Szukaj

Informacje o Opel Astra F Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1389 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77,6 x 73,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,2
~Barto96
Opel Astra F
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
Auto wozi mnie od 9 lat jak tata go kupił miałem 9 lat i zawsze się interesowałem tym autem od niedawna mam prawko i sam mogę ocenić jak się nim jeździ. Co do jazdy to jest okej dziwią mnie te wszystkie opinie o tym że astra nie daje radości z jazdy mi się przyjemnie jeździ ale może dlatego że w życiu nie jeździłem nowszymi i droższymi autami ale prowadzi się dobrze i podczas spokojnej jazdy po równej drodze jest zupełnie cicho. Silnik daje sobie rade z autem ale jak chce się wyprzedzić kogoś bardzo szybko to trzeba kręcić wysoko. Auto tanie w naprawie przez 9 lat jazdy taty i no możę 2 miesiące mojej nic poza sprawami normalnymi czyli takimi podzespołami, które po jakimś czasie muszą wysiąść jest super z wyjątkiem rdzy. Rdza w tym aucie to koszmar już 2 lata po zakupie pierwszy remont blacharski po 3 latach kolejny i po 2 kolejne zabezpieczeni przed korozją aktualnie auto ma mała dziurkę w podłodze ale mówią mi żeby to na razie zostawić ale na zmianę auta nie zanosi się więc chyba po jakimś czasie będę musiał to zrobić. poza rdzą auto jest super silnik nie daje oznak że zaraz padnie a zawieszenie tanie w naprawi i proste w konstrukcji. Auto ubogo wyposażone mam obrotomierz poduchę kierowcy radio yyy i to by było na tyle ale dzięki temu autko tańsze w naprawie. Mam w planach dobić do pułapu 300tys i dalej jak długo auto będzie do bezpiecznej jazdy to będe nim jeździł albo mój tata na razie auto jest wspólne ale mam nadzieje że sobie uzbieram na w pełni własne 4 kółka. Astra zaskoczyła mnie żywotnością do okoła wszyscy już dawno pozmieniali auta a opelek dalej jeździ. Jak dla mnie super auto brakuje mu wyposażenia kilka osób mi to mówiło, że go tak chwale, że super auto a wyposażenie ma do bani ale co ja zrobie takiego kupił tata ja nie narzekam. Nie mam nie wiadomo jakiego bajeru w środku ale mam pewność, że dojadę nim gdzie chce i mnie nie zawiedzie. Mechanicy tez mówią żę auto jest w dobrym stanie jak na ten wiek klucz do sukcesu to dbanie o auto i regularny serwis. Co do wyglądu to jedyną rzeczą, która mi się nie podoba za bardzo to są tylne nadkola nie lubie takich a tak to ładną ma sylwetkę jak na 16 letnie auto to bym powiedział, że nie widać po nim tego. I jeszcze jedno w tym granatowym kolorze wygląda super, ale tylko jak jest czysty a ubrudzić ten lakier bardzo łatwo, ostatnio po przyjeździe z myjni był tak samo brudny jak przed myciem, strasznie widać brud na nim.
3,5
~ChollaYi
Opel Astra F
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
Przeciętne auto, bez rewelacji. Tanie w eksploatacji, dużo można naprawić samemu - wystarczy poczytać fora (np. autokacik.pl). Jeżeli kupować Astrę F to tylko z silnikiem 8V (dużo tańsze naprawy), a z 16V to już lepiej G (to te same silniki co w F). Fki z 16V ciężko sprzedać, części są droższe. W hatchbacku dosyć duży bagażnik, po złożeniu siedzeń jest kupa miejsca. Trzeba się nastawić na co roczną wymianę gum w zawieszeniu i częste dolewki oleju (16V lubi wypić) - 0,5l-1l/1000km to norma. Nawet nieźle sobie radzi z gazem II gen.(po 40kkm głowica nie była jakoś strasznie zniszczona). Ma niskie zawieszenie i małe koła (13´´) przez co często się zawadza o jezdnie. Blacha jest umiarkowanie jedzona przez rudą - nadkola, wlew paliwa, tylna wycieraczka
3,9
~jendrek
Opel Astra F
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
Autem przejechałem 200tys. w tym 160tys na gazie. Auto mnie nigdy nie zawiodło. Gdyby nie blacha która rdzewieje to było by godne polecenia. Wymiana paska rozrządu jest kosztowna i częsta co 60tys. ale większość części jest tania a na allegro taniocha.
Średnie spalanie dla Opel Astra F Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW 1996-1999
7,3
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Opel Astra F
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
8 litrów gazu miasto/ trasa około 6,5 litra gazu Jako młodego chłopaka zaczynającego prace to był samochód na który mnie bylo spokojnie stac. Części taanie- szyba czołowa z wklajaniem 50-75 zł jakos tak, łozysko amortyzatora, linka ręcznego, gumowy przewód od chłodnicy, chyba tyle w nim wymieniłem. Części były tanie. Olej mineralny, filtry- auto idealne na kryzys. Jesli polecac to Astrę ale z silnikiem 1.6 i wspomaganiem- wtedy to bardzo przyjemne auto. Warto tylko zadbać o blachę- ale kto teraz trzyma auto dłużej niz 3 lata?:)
8,3
Opel Astra F
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
Silnik idealny do zagazowania. Wcale nie czuć różnicy w osiągach, a w LPG już 12 lat. Co do spalania jak na 1.4 i 90KM przyzwoicie. W cyklu mieszanym z przewagą trasy - ok 8,2. Najniższe jakie zanotowałem to 6,9 sama trasa. W mieście skotłował 9,5 - także dość sporo jak na mały silnik. Ogólnie ok.
9,2
Opel Astra F
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
Autko paliło ok 9l benzyny. Po zagazowaniu silnik 1.4 16V zdurniał - bierze dużo oleju. Wcześniej jeżdziłem asterką 1,7 D z 92 r. - silnik po 350 tys jeździł bez problemów zero przepalania oleju - fakt, że pod koniec to już był prawie traktor. Aktualne au

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Opel Astra F Hatchback