Szukaj

Informacje o Opel Astra G Hatchback 1.6 8V 85KM 63kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 138 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~Adam
Opel Astra G
Hatchback 1.6 8V 85KM 63kW
Samochód miałem w wersji 1.6 8V, benzynka, i drugiego takiego samochodu znaleźć nie mogę. Nie byłem najlepszym właścicielem, to przyznaję, ale zawiódł mnie stosunkowo niewiele razy. Najczęstszym problemem był akumulator, w ciągu 6 lat wymieniałem go około 3-4 razy. Poza tym auto niemal bezobsługowe, poza rutynowym utrzymaniem, nie wymagał zbyt wiele uwagi. Mechanicznie prosty jak drut, przez co każdy mechanik nie miał problemu z jego naprawą, a i też dużo nie brał za ewentualne pomacanie przy nim. Polecam każdemu kto szuka pierwszego samochodu, albo nawet drugiego.
2,7
~Piotrek
Opel Astra G
Hatchback 1.6 8V 85KM 63kW
Auto kupiłem od Pani, która miała go od nowości. Silniczek 1.6 8v. Nawet sobie to radziło. Potem zainstalowałem LPG. W półtora roku zrobiłem 40tys km. zawsze mnie dowoziło na miejsce. Dla mnie to jedyny plus tej maszyny. Nie ma się co oszukiwać... przez ten czas zepsuło się wszystko co mogło. Na bieżąco naprawiałem. Dlatego teraz nowy właściciel cieszy się dopieszczonym autem. Obstawiam, że większość z tych mankamentów wynikała z niedbalstwa właścicielki. Z minusów na pewno problemy z rdzą. Chociaż zawsze mechanicy mi mówili, że mój egzemplarz w szczególności podłoga, jest w bardzo dobrym stanie. Do tego ogromna ilość wycieków w silniku, które usuwane na nowo się pojawiały no i plus spalanie oleju. Podobno w tym silniku jest to norma ale gdybym kupił taki samochód jako nowy i musiał bym dolewać tyle na pewno bym się wściekł. Z perspektywy czasu oceniam auto na bardzo przeciętne. Dobre na pierwszy samochód, do zajeżdżenia. Do niczego więcej się to auto nie nadaje.
4,9
~ramzes
Opel Astra G
Hatchback 1.6 8V 85KM 63kW
Polecam ten samochód. Jeżeli ktoś szuka nie zawodnego i taniego w utrzymaniu samochodu to jest to moim zdaniem najlepszy samochód w tej cenie. Części i naprawy bardzo tanie ale i tak samochód raczej rzadko się psuje. Nie zdarzają mu się poważne niespodziewane usterki, Nie wiele pali a jak się założy gaz to już w ogóle można tanio jeździć. Podobno największą wadą tych samochodów jest karoseria u mnie puki co nie ma problemu a samochód ma 14 lat więc wcale nie jest tak źle. Auto mimo swojego wieku ma całkiem atrakcyjny wygląd, wnętrze całkiem przyjemne materiały wykończeniowe wysokiej jakości dobrze znoszą eksploatacje,
Średnie spalanie dla Opel Astra G Hatchback 1.6 8V 85KM 63kW 2000-2004
7,7
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Opel Astra G
Hatchback 1.6 8V 85KM 63kW
Samochodzik idealny do codziennej jazdy. Dojeżdżam nim codziennie do pracy 5km w jedną stronę więc nie jest to raczej krótki odcinek na rozgrzanie silnika. Po zakupie brał olej w sporych ilościach 1l / 1000km albo nawet więcej przy prędkościach autostradowych. Postanowiłem przeprowadzić remont silnika i od wtedy problem zniknął. Po przejechaniu 10 tys. kilometrów brak jakiejkolwiek awarii i jestem pewien że mogę wsiąść i jechać w trasę bez obaw. Przy spokojnej jeździe można osiągnąć spalanie rzędu 7l / 100km. Zaznaczę że mieszkam w terenie górzystym więc to i tak dobry wynik. Przy dynamicznej jeździe norma to około 8.5 litra. Z samochodu jestem bardzo zadowolony, nie jest demonem prędkości ale bezawaryjność rekompensuje wszystko.
8,5
Opel Astra G
Hatchback 1.6 8V 85KM 63kW
Więc tak przejechane 45 tys na instalacji Lovato (założyłem zaraz po zakupie, jestem drugim właścicielem). Z instalacją nie wydarzyło się absolutnie nic, reguluje, wymieniam filtr gazu co 15 tys. Maksymalne średnie spalanie po mieście wykręciłem 9.8L butując non stop od świateł do świateł. Normalnie łąpie się 8-9L, nieduże miasto, spory dostęp do dróg szybkiego ruchu. Po trasie jeżdżąc ok. 3000 obr - 110 km/h łapie się zawsze ok. granicy 8L, także przy obecnych cenach gazu rewelacja. Jednak jadąc w tym roku nad morze i z powrotem autostrada prędkośc non stop 130-140, czyli do 4000 obr spalanie skoczyło już do 10L ( 4 osoby na pokładzie, auto załadowane do absolutnego maksimum) - także samochód raczej do niezbyt szybkiej jazdy. Silnik słaby jednak nadrabia bardzo faktem że moment obrotowy jak na zwykłą benzynę dostępny jest bardzo nisko dlatego samochodem jeździ się po prostu przyjemnie zwłaszcza po trasie, ale bez żadnego szału. Także ze względu na ekonomikę zdecydowane TAK, żeby szaleć zdecydowanie NIE.
8,5
Opel Astra G
Hatchback 1.6 8V 85KM 63kW
Zdecydowanie największa zaleta tego auta. Przy inst LPG poprostu taniej jeździć się nie da. Codziennie 100km przejechane 60/40 trasa/miasto i zużycie waha się od 8,2l do max 9,2l/100km LPG przy czym dużo zależy od jakości gazu, przy klimie wyłączonej spada o ok. 0,5l/100km. do tych 8,7l. W mieście równo ze wszystkimi spod świateł a na trasie 100-120km/h. 10l/100km dopiero na A2 z łodzi do konina z pełnym obciążeniem klimą i 140-150km/h. Części zamienne tanie, dużo brytyjskiego szrotu i zamienników w sklepach. Auto proste konstrukcyjnie, żadnych pomysłów rodem z passata jak wielowahaczowe zawieszenie, czy z fiata kompletne wahacze razem z tulejami wymieniane albo francuskie belki skrętne. Reasumując elementy zawieszenia proste w naprawie, tanie, ekonomika silnika lepsza niż najekonomiczniejsze 1.9TDI z VW. Reszta jak w każdym innym samochodzie tej klasy.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Hatchback