Szukaj

Informacje o Opel Astra F Hatchback

Lata produkcji: 1991 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca w roku 1991 pierwsza generacja Opla Astra znana też jest jako Astra F. Model ten bardzo dobrze wywiązał się z roli następcy popularnego modelu Kadett. Litera F w nazwie była odwołaniem do poprzednika – ostatni model Kadetta nosił w swej nazwie literę E. Opla Astrę pierwszej generacji produkowano do roku 1998, w którym przeniesiono jej produkcję do Polski (Gliwice) i do roku 2002 w Turcji oraz Europie środkowo-wschodniej oferowano jako Astrę Classic.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 4
Długość 4086 mm
Szerokość 1688 mm
Wysokość 1410 mm
Rozstaw osi 2517 mm
Rozstaw kół - przód 1430 mm
Rozstaw kół - tył 1432 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 810 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 360 l

Oceny Opel Astra F Hatchback

Liczba ocen: 1 730
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~StuDniA
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Ogólnie OK, Nazywałem Astrę młotkowozem, gdyż wystarczyło mieć młotek, klucz 10 i 13 i 15, oraz śrubokręt płaski i gwiazdkę, żeby naprawić wszystko w tym mobilu. Auto proste oraz ekonomiczne. Astrina mogłaby troszkę mniej palić lecz koszt części rekompensuje wszystko. Przez 4 lata wydałem na naprawy oraz coroczną wymianę oleju oraz filtrów 800 pln, śmieszna kwota, wliczając w to: wymianę kompletnego rozrządu wraz z pompą wody po zakupie, zrobiłem sam przy pomocy książki "Sam naprawiam Opel Astra F" a nie jestem mechanikiem. 2 razy Artrilla odmówiła posłuszeństwa na szczęście niedaleko domu (raz spalona pompa paliwa i moduł) (dwa gdzieś pompa paliwa po jakimś czasie traciła prąd, więc puszczone na krótko) . Polecę jednak ten wehikuł nie wymagającej osobie o niskim budżecie.
4,2
~Barto96
Opel Astra F
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
Auto wozi mnie od 9 lat jak tata go kupił miałem 9 lat i zawsze się interesowałem tym autem od niedawna mam prawko i sam mogę ocenić jak się nim jeździ. Co do jazdy to jest okej dziwią mnie te wszystkie opinie o tym że astra nie daje radości z jazdy mi się przyjemnie jeździ ale może dlatego że w życiu nie jeździłem nowszymi i droższymi autami ale prowadzi się dobrze i podczas spokojnej jazdy po równej drodze jest zupełnie cicho. Silnik daje sobie rade z autem ale jak chce się wyprzedzić kogoś bardzo szybko to trzeba kręcić wysoko. Auto tanie w naprawie przez 9 lat jazdy taty i no możę 2 miesiące mojej nic poza sprawami normalnymi czyli takimi podzespołami, które po jakimś czasie muszą wysiąść jest super z wyjątkiem rdzy. Rdza w tym aucie to koszmar już 2 lata po zakupie pierwszy remont blacharski po 3 latach kolejny i po 2 kolejne zabezpieczeni przed korozją aktualnie auto ma mała dziurkę w podłodze ale mówią mi żeby to na razie zostawić ale na zmianę auta nie zanosi się więc chyba po jakimś czasie będę musiał to zrobić. poza rdzą auto jest super silnik nie daje oznak że zaraz padnie a zawieszenie tanie w naprawi i proste w konstrukcji. Auto ubogo wyposażone mam obrotomierz poduchę kierowcy radio yyy i to by było na tyle ale dzięki temu autko tańsze w naprawie. Mam w planach dobić do pułapu 300tys i dalej jak długo auto będzie do bezpiecznej jazdy to będe nim jeździł albo mój tata na razie auto jest wspólne ale mam nadzieje że sobie uzbieram na w pełni własne 4 kółka. Astra zaskoczyła mnie żywotnością do okoła wszyscy już dawno pozmieniali auta a opelek dalej jeździ. Jak dla mnie super auto brakuje mu wyposażenia kilka osób mi to mówiło, że go tak chwale, że super auto a wyposażenie ma do bani ale co ja zrobie takiego kupił tata ja nie narzekam. Nie mam nie wiadomo jakiego bajeru w środku ale mam pewność, że dojadę nim gdzie chce i mnie nie zawiedzie. Mechanicy tez mówią żę auto jest w dobrym stanie jak na ten wiek klucz do sukcesu to dbanie o auto i regularny serwis. Co do wyglądu to jedyną rzeczą, która mi się nie podoba za bardzo to są tylne nadkola nie lubie takich a tak to ładną ma sylwetkę jak na 16 letnie auto to bym powiedział, że nie widać po nim tego. I jeszcze jedno w tym granatowym kolorze wygląda super, ale tylko jak jest czysty a ubrudzić ten lakier bardzo łatwo, ostatnio po przyjeździe z myjni był tak samo brudny jak przed myciem, strasznie widać brud na nim.
