Szukaj

Informacje o Opel Astra F Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Opel Astra F Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1991-1994
9,1
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Opel Astra F
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Silnik 2.0i 115KM jest silnikiem nie typowym jak dla Opla Astry w wersji Kombi. Osobiście posiadam taki sprzęcik pod swoją maską i mogę nieco naświetlić obraz na ten temat. Otóż nie oszukujmy się ale silniki GSE (o którym mowa) nie palą mało... jednak w naturze nie ma nic za darmo, kosztem tak dużego spalania jest imponująca jak na to auto moc oraz przyspieszenie, pewnie wielu z was teraz się zastanawia co takiego tutaj wypisuje... jednak taka jest prawda. 2.0 GSE 8V jest silnikiem który zadziwi nie jednego kozaka na światłach ;](ścigałem się z wieloma znacznie mocniejszymi autami i ich mina kiedy ich wyprzedzałem pozostaje bezcenna ;]). Auto samo prosi aby deptać pedał gazu... co sprawia że silnik nie jest on stworzony do lekkiej i ekonomicznej jazdy, lecz bardziej do młodzieńczych szaleństw. Jednak wyjątek nie potwierdza reguły, autem można jeździć ekonomicznie o czym nie jedno krotnie przekonał mnie komputer obliczający spalanie. W trasie na 100km średnie spalanie opierało się w granicach 6L. Co jest świetnym wynikiem jak na ten rodzaj silnika. Jednak jazda w zakorkowanym mieście potrafi przyprawić kierowce o ból głowy gdyż momentowe spalanie przekracza wtedy 15L. (dlatego polecam o wyłączenie opcji spalania momentowego w komputerach pokładowych :P) Pozdrawiam.
8,3
Opel Astra F
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Spalanie 7 litrów, prz dość delikatnej jeździe. 12 litórw, to już zima i nestety na baku robię 400km:/ Najoszczędniej jeździć autem na długich trasch. Uzyskane 6 litrów, byłoprzy bardzo spokojnej jeździe.
8,5
Opel Astra F
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Trasa ok, ale bez nadmiernego wyprzedzania, to ok 6l/100km. Miasto, w zimę to 12 litrów/100km.

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Kombi