Szukaj

Informacje o Opel Astra G Hatchback 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Karoseria + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

2,0
~Były użytkownik
Opel Astra G
Hatchback 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW
Wszystkim zainteresowanym zakupem Astry II szczerze odradzam kupno Astry Classic z silnikiem 1,6 105 km. Bardzo drogie części - ceny jak do Astry III z której pochodzi silnik i większość podzespołów - wpływa to tez na tak znaczną cenę sprzęgła. Spore zużycie paliwa. Silnik bierze olej - wada fabryczna wszystkich silników z tej serii (1,6 105 KM) potwierdzona u mechanika i w Oplu. W stosunku do wartości samochodu remont nieopłacalny, a zakup innego używanego silnika też nie da spodziewanych rezultatów (też będzie brał olej lub w niedługim czasie po zmianie ten problem się pojawi). Natomiast koszt zakupu fabrycznie nowego takiego silnika to 20.000 zł bez osprzętu i 30.000 zł z osprzętem - informacje od dealera Opla. Dlatego wszystkim ODRADZAM zakup tej wersji Opla Astry G. Dla porównania moja poprzednia Astra f 1,6 75 KM przy przebiegu 278 tys. km (tyle miała na liczniku jak ją sprzedawałem) nie brała ani grama oleju!
4,5
~Krzysiek
Opel Astra G
Hatchback 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW
Po roku użytkowania Astry II (G) muszę przyznać, iż to był bardzo dobry zakup. Auto ma ponadczasową stylistykę - zawsze wygląda więc dobrze. Wnętrze raczej spokojne, bez fajerwerków, ale bardzo dobrze prezentuje się jakość wykonania - wysokiej jakości materiały i solidny montaż. Silnik 1,6 twinport ma dobrą dynamikę, aczkolwiek spalanie mogłoby być nieco niższe. Autem dobrze jeździ się zarówno po mieście jak i w trasie. Ma wygodne fotele (taki kompromis pomiędzy wygodą a trzymaniem bocznym), przestronne wnętrze i pakowny bagażnik. Astra II dobrze się prowadzi - nie jest to sportowy bolid, ale ciężko cokolwiek zarzucić. Jedna z największych zalet - bardzo niskie koszty utrzymania - mechanicy znają te auta i łatwo jest im je naprawić. Ceny części zamiennych również bardzo niskie - niemal jak do aut miejskich.
3,5
~szakal
Opel Astra G
Hatchback 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW
Auto fajne z wyglądu i chyba tyle... Ja nie polecam zaznaczam jestem właścicielem astry coupe bertone!
Średnie spalanie dla Opel Astra G Hatchback 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW 2003-2009
7,6
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Opel Astra G
Hatchback 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW
To już czwarta Astra, którą jeżdżę. I jest to dla mnie zaskoczenie. Ta astra jest najbardziej dynamiczna a pali najmniej. Po zatankowaniu na stacji Orlenu 35,25 litrów LPG przejechałem 484,5 km., do włączenia alarmu o braku gazu. Wychodzi średnie spalanie 7,27 litrów LPG na 100 km. Pewnym wytłumaczeniem tej anomalii może być to, że 95 procent tras robię na terenach wiejskich, a poza tym nie mam zbyt "ciężkiej" nogi. Dla porównania podam ,że moja pierwsza Astra F 1,4 C14NZ (60 KM) paliła pomiędzy 8,5 a 9 litrów Gazu. Druga Astra F 1,6 16 V (X16XEL 101KM) paliła pomiędzy 8 a 8.5 litra gazu. Trzecia Astra G 1,6 16 V (Z16XE 101 KM) paliła pomiędzy 7,8 a 8,2 litra gazu.
7,8
Opel Astra G
Hatchback 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW
Spalanie w mieście nie jest najniższe nawet jak na kompaktowy samochód. W trasie nie jest źle, aczkolwiek na autostradach, a szczególnie przy załączonej klimatyzacji spalanie jest dość duże. Sytuację tą rekompensują koszty napraw - części są niedrogie, a naprawy dość proste. Każdy mechanik jest w stanie ogarnąć Astrę II. Jednocześnie auto nie zaskakuje praktycznie żadnymi awariami, wymieniać trzeba jedynie elementy eksploatacyjne, które w gruncie rzeczy i tak są bardzo trwałe. Pod względem bieżącego utrzymania samochodu, kupna części i serwisu Astra II to jedno z najlepszych aut na rynku.
7,5
Opel Astra G
Hatchback 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW
tragedia ze silnikiem mega drogie częśći no i swoje 7,5 -8,0 litra w cyklu mieszany przy spokojnej jezdzie spali..

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Hatchback