Szukaj

Informacje o Opel Astra F Hatchback 1.7 TD 68KM 50kW 1994-1998

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1700 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 79,5 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,9
~przemo747
Opel Astra F
Hatchback 1.7 TD 68KM 50kW
auto kupilem w Niemczech od 1 właściciela przy przebiegu 155.000km.Miał wtedy 10 lat, teraz ma 16lat i przebieg 256.000.Do 200tyś. km bez usterek.Od 200tyś. do obecnie musialem wymienic pompę wody i wspomagania,uszczelkę pod głowicą alternator+ od kilku miesięcy czasami szarpie na pierwszych 3 biegach, mechanik sądzi, że albo nieszczelne turbo albo pompa wtryskowa.Dobre auto do spokojnej jazdy na trasie po polskich drogach z prędkością do 90 pali 4.5l przy 120km/h-6.5l powyżej 120km/h jest bardzo głośno.Największym minusem dla mnie jest hałas w kabinie już powyżej 90km/h.Mimo 16lat nie mam problemu z rdzą, za to lakier wyblakł-stoi pod chmurką! Auto tanie w naprawie, a od mechaników słyszałem że te silniki bez remontu robią 500.000km-jeśli oczywiście auta mają orginalny przebieg i wymienia się systematycznie olej.Wielu moich znajomych mialo lub ma do dziś astry F które kupili w salonie z silnikami 1.4 i 1.6 i bardzo je chwalili za bezawaryjnośc!Myślę, że to bardzo udany model opla!
3,2
~FUNNYMAN@ONET.EU
Opel Astra F
Hatchback 1.7 TD 68KM 50kW
AUTO DOSYĆ PAKOWNE. BARDZO LUBIĄCE KOROZJE. MIMO DROBNYCH USTEREK NIGDY NIE WRACAŁO DO DOMU NA \"LINCE\". SILNIK (1,7DTL CZYLI TURBODOŁADOWANY Z INTERCOOLEREM) MIMO SWOICH 68KM NIEJEST ZŁY I OCIĘŻAŁY PO PODKRĘCENIU TURBINY(0,75BAR)I USTAWIENIU WIĘKSZEJ DAWKI NA POMPIE DOBRZE SIĘ ZWIJA ALE MIMO TEGO NIE ZASZALEJEMY TU Z PRĘDKOŚCIĄ GDYŻ BLOKUJE GO SKRZYNIA BIEGÓW TAK WIĘC LICZNIKOWE 175KM/H TO MAX. ZWŁASZCZA ZIMĄ TRZESZCZA PLASTIKI CZASEM SĄ UTRUDNIENIA W ROZRUCHU ALE PO 14 LATACH UŻYTKOWANIA MA DO TEGO PRAWO :)
3,7
~funnyman@onet.eu
Opel Astra F
Hatchback 1.7 TD 68KM 50kW
Auta te bardzo \"lubią\" korozje która szybko pojawia się na tylnych błotnikach o progi i podłoge również trzeba zadbać lecz nie znaczy to że wszystkie modele są tak felerne. Skrzynia biegów nie sprawia problemów(manual)w zime dobrze jak olej nagrzeje się bo inaczej ciężko wchodzą. Silnik(w moim przypadku diesel 1,7 DTL czyli turbodoładowany z intercoolerem)daje sobie rade choć o lepszych osiągach niema co pisać(daje się jednak lekko podkręcić na turbinie i pompie paliwowej) prędkość max to ok 170km/h. Układ elektryczny lubi zrobić czasem jakiegoś psikusa. Układ hamulcowy z tarczami wentylowanymi(przód) i szczękami(tył) radzi sobie nieźle. Zawieszenie jest troche twarde lecz dobrze trzyma się drogi jest też proste w naprawie(2 wahacze-przód, sztywna belka-tył).Ilość miejsca spokojnie mieści 4os tej piątej jest już ciasno.Bagażnik dość duży.Auto nie powala na kolana ale da się tym jeździć w miare wygodnie i bezpiecznie ale o komforcie można pomarzyć.
Średnie spalanie dla Opel Astra F Hatchback 1.7 TD 68KM 50kW 1994-1998
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Opel Astra F
Hatchback 1.7 TD 68KM 50kW
