Szukaj

Informacje o Opel Astra F Kombi 1.7 TD 68KM 50kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1700 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 79,5 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,9
~29 latek
Opel Astra F
Kombi 1.7 TD 68KM 50kW
Jest to moje pierwsze własne auto w życiu... zakupiłem je za równe 3 000 zł... wymieniłem rozrząd, filtry i olej... samochód od zakupu miał wgniecioną klapę bagażnika którą wymieniłem (na szrocie znalazłem identyczną wraz z uszczelkami, szybą i kablami za 50 zł:)... przez te trzy lata wymieniłem niewiele: rezystor dmuchawy za ok 50 zł i dmuchawa hula jak ta lala, amortyzatory tylne komplet 140 zł, nowy akumulator bo padł w zimie ale widać że był stary i wyjeżdżony, linka sprzęgła, sworzeń wahacza oraz ostatnio zakupiłem nowy bak bo starego rdza wyżarła i upierdliwe było tankowanie do 50 zł bo powyżej się przelewało:)... co do rdzy no cóż, trzeba dbać i konserwować, bo lubi gnić, szczególnie tylne nadkola które już łatałem... teraz czeka mnie wymiana bądź regeneracja alternatora bo choć ładuje to ledwo ledwo (podobno alternatory nie są mocną stroną tego samochodu i kupno używanego się nie opłaca bo może mieć krótką żywotność) Samochód fajnie się prowadzi, miejsca wystarczająco, bagażnik spory, a jednocześnie jest to samochód na tyle świetnie skonstruowany, że pomimo, że to wersja kombi to nie jest przesadnie szeroki czy długi, więc zmieszczę się niemal wszędzie. Ma jednak pewną wadę... zima! To jest koszmar dla tego samochodu... leję porządne paliwo, wymieniam filtry, świece wymieniłem, akumulator nowy, ale i tak zawsze w zimie przy minusowych temperaturach ledwo pali, a jak jest -10 lub więcej to szkoda nawet próbować odpalać... znajomy mechanik stwierdził, że te silniki tak mają i musi być naprawdę wszystko w doskonałej kondycji aby zima mu nie była straszna. Gdyby nie to, byłby to samochód na 5... a tak myślę nad zakupem czegoś co by mi nie sprawiało problemów w zimie. Tak czy siak jest to samochód godny polecenia dla kogoś kto ma mało gotówki, nie jest bezawaryjny, ale części do niego są stosunkowo tanie i jest duża ilość zamienników, a i zawsze można coś wygrzebać na szrocie:)... fajnie się nim jeździ, choć nie jest to auto dla ludzi którzy lubią dynamiczną jazdę lecz dla spokojnego człowieka, rodzinne, świetne na zakupy... szkoda, że diesel jest problematyczny w zimie. Kupiłbym jeszcze raz, ale nie w dieslu, do którego się nieco zraziłem i raczej już nigdy nie kupię samochodu w dieslu.
4,8
~szal poprawka
Opel Astra F
Kombi 1.7 TD 68KM 50kW
Wielka pochwała dla Opla. Samochód przestronny z ogromnym bagażnikiem ekonomiczny ( średnio poniżej 6 l/100), i bezawaryjny. Miałem kilka samochodów w tym trzy ople. Astrą przejechałem 120 000 km ( od 180 000 - po zakupie do 300 000- gdy sprzedałem). Sześć wakacji z przyczepą kempingową po europie( Włochy, Chorwacja, Czarnogóra) Żadnej awarii. Tylko wymiana oleju, klocki, rozrząd i pęknięta od kamienia szyba przednia. Nie było korozji. Prędkość maksymalna na autostradzie według licznika 190 km/h. Polecam wszystkim zakup zadbanego egzemplarza z nie kręconym licznikiem. Dlaczego sprzedałem? Kupiłem większą przyczepę campingową i nie mogłem już jej ciągnąć moją astrą ( astra 1,7 może ciągnąć max 850 kg. Kupiłem Renault scenic. Samochód o nieco większym wnętrzu dużo mniejszym bagażniku i niestety AWARYJNY ( miałem kilka awarii nie obyło się bez lawety)
4,0
~Qwertz
Opel Astra F
Kombi 1.7 TD 68KM 50kW
Samochód ma swoje wady, ale mało się psuje, a ewentualny koszt naprawy jest naprawdę niski. Trochę dużo spala jak na swoje osiągi, ale rekompensuje to niskim nakładem na eksploatację. Mimo mimo dużego przebiegu, o ile dobre pamiętam auto raz wróciło na lince, bo przetarciu uległ przewód od chłodnicy oleju, najprawdopodobniej po uderzeniu w bryłę lodu.