4,6
~Szczęśliwy posiadacz
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 71KM 52kW
Jest to moje pierwsze auto, kupione za śmieszną kwotę 1700 zł, wyposażone w instalację LPG oraz z ważnym przeglądem i OC, z zadeklarowanym przebiegiem 140 tysięcy kilometrów, pochodzące z polskiego salonu. Samochód idealny na pierwsze auto. Co prawda przejechałem dopiero niecały 1000 kilometrów, lecz nic się z nim nie dzieje. Poza wymianą oleju i filtrów, warsztatu nie widziało. Astrą podróżuje się wygodnie, fotele są bardzo komfortowe, lecz trochę słabo trzymają w zakrętach. Wnętrze przestronne, bardzo ergonomiczne i nie jest przesadnie archaiczne zważywszy na rok, w którym Astra została zaprojektowana. Silnik pracuje bardzo dobrze, pozwala poruszać się po mieście(Kraków) bardzo sprawnie i dynamicznie, jednak trzeba wysoko kręcić w tym celu. Skrzynia biegów działa dobrze, lecz jest trochę mało precyzyjna-odrobinę czasu zajmuje wrzucenie kolejnego biegu, na czym cierpi przyspieszenie auto. Naprawdę z czystym sumieniem polecam ten model oraz silnik, w tych pieniądzach ciężko znaleźć coś ciekawszego. Moja jest koloru czerwonego(z palety Ferrari ;P) i jeżeli jest czysta prezentuje się bardzo dobrze jak na auto z połowy lat 90. Ponadczasowa sylwetka. Jeśli do tego dojdzie jakaś ładniejsza niż obecnie alufelga to będzie już świetnie.
Średnie spalanie dla Opel Astra F Hatchback
7,3 – 9,8
l/100 km
5,7 – 5,9
l/100 km
8,2 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
Astra po 220 tys padła uszczelka głowicy przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą zostało zrobione głowica zplanowana o 0.35mm wypiaskowane wszystkie kanały dolotowe i wylotowe i wyszlifowane wszystkie zawory ,nowe uszczelniacze paski pompa zamiast katalizatora strumienica po tych zabiegach asterka dostała takiego kopa moment obrotowy na niskich jest powalający jedynie co w****ia to szybko odcina na obrotach .Asterką dojeżdżam do pracy codziennie ok 25 km na tej trasie nikkt nie ma prawa mnie wyprzedzić czyli byt non stop i spalanie ok 6.8 nie wiem co bym musiał robić aby spalić powyżej 8 litrów auto naprawde oszczędne oleju nie spala ani grama jeżdże na syntetyku 10w60 od 10lat
6,3
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 71KM 52kW
średnio liczac z baku 50/50 miasto/trasa po Śląsku bierze mi ok 6.2-6.3, w zimie w miescie/korkach 7.5 do nawet 8 litrow, przy predkości wycieczkowej typu 85-105km/h potrafie zejsc do 5.2 litra co przy calkowitej bezwaryjnosci auta (mam ja 4 lata, nalatane w tym czasie rowne 100tys.) daje wlasciwie zerowe koszty utrzymania :) ten silnik jezdzi i przyspiesza do maksymalnie dwoch lekkich osob na pokladzie, potem to juz jest calkowity brak emocji P.S. wachacze 70zł, klocki 30, sworzeń 22, tarcze 60, amory tył 50, wszelkie simeringi i uszczelki ~10, rozrzad 150; lacznie wlozylem w nia 2100zł w 4 lata, polecam jak ktos potrzebuje auta za grosze.
9,7
Opel Astra F
Hatchback 1.6 i 75KM 55kW
W moim samochodzie zaobserwowałem że jak bym nie jeździł to pali 10-11 , nie ważne czy cisnę do dechy czy jadę spokojnie . Wyjątkiem jest jazda z klimatyzacja wtedy to pali w granicach 13-14 litrów . Samochód został sprowadzony z Niemiec z przebiegiem 120 tyś ( był to przebieg deklarowany ) teraz ma przejechane 260 tyś i puki co dalej jeździ . Lubi pić olej , nie miały też miejsca większe awarie , poza tym części są bardzo tanie zarówno nowe jak i używane

