Szukaj

Informacje o Opel Astra F Kombi

Lata produkcji: 1991 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,5 m
Promień skrętu 5,25 m
Długość 4278 mm
Szerokość 1688 mm
Wysokość 1475 mm
Rozstaw osi 2517 mm
Rozstaw kół - przód 1430 mm
Rozstaw kół - tył 1429 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 900 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Marcin
Opel Astra F
Kombi 1.4 i 16V 90KM 66kW
Astra od nowości u nas czyli 20 lat. Kompleksowo zatem mogę ją ocenić i wystawiam jej bardzo dobrą ocenę mimo rdzewiejącego nadwozia i kilku mankamentów mechanicznych. Duży plus za prostotę konstrukcji a co za tym idzie tanie naprawy, tanie części, silnik świetny do LPG. W wersji kombi można zapakować naprawdę sporo i choć takim autem nigdzie nie zaszpanujesz to z drugiej strony ładnie utrzymana i zadbana Astra F (czyli taka co nie jest podziurawiona przez rdzę) potrafi po tylu latach zwrócić uwagę niektórych osób znających się na motoryzacji lat 90-tych.
3,9
~Edim 108
Opel Astra F
Kombi 1.7 TD 82KM 60kW
Po 12 latach użytkowania (najpierw jako pasażer, a następnie początkujący kierowca) mogę powiedzieć tylko jedno: Ten samochód jest nie do zarżnięcia! Przez 12 lat był katowany na najróżniejsze sposoby i z każdej próby wychodził obronną ręką. Przez 12 lat nie wymagał ani jednej naprawy: rozrząd, oleje, hamulce, sprężyny, amortyzatory- części wymienne- zawsze były wymieniane na czas i nigdy nic nie było robione z samym silnikiem czy skrzynią biegów. Oczywiście po tak intensywnym użytkowaniu korozja i zmęczenie materiału dają o sobie znać, natomiast auto w dalszym ciągu jest w pełni sprawne do jazdy i bezpieczne w urzytkowaniu. Jeśli miał bym podać jakieś wady, to na pewno zawieszenie jest trochę zbyt twarde i mało wytrzymałe jak na warunki polskich dróg; brakuje czasami mocy na autostradzie (to jest tylko 80 koni w aucie ważącym półtora tony); bembny z tyłu potrafią dosyć szybko korodować przez co tracą swoje właściwości; wszelka elektryka działa kiedy jej się zachce i potrafi nie działać w najmniej spodziewanym momencie. Poza tym jak na auto z tej klasy i przedziału cenowego, jestem zdecydowanie zadowolony :)
3,9
~Rafał
Opel Astra F
Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
Mój egzemplarz jest wersją szwajcarską przez co jest jak na tamte lata bogato wyposażone w przydatne udogodnienia. Nie za duże ale i nie za małe, zwrotne kombi dzięki czemu nie ma problemów z parkowaniem w mieście. Fajny dynamiczny silnik z dobrą skrzynią biegów pozwala na szybkie i bezpieczne wyprzedzanie poza miastem ale i w mieście potrafi pokazać pazurki jak trzeba. Zawieszenie dobrze się sprawuje na trasach miejskich i pozamiejskich. Największym problemem jest rdza. głownie rdzewieją progi, tylne błotniki, korek wlewu paliwa.
Średnie spalanie dla Opel Astra F Kombi
7,1 – 10,9
l/100 km
5,6 – 6,1
l/100 km
8,6 – 11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
Spalanie gazu, jesli chodzi o bardzo dynamiczna jazde, obroty 3/4tys+ nawet do 14, w cyklu mieszanym srednio 10-12, w trasie 8L. Najmniejsze spalanie jakie udało mi sie uzyskać to 7.5L gazu/ 100km, trasa 400 km - z Nowego Sącza do Krakowa, pozniej Rzeszów i Lublin, troche jazdy po miescie. wiec zakładam ze na autostradzie spaliło mniej niż 7L/100. Oczywiście prędkość 90-110km/h. Przy predkości 140-160m/h pije kolo 14L/100km. Bez awaryjne jak do tej pory (15tys km), Drobne usterki, z którymi mozna jezdzić, częsci nie tak tanie jak do np corsy, ale za to duzo nowych zamiennikow, w dość przystepnych cenach ;) Auto niestety pije olej jak szalone :D Chyba mam juz do wymiany pierścienie ;) O dziwo nie pije wcale płynu chłodzącego. Oleju gdzieś tak 2-3L / 1000km, ale leje przepracowany wiec mam na to wy*****e. Jak narazie na dolewki mi poszlo kolo 30L. Mam 283000 na liczniku. Zostało mi jeszcze z 30L oleju na dolewki, wiec tak przy 300tys, planuje zmiane pierścieni i rozrzadu, bo nie wiadomo kiedy był zmieniany ;) Zmienie pierścienie to go zaleje najprawdopodobniej syntetykiem. Mam wersje z pełnym wyposarzeniem, a wiec centralny, klima, swiatla przeciwmgielne, ele. szyby itd Szyberdachu tylko nie mam :D Alarm tylko sie delikatnie spierdzielil i sam nie umiem go naprawic. Kombi ma duzo miejsca i spokojnie wszystko przewieziesz. Jak dla mnie wystarczajaco dynamiczne auto. Zazwyczaj jezdze w 2 osoby i raczej zostawiam za sobą auta, niz jade za kimś ;) Zawieszenie idealne. Ma nalatane sporo, a w sumie nic sie nie tlucze i nic nie jest do wymiany (oprocz drobnostek: nabic klime, prawa oslona przegubu do wymiany, przewody hamulcowe strasznie zardzewiałe, komplet do wymiany, klocki przód zdarte prawie do zera :D), w porownaniu do takiej alfy w ktorej po wymianie zawieszenia i po przejechaniu 500km na polskich drogach, wszystko klekoce. Troche pordzewiała klapa tył i okolice baku, pozatym, auto boskie :) Jak *******nie silnik, wrzuce nowy i bede nia dalej jeździł
9,5
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 75KM 55kW
Kombi 97r 1,6 75KM LPG Dla mnie rewelka ;) co prawda mam auto od miesiaca ale stuknlem nim juz 2 tysie jest to taczka dla malej firmy :) zero komfortu i przyjemnosci z jazdy auto nie na pokaz . Ale ma swoje plusy jak na tak wiekowy pojazd to bezawaryjny :) pali jak dziecko nawet -10 i nie pusci dymka :) jest tani czesci sa tanie wiec to jest jak najbardziej na plus ;) dodam ze instalacje LPG w tych pojazdach ze zwykła instalka to jest rewelka do miasta :) nie trzeba czekać az lapnie temp ok 30stopni zeby zalaczyl sie gaz :) ma to znacznie jak ktos robi krótkie trasy np miasto. w dodtku mam 2 samochood wyższej klasy ale opel ma to cos w sobie i w wiekszosci jezdze oplem :D w dodtku gęba sie smiej jak podjezdza sie do dystrybutora i do pełna a tu koszt 60zl ;) i bite 300km do zrobienia na tym :) cena gazu ok 2zl :) dodmam ze przy tym spalnie beznyn ok 2litrów :) do tego po trasie jadac z prędkościami ok 140 mijajac auta nowej klasy :)nie martwie sie o spalanie ;) i nie jezdze emerycko :) chodc to taki żółwik jest :)
4,9
Opel Astra F
Kombi 1.7 TD 68KM 50kW
Spalanie znakomite (opony Michelin Energy R14 185/60). Oczywiście dla takich wyników trzeba delikatnie się postarać - ale bez przesady. Minimalne spalanie osiagnąłem na autostradzie jadąc 80kmh 4.1 l/100km (liczone poprzez tankowanie od pełnego zbiornika do pełnego na dystansie około 500km). Najwięcej pali w mieście na zimnym silniku, na krótkich trasach - po miesięcu codziennej trasy liczącej 5km w zimę po Gdańsku tankowanie od pełnego do pełnego aż mnie przeraziło wykazując 6.7 l/100km (ale nikt nigdy nie polecał diesli na krótkie trasy... tym bardziej w zimę na miasto, gdzie czasem ssanie nie gasiło się aż do dojechania do celu). Jeżdżąc po Trójmieście bez najmniejszych problemów mieszcze się bez zadnych starań poniżej 5.0 l/100km jadąc troche miastem i trochę obwodnicą.

