Szukaj

Informacje o Opel Astra G Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW 1998-2009

Lata produkcji: 1998 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Orzeu1337
Opel Astra G
Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW
Był to mój pierwszy samochód na ten moment wspominam go najlepiej ze wszystkich ponieważ był bezawaryjny pod tym względem że ani nie musiałem do niego wzywać lawety. Jeździłem nim bardzo dużo po mieście ale również w dalszych trasach. Łącznie przejechałem nim lekko ponad 20tys km. Wymieniałem tylko części eksploatacyjne typu rozrząd po kupnie, amortyzatory, przewody hamulcowe które przez tyle sparciały i pękły dwa tylne czyli wszystko co po latach potrafi się zużyć, a ani razu nie miałem awarii. Opla Astrę oceniam jako bardzo dobry samochód i ekonomiczny samochód
4,5
~P_a_n_t_e_r
Opel Astra G
Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW
Ten silnik cię nie zawiedzie, chyba go że go zepsujesz grzebaniem. Sam samochód nie jest bez wad. Taśma Lcd do wymiany, 1 Masa gdzieś zginęła przez co był problem ze wspomaganiem. Silnik lubi brać olej, ale nawet na minimum jeździ i nie robi problemów. Komputer zamieszczony na bloku silnika przez co czasami jakieś styki w nim nie łączą. Części tanie. Silnik kolizyjny więc trzeba pilnować wymiany rozrządu, plus że prosty w konstrukcji , sam wymieniłem pierścieni i nie bierze oleju. Skrzynia bez zarzutu
4,4
~szymonn666
Opel Astra G
Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW
Kupiłem Astrę w 2015 z przebiegiem 160 tys km. W ciągu 6 lat przejechałem prawie drugie tyle (140 tys). Samochód użytkowany głównie na dojazd do pracy (100 km dziennie). Myślę że po tylu latach i kilometrach mogę co nieco o astrze opisać. Samochód ma ponad 20 lat a mimo to za nic go nie zmienię. Części zarówno dostępność jak i cena jest rewelacyjna. Wiadomo pada elektryka ale każdy elekrtyk garażowy ogarnie bez problemu. Padło sprzęgło i krzyżak kierownicy ale prwie 300 tys na orginalnym sprzegle to chyba dobry wynik
Średnie spalanie dla Opel Astra G Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW 1998-2009
7,7
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Opel Astra G
Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW
Tu Astra bije na głowę wieeeele samochodów. Części są dostępne dosłownie wszędzie i za nie duże pieniądze. Pełno jest szrotów dedykowanych dla Astry G. Na kilogramy ściągają te auta z UK jako dawcy części (uwaga na reflektory). Ceny nowych części, nawet tych z najwyższej półki, są bardzo przystępne. ASO również nie ma wygórowanych marży na częściach. Każdy mechanik lub wymieniacz bez problemu podejmie się naprawy za nie duże pieniądze. Jeśli zapragniemy przerobić naszą Astrę na kuchenkę gazową zasilaną podtlenkiem LPG to też bez problemu i za nie wygórowaną sumę nam się to uda. Polecam zainwestować w lepszą jakościowo instalacje. Spalanie jest śmiesznie niskie jak na takie auto. W tej kategorii Mercedes i wiele innych marek leży na łopatkach. Podane jest spalanie LPG
8,7
Opel Astra G
Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW
Wersja 5D, silnik x16xel: Moje podróżowanie tym samochodem jest najgorsze z punktu widzenia oszczędności. Do pracy mam niecałe 10km po bardzo zatłoczonym mieście (Kraków). Pierwsze 4km w zimie pokonuje się przy zimnym silniku, gdzie na światłach na luzie silnik pracuje na ok. 1200 obr/min. Jazda na maksymalnie 3-cim biegu, ciągle zatrzymując się na światłach sprawia, że wtedy ciężko zejść poniżej 9.5l/100km. Ja nie wiem jak niektórzy osiągają w mieście 8l/100km. Chyba są to małe miasta rzędu 20-50tyś, gdzie ruch jest całkiem sprawny. W wielkomiejskich korkach x16xel pali ok. 9.5-9.7 litra. Na miasto nie jest to silnik oszczędny. Wszystkim czytelnikom radzę podchodzić sceptycznie do opinii nt. spalania w trasie. Charakterystyka wlewów Opla sprawia, że pod korek się go zalać nie da (we wlewie jest odpowietrzanie i przy "dobijaniu" może nam się wylewać paliwo - od razu zadzwoniłem do Opla jak tylko zobaczyłem kałużę Pb pod samochodem przy pełnym tankowaniu). Aby mierzenie spalania miało sen, trzeba by było tuż przed samym wylotem z miasta zatankować do pierwszego odbicia pistoletu, po czym zjeżdżając z trasy zrobić to samo. Serwis mówi, że wahania w "odbiciu" pistoletu mogą wynosić nawet spokojnie 0,5litra (zależy od ciśnienia w pistolecie, nawet tego po jakiej ściance się leje). Pół litra to jednak spora różnica, gdy przeważnie "trasy" w Polsce nie mają długości w setkach kilometrów. Polska to kraj w którym "trasę" nazywa się tak na prawdę cykl mieszany. Nie mamy w Polsce wielu autostrad, a na wielu drogach "szybszego" ruchu często specyfika jazdy przypomina poruszanie się po wsi z delikatnie większą prędkością. Moim zdaniem 6,5l/100 to definitywne maksimum eco-drivingu i oszczędności. Wszystkim zastanawiającym się nad zakupem tego samochodu do dużego miasta - odradzam. Chyba, że ktoś lubi LPG. Stanie w korkach przy 9.5l/100km czyni klasyka samochodem drogim.
8,7
Opel Astra G
Hatchback 1.6 16V 101KM 74kW
Instalacja sekwencyjna firmy Optima. Spalanie mnie zaskakuje cały czas - trasa 320km, większość autostradą 120 km/h - 52 złote. Teraz zrobiłem 400 km w mieszanym cyklu i tankowałem za 66 złotych. Jadąc oszczędnie wychodzi mi 7 litrów gazu w cyklu mieszanym co moim zdaniem jest absolutnie genialnym wynikiem. Zazwyczaj zmieniam biegi na 2,000 RPM, pod górkę 2,500 RPM, powyżej tylko przy wyprzedzaniu. Jeżdżę mało dynamicznie i raczej spokojnie. Trasą 320km którą testowałem wcześniej, na powrocie zrobiłem przy dużych prędkościach (około 110 km/h na drogach krajowych i 170 km/h na autostradzie) i niestety tutaj wyszło już ponad 75 złotych :)

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Hatchback