Szukaj

Informacje o Opel Astra F Sedan 1.6 i 16V 100KM 74kW 1994-2002

Lata produkcji: 1994 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~Michał
Opel Astra F
Sedan 1.6 i 16V 100KM 74kW
Samochód od nowości w rękach mojej rodziny czyli od 1999 r. Zupełnie bezawaryjne auto , a przypominam ,że ma przejechane ponad 200000,bardzo trwałe i proste zawieszenie, jedyne to czasem trzeba zmienic jakieś drobiazgi w zawieszenie w goszowych kosztach.Do tej pory nic sie nie zepsuło, nawet sprzęgło jest oryginalne, klocki wytrzymuja ponad 40 tyś, tarcze dużo dłużej.Mankamentem jest bardzo mięciutkie zawieszenie i zbyt luźny układ kierowniczy, ale za to wszystko jest trwałe, no i jeszcze blacha nie jest jakoś rewelacyjnie zabezpieczona, pojawiaja się na błotnikach ogniska korozji(auto bezwypadkowe-zaznaczam). Spalanie oleju ok 1l na 10 tyś. Przy 80 tyś, został założony gaz, sprawdził się w tym aucie doskonale.Spalnie gazu średnio 10l, w warszawskich korkach dochodzi do 13l, ale na trasie potrafi zmieścić się w 8l. O samochód dbam średnio, ale wszystkie przeglądy i wymiany eksplatacyjne są robione regularnie. Auto zostało wyprodukowane w polskich zakładach GM, i myślę,że po części temu zawdzięcza swoją bezawaryjność. Samochód poprawny z naprawdę sporą ilościa miejsca z tyłu godny polecenie nawet z duzymi przebiegami. Cały czas w mojej rodzinie przewijaja się inne auta, duzo lepsze i nowsze, ale wiem,że juz nigdy nie będzie modelu z taka bezawaryjnością.
3,7
~Koen
Opel Astra F
Sedan 1.6 i 16V 100KM 74kW
Całkiem znośnie, auto do codziennej eksploatacji, wystarczająca dynamika na krótkich, miejskich i podmiejskich odcinkach, mało problemów, a koszty napraw niskie. Na pierwsze auto albo jako użytkowe w rodzinie nadaje się świetnie, zwłaszcza z LPG. Na minus jedynie spalanie, taki urok starych wolnossaków.
3,9
~SZYBKI8522
Opel Astra F
Sedan 1.6 i 16V 100KM 74kW
Ogólnie samochód dobry, szkoda że nie jest zabezpieczony lepiej pod względem antykorozji ale gdyby tak było to znów cena nie była by tak atrakcyjna jak jest obecnie. Astra f jest bardziej poszukiwana na rynku niż jej następczyni gdyż model f jest duużo lepszy od młodszego. Samochód zasługuje jak najbardziej na pozytywną opinię, moim zdaniem jest to najlepsza opcja na rynku uwzględniając wszystkie aspekty, głównym z nich jest cena.
Średnie spalanie dla Opel Astra F Sedan 1.6 i 16V 100KM 74kW 1994-2002
7,7
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Opel Astra F
Sedan 1.6 i 16V 100KM 74kW
Jeżdżę w zasadzie tylko po mieście (Poznań – korki). Jeśli chodzi o trasę to dość rzadko i raczej dłuższe odcinki (wakacje, do rodzinki). W zasadzie brak cyklu mieszanego (miasto – trasa). Jazda na benzynie latem: 6.5 - min. spalanie trasa (max 110km/h), 8.5 - min. spalanie w mieście (mniejsze korki niż zwykle). Jazda na benzynie zimą: 8,5 - trasa (max 130km/h), 10.5 - w mieście. Jazda na gazie latem: 7.4 - min. spalanie trasa (max 110km/h), w mieście około 10. Jazda na gazie zimą: 9.4 - trasa (max 130km/h), w mieście około 12 a i 13 przy mocniejszych mrozach. Są to rzeczywiste wyniki (nie chce wyjść inaczej) a nie zawyżone (obserwuję, że raczej w dobrym tonie jest zaniżanie wyników). Spalanie obliczam dokładnie (zawsze tankuję do pełna na tej samej stacji). Samochód jest w dobrym stanie technicznym, staram się jeździć ekonomicznie: biegi zmieniam przy 2-2,5 tyś. hamuję silnikiem gdy tylko to możliwe, nie ścigam się przy ruszaniu spod świateł i staram się nie wciskać gazu na maxa do dechy.
