Szukaj

Informacje o Opel Astra F Sedan 1.6 i 75KM 55kW 1991-1998

Lata produkcji: 1991 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~ttt
Opel Astra F
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Bardzo, bardzo polecam. Auto ma już 18 lat i nic. Ze świeca szukać tak prostego i taniego auta w naprawach. Trzeba się nastawić na rdzę i tu nie ma zmiłuj, no i może silnik trochę cieknąć - i to wszystko na 18 letnie auto. Nigdy nie zawiódł na trasie (może raz jak padł alternator) ale nie zmienia to ogólnego wrażenia. Po zakupie auta w 2002 i zrobieniu za 2 tys. wszystkiego co mogłem, do dziś po 6 latach roczne koszty napraw to 300 zł. (dla porównania ma Sharana VW, tu roczne koszty napraw to min. 3 tys.). Za te pieniądze tylko astra, ale pochwalę jeszcze golfa i japończyki.
4,5
~Paweł S
Opel Astra F
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Samochód mam od 2005 roku. Jest to wersja: 2 Airbag, ABS Wspomaganie czyli jedna z najbogatszych jakie wyjeżdzały z Gliwic. Kupiłem go od wujka gdy miał 80 tyś km więc samochód dobrze znałem. Teraz ma 144 tyś. Przez ten czas wymieniłem rozrząd, klocki, tarcze, tuleje wachaczy, końcówki drążków, końcówki stabilizatora, amortyzatory, włącznik świateł. Wszystko za śmieszne pieniądze a mam pewność, że smaochód mam w bardzo dobrym stanie technicznym. Prosta budowa gwarantuje niskie koszty eksploatacji. Silnik jest elastyczny i w miare ekonomiczny. Nie gnębią go awarie opróćz wycieków spod miski olejowej ale te typy tak mają. Karoseria podatna na korozje. Widać ją na błoniku. Pojawia się bardzo dyskretnie. Pozycja za kierownicą jest poprawna. Mam fotel z regulacją wysokości. Oczywiście ustawiam zawsze na sam dół. Hamulce przyzwoite - mam wersję z ABS. Biorąc pod uwagę, że nastawy zawieszenia są miękkie, trzeba dbać o sprawne amortyzatory. Tylko wtedy będziemy mieć przyzwoita drogę hamowania. W innym razie smaochód będzie nam pływał a ABS przypominał wciąż o sobie. Na wyróżnienie zasługuje wyciszenie w kabinie. Niektóre samochody klasy średniej z lat 90 są głośniejsze niż astra z 8 zaworowym silnikiem. Ogólnie samochód jest bardzo tani w eksploatacji - części dostaniemy wszędzie za małe pieniądze. Wszystkie moje oceny odnoszą się do smaochodów z lat 90 a nie do nowych konstrukcji bo tutaj astra nie ma szans. Już niedługo przyjdzie wymienić moją Astrę na coś nowszego. Chciałbym mieć samochód równie bezawaryjny jak moja astra a takiego już chyba w stajni opla nie znajdę. Może zakupie Japończyka? Zobaczę :)
3,0
Opel Astra F
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Oceniam auto, które ma 17 lat i pod katem swego wieku to rewelacja, kupiłem samochód za 5 tys 4 lata temu - czyli prawie grosze. Silnik OK, zawieszenie OK, tapicerka - jak na 17 lat rewelacja, plastiki też, można się przyczepić do blach jedynie ale jak się porządnie zrobi to kilka lat spokój. Nigdy nie zawiódł na drodze. Wkład finansowy przez ostanie 12 m-cy - 0 PLN. jest jeden warunek - o auto trzeba dbać - nie jeździć po dziurach, nie wariować, lakier nawoskować, itp - i astra może być extra autem, jedyny minus to to że auto nie ma w sobie tego czegoś jest maksymalnie poprawne ale to wszystko - mi się trafił super egzemplarz - polecam
Średnie spalanie dla Opel Astra F Sedan 1.6 i 75KM 55kW 1991-1998
7,4
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Opel Astra F
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Nabyłem ten samochód rok temu już z instalacją gazową, zamontowaną w 2009 roku. Przejechałem 50tysięcy km. Miałem wcześniej benzynową Vectrę z 93 roku z identycznym silnikiem i benzynę paliła jak obecnie Astra - średnio 7 litrów na stówkę. Długo walczyłem z podliczeniem ile Astra bierze gazu. Otóż przy prędkości 150 km/h w trasie pali ok. 13,5 litra gazu i 50ml oleju na stówkę. Przy jeździe ok 90 km/h - 8,5 litrów, w mieście 10-11. Teraz się po prostu nie przejmuję, bo mam regułę - posiadam zbiornik na 42 litry i tego mi starczy na 400km jazdy nie łamiąc prawo, nie przekraczając zasad grawitacji i domniemań producenta, ale w miarę możliwości tego silnika dynamicznie. A do tego duża butla oleju na 10tyś.km. Proste ) Jeśli chodzi o niezawodność silników i skrzyni, to wagę samochodu targają bez zarzutu, ale bez zbytniego entuzjazmu w dynamice, jednak uważam te silniki za wspaniałe, dlatego cierpię z powodu braku klimy, ale się cieszę, że zawsze dojadę do celu. Astra widziała trochę Rosji, Mołdawii, dwa razy calutką Ukrainę z ukraińskim Krymem, Słowację i Węgry. I jeszcze dużo zobaczy, bo ma jedynie 270 tysięcy na liczniku, a wcześniejsza Vectra już ma ponad 400 i tylko jedna wymiana pierścieni i zero pobierania oleju. Po prostu trzeba swój samochód kochać, a on się odwdzięczy.
7,6
Opel Astra F
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Serwisuję auto w Ostrołęce. Średni koszt przeglądu z wymianą oleju i podstawowych filtrów to ok 400 zl z czego prawie 200 za olej (5w40 ale można lać spokojnie tańszy.). Badania techniczne łącznie z badaniami butli z gazem to ok 160 zl. Raz zostałem zmuszony do wymiana sprzęgła (serwis w Warszawie) - to już większy wydatek, nowe sprzęgło + koszt montażu i demontazu skrzyni biegów to ponad 1000 zl. Wymiana rozrusznika na używany po regeneracji to koszt 600 zł (Warszawa) ASO omijać szerokim łukiem, koszt zwykłego niepodgrzewanego i nielakierowanego lusterka wyceniają na 400 zł. Można sobie na szrocie wykręcić 8 lusterek za tą kwotę niezależnie od koloru ;).
8,0
Opel Astra F
Sedan 1.6 i 75KM 55kW
Autku brakuje niestety mocy ale jak na te czasy jeszcze całkiem dobrze sobie radzi. 1.6 8V jest bardzo solidną i niezawodną jednostką. Brak 16 zaworów powoduje wzrost jego trwałości i odporności na uszkodzenia (nawet jak sie zerwie pasek rozrządu nie ma specjalnie jakichś wielkich kosztów w naprawie ;). Niestety nawet wyprzedzanie przy prędkości od 90 wzwyż na 4 biegu sprawia dosyć sporo kłopotów. Jazda z prędkością powyżej 120 km/h praktycznie się nie opłaca bo mamy wtedy prawie na maksa wciśnięty pedał w podłodze... co za tym idzie aż słychać jak silnik siorbie naszą drogą benzynę z baku :] Ogólnie prędkość 90 km/h jest najekonomiczniejszą prędkością w tym aucie. Pragnę dodać, że jeżdżę na 185 letnich laczkach.

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Sedan