Szukaj

Informacje o Opel Agila A 1.0 ECOTEC 58KM 43kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja modelu debiutowała na rynku w 2000 roku. Agila A bazowała na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym kilkanaście miesięcy wcześniej podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Była też blisko spokrewniona z Suzuki Wagon R+. Podobnie jak jej bliźniaczy model, była zaliczana do grupy mikrovanów. Produkowano ją wyłącznie w gliwickiej fabryce Opla. W 2003 roku Agila została poddana face-liftingowi. W 2007 roku wycofano ją z produkcji. W Wielkiej Brytanii model sprzedawano jako Vauxhall Agila.
czytaj więcej
Powagosław
Mały i tani. Do tego ekonomiczny, dobrze sprawdzający się w miejskiej jeździe. Znacznie ładniejszy od swojego poprzednika, ale nigdy nie będzie to stylistyczne arcydzieło. ~Powagosław
Luzacjusz
Nad modelem pierwszej generacji spuśćmy zasłonę milczenia. To, że samochód jest tani nie musi oznaczać, że musi być aż tak brzydki. W nowej Agili projektanci starali się naprawić to wszystkimi możliwymi środkami. Doceńmy chociaż ich dobre chęci. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 973 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 58 KM (43 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 85 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 72,5 x 78,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~jez.
Opel Agila A
Minivan 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
CZWÓRKA Z PLUSEM. Przejechałem nim około 30 tys. km z jedną drobną awarią (przewód chłodnicy za 30 zł). Nietuzinkowy samochodzik do jazdy po mieście, jak i na krótsze wypady. Trzyosobowa rodzinka na weekend daje radę. Rewelacyjna jazda po mieście, wysoki, ale mały - można się wcisnąć tam gdzie inni nie mają co próbować. Dynamika mizerna, ale koszty na przyzwoitym poziomie - zarówno spalanie, jak i części, które nie psują się zbyt często. Bardzo dobra blacharka (kupiłem ze zdartym nadkolem, po blisko trzyletniej jeździe, żadnej rdzy). niesamowicie pakowny, po bardzo łatwym złożeniu tylnych siedzeń. Bardzo wygodne do wsiadania, czy sadzania dziecka w foteliku. Luksusu nie ma się co spodziewać, ale z każdym tygodniem użytkowania, coraz bardziej mnie przekonywał. Podejrzewam, że przebieg mógł być wiele większy niż na zegarach (jeździł jako van w Belgii, zanim trafił do Polski), co może świadczyć o wytrzymałości. Na przeglądzie okresowym usłyszałem, że to mały czołg. Przy skromnym budżecie uważam, że to jeden z lepszych wyborów, a wygląd to kwestia gustu.
3,9
~Dom
Opel Agila A
Minivan 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
Jeśli nie dbasz o to jak samochód wygląda, nie masz dużej rodziny i szukasz samochodu taniego i mało awaryjnego - Agila może być dla Ciebie. B.Dobre auto niskobudżetowe, w mieście sprawdza się wyśmienicie. Na trasy nie polecam, głównie z powodu sporego hałasu jakie samochód wydaje, hałas jest bardzo uciążliwy zwłaszcza dla pasażerów na tylnej kanapie. Poza tym fotele nie są komfortowe, zwłaszcza na dłuższe podróże. Samochód jest zaskakująco przestronny, kierowca i pasażerowie mają wystarczającą ilość miejsca na nogi. Bagażnik niezły, po złożeniu tylnej kanapy wręcz ogromny. Od strony mechanicznej moja Agila sprawuje się bardzo dobrze. Wymieniam olej, filtry i... opony - niestety moje auto "ciacha" opony niemiłosiernie, a każde ponowne ustawianie geometrii/trakcji wystarcza na góra trzy miesiące polskich dziurawych dróg. Spory plus to łańcuch rozrządu.
3,8
~Przemek
Opel Agila A
Minivan 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
Samochód podoba mi się z wyglądu (a o gustach się wszak nie dyskutuje :) ). Padają drobiazgi, cieknie olej, chodzi trochę topornie i powolnie - ale cóż, ja nie jestem też mistrzem serwisu i dbałości o auto (jak dbam tak mam :)). Dobry samochód do miasta, lub na dojazdy 30 km do pracy. W dłuższych trasach uciążliwy, głównie ze względu na małą moc silnika (przyspieszenie). Samochód raczej dla rodzin jak nasza: 2 + pies. Chociaż jeśli pies duży, to bagażu nie ma gdzie włożyć... W naszych warunkach (dom daleko od cywilizacji, drogi gruntowe) brakuje czasem 4x4, choć jeszcze się nie zakopała. Ale 4x4 ma siostrzyczka Suzuki Wagon R+, więc pewnie będzie następnym autem.
Åšrednie spalanie dla Opel Agila A 1.0 ECOTEC 58KM 43kW 2000-2003
6,3
l/100 km
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Opel Agila A
Minivan 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
Auto tanie w zakupie. Niektóre części trudno dostać poza serwisem. Pali stosunkowo dużo (corsa z tym samym silnikiem pali dużo mniej) - ale i miejsca sporo, to wysokie auto. Nie jestem maniakiem, który wie, że jego wóz pali 5,34245631 l/100 km i sto razy to sprawdza, ale te 6-7 litrów, jeżdżąc poza miastem (ale za to w górach) trzeba na 100 km wlać. Myślę, że w długiej trasie można zejśc poniżej 6 litrów. Ale jak poszaleć, to i 9 spali.
5,8
Opel Agila A
Minivan 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
Pali mało, jeździ szybko, jest zwrotny (nawet bez wspomagania). Przeglądy nie doprowadzają do bankructwa. Napraw mało. W moim modelu bardzo szybko wyczerpywał sie akumulator - alarm, radio. Po odłaczeniu radia - gra tylko w czasie jazdy, albo z kluczykiem, - wszystko gra, stary akumulator jeszcze sie nie rozładował
5,8
Opel Agila A
Minivan 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
Nic nie ma za darmo. Ale przy ekonomicznej jeździe w trasie spala poniżej 5 litrów. W mieście lub po górach przy dużym obciążeniu ma większy apetyt nawet do 7 litrów. Wymiany oleju w ASO atrakcyjne cenowo. Przeglądy serwisowe nigdzie nie są tanie, a więc uważam, że warto dla pewności oddać od czasu do czasu w profesjolanje ręce.
Opel Agila A