6,2
Opel Astra F
Sedan 1.6 i 16V 100KM 74kW
Posiadam auto w wersji sedan od początku czyli od 1999 roku także mogę się o nim wypowiedzieć. Auto duże, przestronne, potężny 500 L bagażnik, w który można naprawdę dużo napakować. Bardzo komfortowo się nim jeździ w 4 dorosłe osoby, szczególnie na długich trasach. Auto po prostu płynie po szosie i pięknie tłumi wszelkie niedoskonałości naszych dróg za sprawą bardziej miękkiego zawieszenia (duża część osób podróżujących ze mną była tym faktem bardzo zaskoczona i zachwycona). Oczywiście ma to wpływ na pochylanie się na boki przy pokonywaniu łuków. Nie mniej jednak nie ma to wpływu na utratę panowania nad autem. Odpowiednie operowanie silnikiem niweluje efekt uczucia nadmiernego przechyłu w zakrętach. Porównując do Astry G w mojej ocenie Astra F jest autem bardziej komfortowym uwzględniając stan naszych dróg. Wyposażenie auta jest dobre jak na auto z tego rocznika. Klimatyzacja, 2 poduszki powietrzne, centralny zamek, elektryczne sterowane szyby i lusterka, ABS, lakier metalik. Wykończenie wnętrza bardzo dobre, nic nie skrzypi, wszystko ładnie spasowane. rysują się troszkę plastyki klamek wewnętrznych ale uważam że nie ma to jakiegoś większego znaczenia. Silnik: bardzo żwawy, pięknie wkręca się na obroty. Bardzo elastyczny i daje niezłe przyspieszenie aucie. Świetne hamulce dzięki tarczom wentylowanym z przodu. Uwzględniając, że to benzyniak o pojemności 1598 cm3 oraz mając na uwadze jego osiągi uważam ten silniczek za bardzo ekonomiczną jednostkę napędową. W zupełności wystarczy do bezpiecznego szybkiego wyprzedzania. Duży i dość płasko kształtujący się moment obrotowy o maksimum przy 3200 obr/min powoduje, że autko pięknie ciągnie w zakresie 2700 – 4000 obr/min. Szkoda tylko że max mocy to 6200 obr/min. Po uwzględnieniu strat przy 2000; 3000 i 4000 obr/min na kołach mamy odpowiednio: 40; 65 i 81 KM co nie jest złym wynikiem - wato wybrać się autkiem na hamownię. Spalanie: Na długiej trasie Tarnów - Gdańsk przy prędkości 120-130 km/h (oczywiście tam gdzie są do tego warunki) w cztery osoby i załadowanym bagażniku spalanie wynosi 5,48L/100km (noc) i 6,57L/100km (dzień) – korki np. w Łodzi. Tak się zastanawiam skąd u niektórych takie wysokie wyniki ale wnioskować mogę iż wpływa na to nie umiejętność doboru przełożeń i złe przyspieszanie. Zużycie oleju: Od początku lany był Mobil1 0W-40 czyli pełen syntetyk. Silnik delikatnie się poci ale nic z niego nie kapie. Nie mam problemu z braniem oleju. Na 10.000-12.000 km łyknie z 200 ml chociaż raz przy 80.000 km poziom spadł do min czyli został spalony 1L oleju. Przyczyna tkwi w zawieszających się od nagarów pierścieniach zgarniających. Problem rozwiązałem dodając płukankę do silnika przed wymianą oleju i pozostawiając silnik na wolnych obrotach przez 30 min. Po zabiegu zużycie oleju wróciło do normy. Uważam, że lanie do tego silnika innych olei innych niż pełne syntetyki jest błędem, a wtedy nie dziwcie się, że pali wam 2L oleju od wymiany do wymiany. Awaryjność: Auto mało awaryjne typowe wymiany elementów zużywających się np: tuleje wahaczy, łącznik stabilizatora, tłumiki, pasek rozrządu, napinacze pompa wody itp. Usterki: po ok 2 latach padł mi tylni amortyzator, później poszedł oring pod termostatem no i rozsypał się siłownik centralnego zamka w klapie bagażnika. Korozja pojawiły się małe ogniska na wywinięciu blachy prawego tylnego nadkola. Jak na 11 letnie auto to jest nieźle. Reasumując: polecam to auto każdemu kto ceni sobie niezawodność, tanią eksploatację i dobry komfort podróżowania. Auto się nam odwdzięczy jeżeli zapewnimy mu wymagane przeglądy i odpowiedniej klasy części zamienne.
