Szukaj

Informacje o Opel Astra G Coupe 2.2 16V 147KM 108kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 147 KM (108 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 203 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność
Średnie spalanie dla Opel Astra G Coupe 2.2 16V 147KM 108kW 2000-2005
9,2
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,9
Opel Astra G
Coupe 2.2 16V 147KM 108kW
Auto naprawdę bardzo ekonomiczne, zrobiłem nim ponad 50tys km i średnie spalanie z tego okresu mam na poziomie 9.0l LPG wpisując wszystkie tankowania w aplikację. Jeżdżąc ekonomicznie, często udaje mi się schodzić poniżej 8l LPG, przy jeździe drogami z miasta do miasta, głównie zabudowane tereny, prędkość 70-80kmh. W trasie nie przekraczając 120kmh, średnio spali 9l LPG. Przy agresywnej jeździe, czyli ciągnięcie do końca obrotów przy każdym ruszaniu, nie spaliłem nigdy więcej niż 10.5l LPG. W aucie nic nie musiałem robić z silnikiem, bezobsługowy możnaby powiedzieć, grunt to kupić drożej, ale zadbany model, a odwdzięczy się jazdą. Byleby zmieniać filtry i oleje co max 10tys km i nie katować auta do póki się nie rozgrzeje.
11,7
Opel Astra G
Coupe 2.2 16V 147KM 108kW
Moje auto ma zamontowaną instalację LPG. Średnie spalanie w mieście to zazwyczaj 14 litrów gazu, a więc wychodzi mniej więcej 6,5l benzyny. Taki koszt przy silniku 2.2 i prawie 150KM jest moim zdaniem jak najbardziej do zaakceptowania, a naprawdę lubię czasem przycisnąć. Poza miastem około 10 litrów na 100km. Niestety nie wszystkie części pasują od zwykłej astry i czasami trzeba się nieźle natrudzić, aby części w rozsądnych cenach (w serwisie ceny z kosmosu). Jednak w dobie internetu jak najbardziej wykonalne.
10,2
Opel Astra G
Coupe 2.2 16V 147KM 108kW
na początku, jak nie miałam jeszcze wprawy w prowadzeniu asterki paliła około 14 l w miarę jeżdżenia jest coraz lepiej i przyjemniej dla mnie i dla portfela, naprawy nie są drogie, opel nigdy nie miał cen z kosmosu

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Coupe