Szukaj

Informacje o Opel Astra G Hatchback 1.6 8V 75KM 55kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

5,0
~czarekop
Opel Astra G
Hatchback 1.6 8V 75KM 55kW
Pierwsze auto, naprawdę ukochany samochodzik który czy w 35 stopni na plusie czy 24 na minusie po prostu wsiadałem - i jechał. Autko kupiłem za 3 i trochę, ze sprawnym gazem i klimą, może i bieda w środku, ale ważne aby jeździło. Po zakupie zrobiłem klocki, rozrząd, filtry , olej co w astrze II jest tanie jak barszcz i to w zasadzie tyle. Przejechałem nią 35 000 kilometrów. Często po dziurach, wertepach, gdy inni zwalniali przy remoncie drogi do 15 km/h ja jechałem 40 ;). Auto przez dwa lata mocnej jazdy (pałowanie na zimnym silniku od razu na gazie przy wysokich obrotach), nie wymienienia oleju przez 35000 bo wymieniłem zaraz po zakupie, potem trochę dolewałem jak sie świecił check - po prostu jeździło dalej. Poważnie, 35 000 na lpg na jednym oleju, nawet jak była zima - 22 stopnie dwa lata temu to auto od razu odpalałem na gazie ;P - zawsze od strzała i jazda. Fenomenalny samochód . Na gołoledzi wpadł na półtora metra dupą do rowu, przednie koła tylko trochę zachaczały pobocze, auto był pod kątem 45 stopni . Kolega złapał mnie za haczyk z przodu, wyciągnął, auto przechylone w rowie - ODPALIŁO złapało troszkę trakcji za pobocze i wyciągnelismy je bez problemu, pojechałem do domu - efekt tego wypadku? Kawałki plastików na tylnim zderzaku który również kosztuje grosze na złomie - sie pourywały i brzydko wyglądało. IDEALNE TOPORNE TANIE JAK BARSZCZ AUTO DLA OSÓB KTÓRE CHCĄ ZAPOMNIEĆ ŻE JE MAJĄ. Nie żebym był debilem który nie dba - po prostu auto kupiłem jako pierwsze wtedy za duże pieniądze, teraz to 3/4 jednej wypłaty wiec aż tak mi nie zależało. Z bólem auto zmieniło właściciela po znajomości , puściłem kumplowi który nie raz w nim jeździł.
4,2
~Jakub
Opel Astra G
Hatchback 1.6 8V 75KM 55kW
Przejechałem tym autem 4 tyś km, więc coś mogę już powiedzieć o jego specyfice :) mimo wieku (18 lat) sprawuje się świetnie, do tej pory nigdy mnie nie zawiódł, przejechanie 500 km w trasie w ciągu dnia przy prędkościach 110-140 km/h nie było dla niego żadnym problemem. Silnik, skrzynia i wszystkie napędowe sprawy trzymają się świetnie. Jedynie przy takim wieku zawieszenie jest trochę słabsze, ale daje radę, być może trochę narzekam na komfort. W mieście też się sprawuje. Silnik wystarczający do płynnego poruszania się w mieście. Auto posiada klimatyzację manualną, elektrykę szyb i lusterek, abs, 4 airbagi i kilka innych. Polecam to auto każdemu kto ceni sobie tanią jazdę.
