Szukaj

Informacje o Opel Astra F Sedan 1.4 Si 82KM 60kW 1992-1997

Lata produkcji: 1992 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1389 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,6 x 73,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,3
~Mariusz (41 lat)
Opel Astra F
Sedan 1.4 Si 82KM 60kW
Witam, po 12 latach eksploatacji Astry F wersja 1.4 Si 82 KM postanowiłem podzielić się swoimi - mam nadzieję - obiektywnymi spostrzeżeniami. Auto zostało kupione w salonie Opla w Gliwicach, użytkowałem je od 2001 roku(byłem II właścicielem), z tą też chwilą założyłem w aucie instalację LPG. Pojazd użytkowałem codziennie (za wyjątkiem niedziel)na trasie (dojazd do pracy Bielsko-Biała - Katowice) efekt przebieg 371 tyś. km. Przez cały okres użytkowania auto nigdy mnie nie zawiodło, nigdy też nie odnotowałem kłopotów z instalacją LPG. Spalanie na gazie rewelacyjne trasa ok. 7,5 l. cykl mieszany 8-8,5, miasto 9,5 - 10 l gazu. Pamiętać należy, aby raz w roku wymieniać świece oraz przewody zapłonowe, olej min. półsyntetyk - gwarancja dużej żywotności silnika. Mój silnik przy tym przebiegu posiadał kompresje w granicach 9 atmosfer na każdym cylindrze, to potwierdza żywotność i trwałość tego silnika. Głównym mankamentem pojazdu jest korozja, która u mnie pojawiła się, gdy auto miało ok. 11 lat. (progi drzwi, nadkola tylne oraz okolice w lewu korka paliwa. Co dwa lata średnio robiłem drobne poprawki blacharsko-lakiernicze, co zapobiegło dalszej eskalacji tego problemu. Kolejnym problemem był rozrusznik i alternator. Jednak sądzę, że są to elementy, które uległy wyeksploatowaniu z uwagi na lata i duży przebieg auta. Nigdy - podkreślam - nigdy nie miałem problemów ze sprzęgłem. Bębny w aucie oryginalne przy tym przebiegu, wymieniane jedynie szczęki, tylko raz przy przebiegu 120 tyś. km wymieniłem tarcze hamulcowe, obecne - zamiennik - nadal w dobrej kondycji. Koszty napraw bardzo dostępne, bardzo duży wybór części zamiennych. Dobry-zadbany egzemplarz znaleziony na rynku na pewno jest wart uwagi. Ja w dniu dzisiejszym zakończyłem swoją przygodę ze swoją astrą, a następny (III właściciel) zapewne dojeździ jeszcze co najmniej do 500 tyś. km przebiegu (taką żywotność ocenił mi mechanik, a i Ja sam podzielam te zdanie). Obecnie zmieniłem na kolejnego Opla, tym razem Corsa C disel 1.3, mam nadzieję, że i tym razem marka ta będzie równie niezawodna.
3,5
~Krzychu
Opel Astra F
Sedan 1.4 Si 82KM 60kW
Auto świetne, bardzo ekonomiczne 25zł/100km w zupełności mnie satysfakcjonuje. wiele za mną przeszło i nigdy mnie nie zawiodło. Raz nawet na niemieckiej autostradzie pojechało 197 km/h chociaż licznik wskazywał około 210 ale nawigacja zastąpiła prędkościomierz Więc czemu oceniłem je na 4 ? Ponieważ, zawieszenie jest bardzo słabe, lecz jeśli w waszych okolicach są dobre drogi to długo wam posłuży (mieszkam w górach, dziura obok dziury ). średnie hamulce. Powyżej 100 km/h wszystko szumi i świszczy jak w rakiecie.
4,6
~twin84
Opel Astra F
Sedan 1.4 Si 82KM 60kW