Witam chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat tego samochodu. Silnik: 1,7 TD (oplowski) 68KM Nadwozie: hatchback 3 drzwiowy Posiadam auto pół roku. Robię sporo km. Miesięcznie 800-1000 km. Jazda mocno mieszana raz więcej miasta raz więcej krótkich tras do 30 km choć zdarzają się odcinki po 100km. Ekonomia jazdy jak na auto z 97 roku bardzo zadowalająca zalewając cały bak robię 720-750 km więc to dobry wynik jak na 42-44 litry zależy ile wejdzie. Spalanie u mnie wychodzi 6-6,5 litra nie jestem super oszczędnym kierowcą jeżdżę dość dynamicznie ale nie pałuje jak debil co przy tak słabym silniku mija się z celem. Jednostka oszczędna mój egzemplarz narazie bez awaryjny poza wymiana oleju i filtrów na liczniku 190 tyś choć przy aucie z którejś ręki ciężko w to uwierzyć gdzie ojca BMW z 2005 ma 180 tyś :) a dieslem robi się przebiegi a nie trzyma w garażu na niedzielne wypady do kościoła:) Dynamika w aucie dość słaba ale w miarę moment obortowy radzi sobie z ruszaniem pod górę czy holowaniem cięższych aut chodź nie radziłbym nadużywać bo można szybko wymienić sprzegło :) części tanie auto tanie w utrzymaniu o ile nie jest na maxa zajechanym egzeplarzem. Wygoda podróżowania jak na auto z 97 roku całkiem przyzwoita furory nie będzie na trasie przy 130km/h gdzie zaczyna być głośno ale to wkońcu klasa średnia i 97´ a nie premimum :) do codziennego użytku w w miarę ruchliwych przebiegach opłacane auto tragedi przy tankowaniu nie ma. Mój egzemplarz odpala lepiej przy -19 niż niektóre benzyniaki ale tu panowie ważna sugestia jak się dba tak się ma :) i tyle w temacie :) cudów nie ma ani aut, które się nie psują :) O diesla w zimię trzeba się troszczyć nalać od czasu do czasu ulepszacza 10 zł na cały bak to nie tragedia. Dbać o szczelność w silniku a będzie jeżdził i jeżdził no i trzeba pamiętać o turbnie... Polecam auto dla mniej zamożnych użytkowników chcących podróżować w lepszych warunkach niż fiat cc czy sei czy inne małe wehikuły przy wydatkach na paliwo podobnych, a przy tym i bagażnik większy i ludzie 2 z tyłu usiądą w lepszym komforcie. Jeżeli któś przykuwa uwagę do mocy czy lepszych osiągów lepszą ocja będzie isuzu 1,7 tds 82 km pozwala na lespze osiągi prawdę mówią to samo spalanie a może niższe bo ciśnać aż tak nie trzeba i japońska bezawaryjna jendostka (jeśli się dba) mam nadzieję że relacja komuś się przyda w podjeciu decyzji czy pogładu na ten pojazd :)
6,5
Opel Astra F
Hatchback 1.7 TD 68KM 50kW
Nie słuchajcie opinii ludzi na temat tego silnika pracuje w serwisie opla i z tym silnikiem zawsze były problemy niestety kopiłem przed podjęciem pracy! to nie wypal pękająca głowica to standard spalanie średnie na poziomie 6.5 l to minimum ciężko odpala zima czy latem nie ma szans na regulacje ten silnik jest nie do uregulowania pyzatym mul trudno się wyprzedza na trasie z ruszaniem tez nie za dobrze ojciec ma espero benzyna 100km 1.8 to rakieta do tego mula części tanie ale jeśli chodzi o wszystkie te same w oplach astrach jeśli chodzi o ten silnik i wszystko z nim związane to juz inna bajka drożyzna straszna np chłodnica 450zl benzyna ma za 160zl!!! wszystkie części nie związane z silkiem ok pyzatym tragedia kupcie lepiej benzyne 1.6 z gazem.Nie ufam w zadnym przypadku temu silnikowi zawiodl mnie juz kilka razy przedtem hyundai accent 1.3 5 lat i żadnych problemów nic Koreańczycy góra !!!Nigdy więcej opla mnóstwo drobnych problemów bez przerwy sie cos psuje!!! drobnostki moga wykonczyc.
4,9
Opel Astra F
Hatchback 1.7 TD 68KM 50kW
Witam. Moja Astra F 1.7TD 97r. Spaliła mi na trasie Szczecinek - Chojnice - Kościerzyna - Żukowo - Gdańsk i krótki przejazd przez Gdańsk (około 200km)przy spokojnej jeździe 90-100km/h po za terenem zabudowanym a w terenie zabudowanym 50km/h, dwie osoby na pokładzie i dwa małe plecaki w bagażniku to tak myślę że spalił 8,5-9L na 200km więcej na pewno nie spalił. Przy ostrzejszej jeździe wysokie obroty, duża prędkość 4 osoby w samochodzie to spalił z 7L-7,5L/100km w cyklu mieszanym

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Hatchback