Szukaj

Informacje o Opel Astra G Coupe 2.0 16V Turbo 190KM 140kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1950-5300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,8
~Gieniek
Opel Astra G
Coupe 2.0 16V Turbo 190KM 140kW
Całokształt nawet spoko dość dobrze się prowadzi ładnie wygląda jak na wiek auta i ten silnik z jednej strony pozytywny idzie jak dzik wgniata w fotel a z drugiej strony to on jest największym problemem czyli wieczne wycieki zmiana uszczelek czy silikon to poprawia sprawę na chwile . Kolejny minus silnika to drogi słupek silnika bo ceny za goły silnik używany to od 3200-6500 chore to i zniechęca bo te silniki padają wbrew pozorom często, a największy problem to spalanie paliwa od 6 z drobnym hakiem przy mega anemicznej jeździe do 18-22 l/100km przy bardzo agresywnej jeździe między wioskami . Żałuje ze kupiłem opla niby jest spoko ale zawsze coś . Frajda z jazdy jest niesamowita silnik ciągnie jak wściekły 234 konie i 376 Nn robi robotę ale hamulce to coś co jest i służy tylko do spowalniania w tej klasie auta to stanowczo za mało. Ciężko kupić coś zadbanego te auta to nigdy nie miały lekko. Po tym co przeszłem z tym autem nie kupiłbym takiej astry jakoś całokształt mnie nie robi to auto potrafi się kochać i nienawidzić zarazem frajda jest
4,5
~super zadowolony
Opel Astra G
Coupe 2.0 16V Turbo 190KM 140kW
Polecam wszystkim!. Turbo ciągnie naprawde od prawie samego dołu (czyli elastycznosc super). Jedno jest zle pomyslane- za mały seryjny interooler. W ciepły letni dzien (powiedzmy 29-30stopni), po rozgrzaniu samochodu okazuje się, że mamy... jakies 20-30KM mniej;/. W normalnych warunkach od 0-100 robi w granicach 6,4-6,5 sekundy!!! Predkosc max- 250km/h. Po programie i zdjeciu cugli bedzie okolo 260-265 ;) ps. w samochodach do (chyba) sierpnia 2002r. bylo montowane mocniejsze sprzeglo, ktore wytrzymuje 400Nm momentu (mozna spokojnie programem zrobic 380), pozniej sprzeglo jest słabsze- o ile? nie jestem pewien- chyba cos okolo 350Nm wytrzymuje.
3,5
~Konrad
Opel Astra G
Coupe 2.0 16V Turbo 190KM 140kW
Samochód użytkuje już kilka miesięcy i jestem bardzo zadowolony, wersja 192 km. Prowadzi się na prawdę super. Jedynym minusem jest spalanie. Nie pali mi tyle ile jest podane. Mam butle 35l, z czego wchodzi 32l. Przy normalnej jedzie maksymalnie wykręcę na pełnej butli 230 km. Z czego wychodzi że spalanie jest równe 14-15l przy normalnej jezdzie, jeśli się katuje to wiadomo że wyżej. Jednak jestem w stanie to przeboleć, bo frajda z jazdy to rekompensuje.
Średnie spalanie dla Opel Astra G Coupe 2.0 16V Turbo 190KM 140kW 2000-2005
10,6
l/100 km
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
Opel Astra G
Coupe 2.0 16V Turbo 190KM 140kW
Duża moc to i duże spalanie. Ale w normie. Na długich trasach po A4 spalanie wychodzi około 9,0 l/100 (przy prędkości 140-150km/h), jednak jadąc spokojnie koło 100km/h nie ma problemu osiągnąć wynik 7,5 l/100km. Niestety kiedy chce się troszkę ostrzej pojeździć to i pochłonie 16l. No ale coś za coś. Ekonomiczna jazda jest możliwa dzięki dużemu zapasowi mocy, na do 50km/h można już na 5 biegu jechać cały czas nie męcząc silnika. Na trasie 400km można praktycznie czuć się jakby się jechało z automatyczną skrzynią biegów.
9,3
Opel Astra G
Coupe 2.0 16V Turbo 190KM 140kW
To jest samochod o iście sportowyum zacięciu. Topowy silnik w tamtych czasach. Lekka buda jednak pozwala mu na odrobinę ekonomicznosci. Szczerze Panstwu powiem, ze zdziwilem sie spalaniem.. na plus!!! Ciężko co prawda jezdzic ekonomicznie... ale da się! Poza miastem trasa 250km, jadąc do 110-120km/h ale głownie okolice 100, spalił mi srednio- 7,3l/100km!! niezle jak na 200KM!:). Z drugiej strony trasa 200km , 4 osoby w srodku, czesc krajowa droga(60km), czesc autostrada (140km), spieszylem się dosc, predkosc do 235km/h, tempomat na autostradzie okolo 180km/h i spalił około 11l/100km. W miescie jezdzac bardzo oszczednie ok. 10l/100, jesli natomiast but non-stop to... 18l/100.. srednio w miescie mam w okolicach 11-11,5l/100km, a nogi nie mam lekkiej :)
11,3
Opel Astra G
Coupe 2.0 16V Turbo 190KM 140kW
Frajda z jazdy niesamowita. Ceny części akceptowalne. Jedyny minus jaki mnie drażni to wysokie zużycie oleju. Nawet po regeneracji turbiny dało się to odczuć. W trasie auto wygodne nawet jadąc dla 4 osób. W trasie jadąc w 4 z zapakowanym bagażnikiem spalił przy spokojnej jeździe 8l co uważam za dobry wynik.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 208
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Opel Astra G Coupe