Usterki Opel Astra F

Liczba wpisów: 171
brak mocy silnika
  • Opel Astra F Kombi 1.6 i 75KM 55kW 1996-1998
  • silnik
  • 234 tys. km
wymienilem wszystko co mozliwe a auto w ciaz nie ma mocy gdy daje gazu. rozpedza sie do setki w 2 minuty. pali jak smok benzyny. bylem u mechanika i wymienilem cewke z kablami i inne rzeczy ktore mogly by byc przyczyna tego ze nie ma mocy. ale niestety gdy przejechalem okolo 200 metrow to szla jak rakieta ale po czasie znow ten sam problem wystapil. nie wyswietla mi sie zadna kontrolka ze jakis czujnik moze sie zepsul wiec nie podłączam jej pod komputer bo to dodatkowe tylko koszta. wiec co to moze byc. moze ten kolektor trzeba zobaczyc. mam nadzieje ze znajdzie sie tu jakis madry czlowiek i powie co to moze byc . dziekuje za rady bez znaczenia na temat.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Falowanie obrotów biegu jałowego
  • Opel Astra F Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1991-2002
  • inne
Po kilkugodzinnym postoju na zewnątrz po przejechaniu kilku kilometrów po zwolnieniu gazu i jeździe na biegu jałowym samochód jakby dostawał gdzieś lewego powietrza przez co dochodzi do falowania obrotów, które ustępują natychmiast po zatrzymaniu się i później już praktycznie nie występują. Po wyjeździe z garażu objaw nie ma miejsca, temperatura raczej nie ma znaczenia bo dzieje się tak i w środku lata i teraz przy -10 stopniach. Samochód podpięty do komputera nie pokazuje błędów, wymienione: silniczek krokowy, czujnik temperatury płynu, uszczelka pod głowicą wtrysku, sonda pracuje prawidłowo nie wykazuje błędów. Proszę o jakąś poradę bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam że samochód ma realny przebieg 41 tys. km i to nie żart bo jest w rodzinie od salonu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Instalacja elektryczna samoczynnie zmienia parametry włączonych odbiorników.
  • Opel Astra F Kombi
  • instalacja elektryczna
Podczas jazdy samochodem samoczynnie przełącza się światło mijania na drogowe,zaczyna głośniej grać radio i nie można go ściszyć, z pod deski rozdzielczej po lewej stronie kierownicy cyklicznie i dość głośno pika jakieś urządzenie informując na pewno mnie o jakimś powstałym problemie, który należy pewnie jak najszybciej naprawić. Dodam, że powyższe problemy wystąpiły po uruchomieniu auta po rocznym postoju, w nieogrzewanym garażu i bez akumulatora. Po zainstalowaniu akumulatora samochód odpalił bez problemu, problemy wystąpiły w trakcie jazdy po przejechaniu około 70 km. Ach zapomniałem wspomnieć, że wystrzeliła jeszcze żarówka reflektorowa. Wygląda to tak, jakby występowały nadprądy (przepięcia elektryczne). Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i o ewentualną pomoc merytoryczną.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 30
5,0
Opel Astra F
Hatchback 2.0 i 16V 150KM 110kW
homologacja: "ELPIGAZ" G. Jarzyński i Spółka Sp.J.
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
W moim przypadku padały głosy, że to profanacja gazować takie auto zwłaszcza w tak dobrym stanie jak moje. Górę jednak wzięła ekonomia. Muszę powiedzieć, że po dwóch latach eksploatacji nie ma żadnego problemu z jej funkcjonowaniem. Spalanie zbliżone do benzyny albo i takie same. Spadek mocy? Jest ale tylko 5KM zmierzone na hamowni podwoziowej a wiec przy ponad 150KM nie...
1,0
Opel Astra F
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Byłoby 5, gdyby nie jeden mały minus - przy butowaniu w wys. temperaturach latem od czasu do czasu pojawia sie lekkie osłabienie przy 2800 obr - na razie nie zdiagnozowana przyczyna - z uwagi na niepowtarzalność objawu. Poza tym ok - silnik pracuje równo, obroty biegu jałowego stabilne, nie szarpie, spadek osiągów ok. 2-3 sek. na 4 biegu od 60-100 km/h z butem w podłodze....
4,8
Opel Astra F
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 270 tys. km
mia?em Opla Astr? 1.4 Na gazie zrobi?em ok 270 tys.km. Generalna regeneracja instalacji mia?a miejsce po ok 170tys.km co kosztowa?o mnie 300z?. Auto spisywa?o si? ok. Uwa?am, ?e instalacje tej firmy s? solidne. Polecam
Opel Astra F Hatchback