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
4,5
Opel Astra F
Kombi 1.4 i 16V 90KM 66kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: LOVATO
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 250 tys. km
Silniki tych Opli bardzo dobrze tolerują gaz. W połączeniu z właściwą instalacją i fachowym montażem otrzymujemy świetny rezultat. Mój sposób eksploatacji dzięki któremu przejechałem ćwierć miliona km na gazie na jednym silniku: 1. tankuję gaz dobrej jakości 2. zanim przejdę na gaz jadę chwilę na benzynie w zależności od temperatury silnika, 3. świece wymieniam co 50 tys. km...
4,8
Opel Astra F
Kombi 1.6 i 16V 100KM 74kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
wszystko ok tylko problemy przy montazu byly gazownik nie potrafil sobie poradzic z wahaniami obrotów walczyl z tym prawie pol roku ale bylem konsekwentny czytaj upierdliwy i dopiolem swego chodzilo o wyprzedzenie wtrysku gazy mialem za pozny 2 minuty roboty praca komputerem i zmiana czasu wtrysku ni po problemie gosc musial byc swiezo po jakims szkoleniu bo jak tylko mnie...
4,8
Opel Astra F
Kombi 1.4 i 60KM 44kW
instalacja: AUTRONIC
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Tania instalacja ale się sprawdza.2 razy wymieniany filtr gazu i jedna regulacja przez 3 lata.Spalanie miasto (duże-korki) 12L lpg,trasa 8,5-9L lpg/100km.Silnik nie wymaga dolewek oleju przez 10 tys.km .Od wymiany do wymiany zejdzie na bagnecie do minimum.Nie strzela ,nie gaśnie (zdjęty przwód powietrza z atrapy),nie krztusi się na wyższych obrotach.Udana iwestycja.
Opel Astra F Kombi