Samochód fajny i niezawodny! Biorąc pod uwagę że to 14-letni samochód bez bajerów, wymagać dużo nie można. Prosta konstrukcja i przyjazny dla kierowcy kokpit, wygodne fotele i miłe zawieszenie, sprawia, że można zapomnieć o wszystkich małych niedogodnościach. Brakuje tylko wspomagania i klimy i elektryki.. ale kiedyś takimi się jeździło i teraz ja jeżdżę sam :) i mi dobrze!
Średnie spalanie dla Opel Astra F Sedan 1.4 Si 82KM 60kW 1992-1997
7,4
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Opel Astra F
Sedan 1.4 Si 82KM 60kW
Pali nie dużo. Jeżdżę na krótkich odcinkach to mi chla sporo na ssaniu ok 9,5l (nawet w zime) ale jak pojeżdżę wiecej po mieście tu i tam to ok 8,5l. W trasie miłe zaskoczenie.. 5,7l!(przy prędkościach 70-110 czasem 130) Wynik do poprawienia ;) Cykl mieszany to mniej wiecej 7 litrów. Jak się jeździ delikatnie to potrafi się odwdzięczyć niedużym spalaniem. Warto hamować silnikiem i nie katować na zimnym silniku. Nigdy nie miałem wyniku powyżej 10L, nawet przy mrozach -20C.! Koszty napraw niskie.. części oryginalne drogie ale zamienników cała masa i bardzo tanie!
9,2
Opel Astra F
Sedan 1.4 Si 82KM 60kW
Ja jeżdżę bardzo delikatnie, do 90-100km/h, hamowanie silnikiem itp pali wtedy na trasie ok 7.5. Na 30l gazu zrobilem 380km w cyklu mieszanym. Samochod ma 280tys w tym ze 130tys na gazie. Gdy instalacja była założona ok 5 lat temu to na 30l dało sie smiało ponad 400km przejechać. Po trasie stary cisnał ustalone 130-140km/h i spalanie poniżej 8l było ale i silnik dużo młodszy wtedy był. Teraz jak siądzie brat i załaduje ekipe, zasuwa szybko po trasie to i tak nie zrobi nawet 300km :/ ale on preferuje buting, kating :) jak ktoś ma lekką nogę i mu się nie spieszy to poniżej 8l gazu zejdzie :P Kiedys jak robiłem buting, kating po miescie to opitolił i 13L ale młody i głupi byłem. Teraz preferuję ekonomię i bezpieczeństwo :) A propos silnika to chodzi tak samo ladnie na gazie jak i na benzynie, zero problemów, nigdy nic nie nawaliło. Może dlatego że opel ten był z niemieckiej produkcji a nie polskiej.
8,5
Opel Astra F
Sedan 1.4 Si 82KM 60kW
Jeżeli chodzi o zużycie paliwa to (przynajmniej dla mojej jednostki napędowej - 1,4i, pełen wtrysk 82KM) Astra F nie mająca instalacji gazowej na pewno uszczupli nasz portfel. W cyklu miejskim przy założeniu, że stan techniczny pojazdu jest bez zarzutu oraz nie były dokonywane żadne przeróbki np. w silniku - to mój typ silnika tj. C14SE spala 9,1 litra paliwa w mieście na 100 km. Biorąc pod uwagę u mnie brak lambdy i katalizatora wartość ta zapewne poszła w górę i oscyluje w granicach 10-10,5l/100km. Lepiej Astra wypada poza miastem przy prędkościach z rzędu 90-120km/h srednie spalanie waha się w granicach 7litrów. U mnie jakieś 7,5l/100km. Ceny przeglądów w autoryzowanych serwisach są dosyć duże, ale z pomocą przychodzą nam mechanicy z okolicy :-) Ceny napraw nie są duże. Częsci oryginalne (to też zależy od części) nie są stosunkowo duże, porównując np. samochody marki BMW, Audi, Renault, Citroen, Peugeot itd. Istnieją też zamienniki wyższej klasy które z powodzeniem również można stosować w naszych pojazdach. Moja ocena 4

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Sedan