Szukaj

Informacje o Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Alan
Opel Astra G
Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Auto bardzo praktyczne. Duży bagażnik, miejsca w środku spokojnie wystarczało przy 1,93m. Wszystko użytyeczne, ale wyposażenie możliwie najuboższe i to zdecydowany minus. Użytkowałem przez rok czarną Astrę 1.4. Wnętrze zostało wzbogacone kremowymi pokrowcami i auto wyglądało o niebo lepiej. Największym plusem jest zdecydowanie silnik. Kupując auto, które ma 90 koni spodziewałem się, że będzie jeździło przeciętnie i tym większe moje zaskoczenie było, gdy przesiadłem się z Audi A4 i wcisnąłem gaz. Ze wszystkich aut: Jaguar X Type, Mustang 3.8, które użytkuje to najłatwiej wpisać się było do ruchu właśnie Asterką Bożą. Sportowe, wyjątkowo zrywne auto do pewnego momentu... Niestety, im dalej w las, tym już wolniej, a przy 140 na godzinę silnik strasznie się drze z okropnym dla ucha dźwiękiem, ledwo jedzie i ma się wrażenie, że auto się rozpadnie. Do minusów także rdza, która niestety nieleczona, szybko będzie zjadała auto.
3,1
~KS
Opel Astra G
Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Oprócz silnika wszystko ok. Zamieszczone komentarze ni jak się mają do opinii na forum opla. Twinport ta największa porażka koncernu. Po kupnie remont głowicy (zawiesił się zawór) - 2 tys. Odgłosy dobiegające z silnika przypominające klekot diesla - wymiana rozrządu (ponoć niewymienny łańcuch) z napinaczem - 2 tys. Zagrażająca usterka klapek twinport 2,5 tys. Wieczne poszarpywania, dławienie się, na zimno brak reakcji na pedał gazu ale bez checka. Nikt nie wie dlaczego. Części pozostałe tanie. Dużo można zrobić samemu. Dobry samochód ale z innym silnikiem (na pasku).
4,0
~Marcin34
Opel Astra G
Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
W zasadzie to idealny samochód na dojazdy do pracy czy jazdę po mieście. Może nie jest najszybszy i nie pali najmniej bo mówienie że wypije na trasie 5L to cyrk na kółkach za to przynajmniej się nie psuje. Serio przez ostatnie 5tys km poza rzeczami eksploatacyjnymi nic się w nim mi nie dzieje a mam ciężką nogę i intensywnie eksploatuje samochody. Ogólnie poza brakiem mocy na trasie i lubiącą zakwitnąć na rudo karoserią auto bardzo polecam
Średnie spalanie dla Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
7,1
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Opel Astra G
Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Spalanie na dobrym poziomie, silnik z14xep wydaje mi się być idealnym do jazdy miejskiej, przyspiesza w miarę fajnie i nie rujnuje kieszeni, instalacja podrzędnej firmy polskiej (przejechane 90tys. na LPG) wtryskiwacze Valtek 3Ohm, przez ok. 6 mscy miałem możliwość testowania listwy Hana czarnej i muszę przyznać że po pierwsze spalanie było niższe myślę że o około 0,7L a i praca silnika na gazie nie odbiegała w ogóle od pracy na benzynie, dlatego jeśli macie wybór zakładajcie coś przyzwoitego, poza tym przy 110tys. padła spręzarka klimatyzacji, oprócz tego normalna eksploatacja. Samochód dość sztywny jakiś taki nijaki wewnątrz, części eksploatacyjne tanie jak diabli, multum używek
6,6
Opel Astra G
Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Auto przyjemne w prowadzeniu. W wersji z Gliwic brak regulacji zagłówków przód-tył to trochę męczy. Nieźle wkręca się ale dopiero na 5 biegu powyżej 2900 obrotów. Astrę mam 5 miesięcy kupiłem ją z przebiegiem 214000km, prawie nie bierze oleju. Opel zaleca wymianę co 30000km ja będę wymieniał co 15000 i myślę ze nie trzeba będzie dolewać. Silnik jest na łańcuchu przy tym przebiegu go nie słuchać więc na wymianę jest jeszcze sporo kilometrów do przejechania. Wczoraj założyłem sekwencję żadnej różnicy w mocy. Jak przejadę ze 2000km napiszę jak ze spalaniem i jak się ta instalacja sprawuje. Dzisiaj przy 13 stopniach mrozu na gaz przełączył się po około 2.5km spokojnej jazdy. Jeżeli chodzi o spalanie to podam że nie mogłem podać minimalnego spalania poprawnie gdyż wyliczałem tylko średnie 6,5 pb98 6,7-6,9 pb95.
6,3
Opel Astra G
Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Astra salonowa, cierpliwie docierana max. do 100 km/h . Bezawaryjna, nie bierze oleju. Min. zużycie paliwa - trasa 200 km latem, prędkość 65-95 km/h.Max. zużycie paliwa- trasa 15 km ,zimą (powtarzana wielokrotnie) , prędkość 30-60 km/h - miasto i przedmieścia po śniegu.Jazda na trasie wg zasad ecodriwingu - 5 bieg przy obrotach 2100 - max. do 3000.Jak się mówi - wszystko zależy od lekkości prawej stopy.Aha - opony napompowane 2,4 bar, 2 do 3 osób w samochodzie i 20kg bagażu. WYNIKI SPALANIA MIERZONE TYLKO PO WLANIU DO PEŁNA I PRZELICZONE!

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Hatchback