7,7
Opel Astra F
Sedan 1.6 i 16V 100KM 74kW
Moim poprzednim autem był ford fiesta 1.3. Na szczęście moja ex kobieta rozbiła go. Ta fiesta była z 2000 roku, paliła na mieście 10 litrów benzyny, była toporna, brzydka, nijaka. Była warta koło 10 tys. złotych. Następny mój samochód to Opel Astra z 1996 roku. Trafiła mi się wersja super - 100 KM, silnik ECOTECH, 16 V. Dałem za nią 5,5, tys. osobie, która sprowadziła wóz ze Szwajcarii. Samochód, choć tańszy o połowę od fiesty z 1996 roku, jest od niej o niebo lepszy. W środku przestronnie jak limuzynie, wnętrze "ciepłe" i miłe, ładnie jedzie się po swojskich kiepskich drogach. Płynie po ulicy jak statek. Także wygląd zewnętrzny ma bardzo dobry - jak limuzyna, czego nie można niestety powiedzieć o frędzlowatym fordzie fiesta. Atutem jest także wielki kufer bagażowy, eL. szyby, oryginalny sprzęt radiowy z 6 głośnikami. to byłą wersja dla Szwajcarów, a jak wiadomo oni nie lubią tandety. Samochód ma zrobione 200 tys. km, ale jeździ lepiej niż ford fiesta z przebiegiem 120 tys. km. Trafiła mi się także wersja z relingami, co niekiedy przydaje się, gdy chcesz np. przewieźć coś dużego, co nie mieści się w samochodzie (np. lodówkę). Chociaż Astra ma swoje lata, czujesz się w niej jak w dużej bezpiecznej limuzynie. Samochód ma swój wyraz i styl, a wyposażenie ma lepsze od niejednego salonowego Chevroleta, Dacii, Fiata etc. Ostatnio zauważyłem że na wyboistych drogach pojawiają się ciche stukoty, ale nie ma co wymagać od samochodu, który ma 12 latek. Miałem wiele aut, ale ten jest najlepszy, choć kosztował niewiele. Ma fajny zadbany wygląd, i jeszcze niejedna studentka na ulicach Lublina potrafi się za nim obejrzeć (był garażowany, więc lakierowo jest prawie super). Mój kumpel kupił sobie suzuki Swift nówkę, ale powiadam wam, że w środku u mnie jest fajniej, przestronniej, sympatyczniej, niż w jego "Japończyku". Owszem, są pewne mankamenty, jak np. to że świszczy mi coś przy większej prędkości (moze to wicher gdzieś się zaplącze, a może coś się poluzowało, zużyło). Jak zostanę bezrobotnym to zapisze się na taksiarza i zamienią tą Astrę na taxi - doskonale się nadaje - gdyż jest duża, szykowana, obszerna w środku i dostojna. Jak traficie na samochód nie bity i z dobrym lakierem - bierzcie, nie pożałujecie. Części tanie jak barszcz. Za wymianę lampy kierunkowskazu dałem chyba z 15 zł! To jest samochód, którym śmiało możecie jechać na podryw. W środku jest tyle miejsce, że na dobrą sprawę to można tam sobie spać. W środku nic nie trzeszczy, nie piszczy, wszystko spasowane dobrze, solidnie, po niemiecku. Polecam to auto.

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Sedan