Szukaj

Informacje o Opel Astra F Kombi 1.6 i 71KM 52kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 – 1996
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 71 KM (52 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~diddy
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 71KM 52kW
Całokształt. No więc tak: wygląda jak wygląda - pomylić nie można, oglądać się nikt nie będzie, wstydu nie robi, ale prestiżu właściciela tym bardziej nie podniesie. Jeździ nie za wolno, nie za szybko lecz w sam raz od punku A do B i ewentualnie z powrotem. Pali jak smok, ale niedrogiego paliwa, nie hałasuje i ładnie gra, troszku trzęsie ale przynajmniej wiadomo, że polskie drogi remontu wymagają. Zachowuje się stabilnie i przewidywalnie, prowadzenie i obsługa nie sprawia żadnych trudności, pozycja za kierownicą jest wygodna a i pasażerowie specjalnie nie narzekają. Bagaże się zmieszczą na pewno. Wentylacja nie najlepiej pracuje, ale to kwestia przyzwyczajenia. Psuje się dość często, ale rzadko powoduje to unieruchomienie pojazdu. Nigdy nie stanął na trasie i zawsze do domu dojechał, a naprawy nie rujnują portfela. Ogólnie astra jest przyzwoitym samochodem, który naprawdę można polubić. Ostatnio ją dosyć mocno rozbiłem (ach ci polscy kierowcy) i od dwóch miesięcy jeżdżę samochodem zastępczym i dosyć mocno się za asterą stęskniłem.
3,9
~diddymos@o2.pl
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 71KM 52kW
Opel Astra w założeniu był zwykłym samochodem dla zwykłych ludzi. Nie powalał na kolana, był nudny i w żaden sposób się nie wyróżniał. Po 10 latach pozostał taki sam i to jest jego największa zaleta. Nikt go nie kradnie, mało kto go zazdrości, a on jeździ i to całkiem skutecznie. Przy tym kosztuje niewiele tak przy zakupie jak i eksploatacji. Gorąco polecam ludziom nie szukającym ekstrawagancji a sprawnego środka transportu oczywiscie o ile (jak już wspomniałem wcześniej) posiadają zaznajomionych mechaników.
4,0
~slavo79
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 71KM 52kW
Porównując wygląd np.wnętrza samochodu między escortem a astrą to escort wychodzi ubogo i nie ładnie, w astrze jest milutko. Długo sie zastanawiałem nad wyborem między tymi dwoma samochodami i podjętej decyzji jak narazie nie żaluje wogóle, a próbowałem jeździć również escortem i nawet komfort jazdy jest lepszy w astrze. Kiepskie są blachy a szczególnie okolice nadkoli, ja na szczęście trafiłem na zadbane autko i z małym przebiegiem, ale o konserwacji trza pomyśleć... Mało skuteczne nawiewy, mogłyby być lepsze no i te parujące szyby:( Dużo miejsca w środku, na tylnych siedzeniach troche mało ale ogólnie auto obszerne.

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Kombi