3,9
~smk
Opel Astra G
Hatchback 1.6 8V 75KM 55kW
Miałem wcześniej Wolkswagena przed zakupem oglądałem golfy ale były droższe o 4-6 tyś, dziś wiem że nie warto dokładać wybieram Opla! Następny też będzie Opel. przejechałem 30000 tyś km, kupiłem z przebiegiem 182000 od pierwszego ;) właściciela z Niemiec. Jedna poważna awaria - wysprzęglik sprzęgła 500 zł - polecam oryginał, podróba wytrzymała 20 minut a wymiana 300 zł. Poza tym auto nieawaryjne, klocki, amortyzator, pękły obydwie tylne sprężyny - koszt to 80 zł plus wymiana, klocki i niewiele więcej. Największy minus auta to wentylacja - parujące szyby nie do usunięcia. Świetne zawieszenie, niezawodny mułowaty tani silniczek, stonowany środek -auto na lata. Jak ktoś nie szuka fajerwerków tylko solidności to samochód na lata. Jeździłem wcześniej 9 lat Wolkswagenami - auta solidniejsze, ciut pewniejsze, ale nie warto dopłacać 5 tyś albo kupować auta 3-4 lata starszego. Jednym słowem jak ktoś szuka taniego auta - polecam Opla 1.6 8V i dobrym gazem.
Średnie spalanie dla Opel Astra G Hatchback 1.6 8V 75KM 55kW 1998-2000
7,4
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Opel Astra G
Hatchback 1.6 8V 75KM 55kW
Notuję każdy rachunek od zakupu auta i średnie spalanie na dystansie 150 tys km wychodzi mi 7,5L/100km. W samym mieście jak Kraków spalanie powinno się podawać w L/h a nie w L/100km - przez korki spalanie potrafi wychodzić powyżej 10L. Z kolei w trasie autostradami do Chorwacji, przy włączonej klimatyzacji, dwóch osobach i pełnym bagażniku spalanie średnie wychodzi ok 6.8-7L/100km w zależności czy prędkość na autostradach jest bliżej 120km/h czy 130km/h. Koszty napraw są niewielkie, wymieniam w zasadzie rzeczy eksploatacyjne, jak tarcze, klocki, zawieszenie czy tłumiki. Poza tym nie psuje się nic. Przy ok 130tys km była wymieniona chłodnica silnika, przy ok 150tys km zmienione uszczelnienie wałka sprężarki klimatyzacji. Poza tym w okolicach 180tys km wymiany wymagał mechanizm wycieraczek. Z dziwnych i nietypowych dla tego auta usterek wysiadło serwo hamulców - miało nieszczelność - ale udało mi się kupić nowe serwo za nieduże pieniądze ok 200zł. Poza tym nic się nie dzieje. NIC. Gdy czytam jakie pieniądze ludzie zostawiają przy serwisie nowoczesnych aut to włos mi się jeży na głowie.
9,7
Opel Astra G
Hatchback 1.6 8V 75KM 55kW
Instalacja LandiRenzo II generacji, zakładana przez poprzedniego właściciela w Tychach W jeździe po mieście średnio ok 10L lpg jak się depta to ok.12. na trasie najmniej zszedłem do 7,5 L przy prękości 70 km/h przy 100 km/h jest ok 8-9 Przy cyklu mieszanym miasto trasa ok 50:50 na ciągle zagrzanym silniku przy dystansie 200 Km spalanie 9l więc wydaje mi się że spalanie w jak najlepszy porządku. Jak się jedzie ciągłe ok 140-150 km/h spalanie już wynosi 10-11L ale mocą 75k nie zdziałamy F1 na autostradzie ;) Ogólnie auto polecam z tym silnikiem ceny cześci do tego silnika są śmiesznie tanie jedyny mankament to moc, ale gdybym miał do wyboru Astre z tym silnikiem a jakiegoś lepszego VW bez pardonu brał bym Opla ;) Następnym autem na pewno będzie astra tyle że już z mocniejszym silnikiem np 1.8 lub 2.0
8,3
Opel Astra G
Hatchback 1.6 8V 75KM 55kW
Silnik spala duże ilości paliwa jeżeli używamy go do krótkiej jazdy w mieście nawet do 11 litrów w zimę. W trasie trochę lepiej od 6 litrów. Odradzam silnik 1.6 8v ze wzgeldu na niską moc przy dużym zużyciu paliwa. Samochód przyśpiesza jakby miał 1.0 pod maską a spala jak 3.0 V6.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 209
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Hatchback