Szukaj

Informacje o Opel Astra F Hatchback 1.6 i 16V 100KM 74kW 1994-2002

Lata produkcji: 1994 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,7
~Seba
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 16V 100KM 74kW
Bardzo nisko zawieszony. Jako auto miejskie nie sprawdzi się na większych krawężnikach, zaś jako auto \"polskie\" znaczy użytkowane w Polsce, trzeba mieć na uwadze koleiny. Przy nieco głębszych miska olejowa szoruje po asfalcie. A już załadowany w 5 osób i bagaże - lepiej wybierać trasy przypominające niemieckie autostrady. Wjeżdżając na krawężnik trzeba uważać na atrapę przedniego spojlera - lubi zostać na chodniku przed samochodem. Ogólnie za niskie jak na polskie warunki. Plus dla podwozia - fabryczna konserwacja trzyma się dobrze już 10 lat - zero rdzy na nadwoziu i podwoziu. Ogólnie - z autka jestem zadowolony. Ale jeśli ktoś chce szpanować, to lepiej niech weźmie calibrę. Ale niejeden już się przekonał jak niepozorna asterka potrafi wystartować spod świateł i utrzeć nosa najlepszym - no z BMW Z4 prowadziłem 20 metrów :-)
4,1
~Bogdan Bezeg
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 16V 100KM 74kW
Samochód dla rodziny 4 osobowej na 20 lat. Przy zapewnieniu 1000 zł rocznie na naprawy i wymiany, przy dbalości o higienę auta i eksploatację - auto średniej klasy ale wdzięczne, lepsze nie jest konieczne. Na nowe trzeba zbieracprzez 2o lat od dnia jego zakupu by przy sprzedazy mozna byo nabyć nowe, choćiaż by podobne. Dobre auto .
4,2
~tomiz2008
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 16V 100KM 74kW
Samochodem zrobiłem juz ponad 100tyś i jak do tej pory jestem zadowolony że wybrałem właśnie Opla. Oprócz przepalonej uszczelki nie miałem poważnych napraw , zawieszenie może nie jest komfortowe ale za to jest trwałe i tanie w naprawie. Sonda lambda pada po 100tyś koszt samej sondy 80zł. Po 200tyś trzeba się liczyć z wymianą sprzęgła koszt ok 600zł z wymianą ,trafiają się też drobne awarie które można samemu naprawić . Części do tego modelu są tanie więc naprawy nie przysparzają bólu głowy .
Średnie spalanie dla Opel Astra F Hatchback 1.6 i 16V 100KM 74kW 1994-2002
7,8
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 16V 100KM 74kW
AstraF 1994r FL - 1.6 16V - dynamika auta bardzo dobra. Minimalne spalanie na trasie - jazda do 110km/h (3000obr/min) min 6,5l. Średnio lato 7,0l (80%trasa/20%miasto -małe do 20tyś mieszkańców) średnie spalanie po 1,5 roku użytkowania i 22000km (zima i lato w tych samych warunkach 7,6l/100km)- wszystko wyliczone na podstawie zestawień, które prowadzę. Dla porównania renault meagane I 1.6 90KM które miałem wcześniej paliło 1l/100km więcej przy tym samym trybie jazdy i było zdecydowanie mniej dynamiczne. Naprawy tanie - przez 22000km wymieniłem tylko jeden sworzeń i czujnik Halla i standardowo oczywiście w 19 letnim oplu korozja(tylko tylne nadkola) - tragedii nie ma.
6,6
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 16V 100KM 74kW
Witam. Posiadam już 3 rok Astre I 1.6 16V Ecotec. Spalanie jakie odnotowałem 6.5l/100km lato tryb mieszany; 7,5l zima tryb mieszany. Poniżej 6l do Gdańska i spowrotem - z Poznania. Pomiary z tankowania na dystrybutorze - przez 3 lata ta sama stacja paliw BP (paliwko 95). Jeżdzę w miarę dynamicznie - w trasie do 110km/h (3000obr/min). Szczerze mogę polecic to auto każdemu.Ceny napraw niewielkie. Części tanie. Jedynym mankamentem jest rdza - jest to najdroższa naprawa.Po 3 latach użytkowania jestem zmuszony zainwestowac w blacharkę (mimo iż to 3 zimy w solonym ostro Poznaniu - nie jest tragicznie).
7,4
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 16V 100KM 74kW
jak na to,że eksploatuję pojazd jako środek poruszania sie po mieście ( dojazdy do pracy) w odległościach do 15 km w jedna stronę, arzadziej wyjzdy na trasy długości do 200km -to jak na 16 letnie auto spalanie w średniej 8 litrów/100 km uważam za właściwe zużycie. Przeglady coroczne - 100 zł, nie są drogie ale tez niewiele obejmują sprawdzeń, głownie uklad jezdny ( zawieszenie, hamulce, światła. Trwa to nie dlużej niz 30 minut więc cena jest odpowiednia. Ubezpieczenia to juz inna sprawa - wysokie, niewiele w zamian.Naprawy średnio rocznie okooło 1000 zł w każdym roku po 5 latach eksploatacji.

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Hatchback