Średnie spalanie dla Opel Astra F Kombi 1.7 TD 68KM 50kW 1994-1998
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Opel Astra F
Kombi 1.7 TD 68KM 50kW
Spalanie znakomite (opony Michelin Energy R14 185/60). Oczywiście dla takich wyników trzeba delikatnie się postarać - ale bez przesady. Minimalne spalanie osiagnąłem na autostradzie jadąc 80kmh 4.1 l/100km (liczone poprzez tankowanie od pełnego zbiornika do pełnego na dystansie około 500km). Najwięcej pali w mieście na zimnym silniku, na krótkich trasach - po miesięcu codziennej trasy liczącej 5km w zimę po Gdańsku tankowanie od pełnego do pełnego aż mnie przeraziło wykazując 6.7 l/100km (ale nikt nigdy nie polecał diesli na krótkie trasy... tym bardziej w zimę na miasto, gdzie czasem ssanie nie gasiło się aż do dojechania do celu). Jeżdżąc po Trójmieście bez najmniejszych problemów mieszcze się bez zadnych starań poniżej 5.0 l/100km jadąc troche miastem i trochę obwodnicą.
6,0
Opel Astra F
Kombi 1.7 TD 68KM 50kW
W długiej spokojnej trasie potrafi zejść do 4,8L, normalnie sprawnie jadąc to 5 - 5,3L, z przyczepą wyższą od auta +1L, tak jak i zimą również około 1L więcej. Dodam, że opony to 185/60R14 czyli nieco szersze niż fabryczne. Jazda typu miasto i okolica latem to około 5,7 - 6L, jesienią i lekką zimą 6 - 7L do 7,4 podczas mrozów. Różnice powoduje zimny silnik, elektroniczne grzanie filtra paliwa i wszelkie inne odbiorniki prądu. Przy większych mrozach gdy chwilowo nie było garażu i przed jazdą auto 10min chodziło wypalając paliwo na postoju, spalanie w mieście nawet do 8,5L dochodziło. Przeglądy i naprawy - super. Standardowe sprawy zawieszenia, hamulców itp tanie, olej mineralny, w silnik nigdy nie ingerowałem (oryginalne 291 tys km i nadal ładnie chodzi), rozrząd taniej jak w Volkswagenowskim TDi. Ogólnie oceniam bdb.
6,7
Opel Astra F
Kombi 1.7 TD 68KM 50kW
Witam posiadam Astrę z 1996r. i przebiegiem 300000 km. Autko ma dość przyzwoite spalanie w trasie 80-90km\h spalił mi średnio 5,5 l\100km a w mieście ok7-7,5l\100km(odcinki8-15km) a na odcinkach ok 4km bo tyle mam do pracy opelek bez problemmu spala ok8l\100km. Jednak na autostradzie przy prędkości 140km\h według licznika, a gprs wskazywał 129-130km\h asterix bez problemu spalił 7,5l\100km. Na trasie Wałbrzych-Gdańsk(530km) i średniej prędkości 110-120km\h trasa (380km) i 140-150km\h autostrada(150km) średnio spalił 7l\100km. Przy kolejnym wyjeżdzie autko na autostradzie przy prędkościach 110-120km\h (licznik) i 4-ech osobach na pokładzie spalił średnio 6,5l/100km. Jadąc sam na trasie (120km) i predkości 100km\h spalił mi 5,3l\100km także nigdy nie udało mi się osiągnąć magicznej granicy 5l\100 i mniej jak to podają inni urzytkownicy.

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Kombi