.pl
Opel Astra G
Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
Opel Astra Caravan oraz inne wersje - to wspaniałe i udane auta o przepięknej delikatnej, ale jednocześnie sportowej i lekko agresywnej linii nadwozia o żwawych lecz paliwożernych silnikach. Komfort podróżowania jest bardzo dobry - nie męczą nawet dalekie podróże. Intuicyjne rozwiązanie deski rozdzielczej oraz prosta obsługa kokpitu. Fantastyczny układ jezdny - zestrojenie zawieszenia wraz z układami elektronicznymi za żadne skarby świata nie wyprowadzą auta z równowagi. Jednak stosunkowo wysoka cena oraz koszty utrzymania potrafią dać się we znaki, a szczególnie jeżeli miałoby dojść do poważnych napraw, które raczej nigdy się nie zdarzają. Wysokie koszty przeglądów i paliwożerny silnik. Ale mimo wszystko - auto jest tego warte.
3,8
~Tomek
Opel Astra G
Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
Polecam astrę tym, którzy szukają auta mało oryginalnego nie rzucającego się w oczy. Astra oferuje za to porządny standard wykonania przyzwoity silnik (polecam 1,8 115 KM) i niezłe właściwości jezdne. Spalanie mogłoby byc niższe zwłaszcza można to odczuć w mieście:(
4,5
~jacek
Opel Astra G
Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
Po prawie 6 latach mam na liczniku ponad 260tyśKm,w tym 180tyś na gazie.Narazie wymieniam tylko el eksploatacyjne.doskonale sprawdza się zawieszenie,wymieniłem tylko 3razy łączniki stabilizatora[60zł/szt] i raz amortyzatory przy przebiegu 200tyś.POLECAM
Średnie spalanie dla Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW 1998-2001
8,8
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Opel Astra G
Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
1.8 16V 116KM trasa Kraków - Poznań 450 kilometrów na jednym zbiorniku gazu tzn 37L (w kole butla) - koszt całego baku ok. 100 zł, po miescie jak latam to pełen zbiornik wystarczy mi na ok. 350km komp pokazuje spalanie w granicach ok 9l ( pokazuje spalanie benzyny) chciałem zamienić na diesla... nie opłaca mi się, żaluję tylko że nie wsadziłem zamiast STAGa instalacji BRC w stagu komputer i mapa wymaga troszeczke wiecej uwagi ale da się przeżyć oprócz tego kontrola stanu przepustnicy i dobre świece i wszystko powinno śmigać jak marzenie!
7,1
Opel Astra G
Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
Nigdy nie spodziewałbym się, że silnik 1,8 może tak mało palić! Kiedy trzeba to można nim pocisnąć, ale na co dzień staram się nie jeździć ostro. Wychodzi mi 7,15 przy normalnej jeździe do miasta i po mieście. Ale raz udało mi się na trasie (w 5 osób w aucie) uzyskać 6,04l/100km byłem w szoku, bo to wg książki najniższe spalanie na trasie, ale jednocześnie byłem zadowolony z siebie, że po Polskich drogach (to nie była żadna autostrada tylko zwykłe krajówki z terenami zabudowanymi) potrafię tak ładnie jeździć.
11,2
Opel Astra G
Hatchback 1.8 16V 116KM 85kW
Jeżdżę głownie po mieście jakieś 90%, spalanie na poziomie 11-12 litrów. W trasie spalanie schodzi do 8,5 litra. Różnica między benzyną jest nie wielka... 10,5 litra benzyny na 100 km lałem no a teraz wychodzi max 12 litrów gazu.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Hatchback