Szukaj

Toyota Corolla XII TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 2022 Toyota Corolla 1.8 Hybrid Comfort Seria E21 (2019-

89 900 PLN
Toyota
Corolla
2022
hybrydowy
122 KM
+48
Świlcza (woj. podkarpackie)
Rocznik 2022
Przebieg 76 499 km
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 122 KM
Pojemność silnika 1 798 cm3
Skrzynia biegów automatyczna
Typ nadwozia kombi
Kolor Niebieski akryl (niemetalizowany)
Rodzaj napędu przedni
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Pochodzenie krajowe

Wyposażenie tego samochodu

ABS, ASR (kontrola trakcji), Asystent pasa ruchu, Czujnik zmierzchu, ESP (stabilizacja toru jazdy), Isofix, Kamera cofania, Kurtyny powietrzne, Poduszka powietrzna chroniąca kolana, Poduszka powietrzna kierowcy, Poduszka powietrzna pasażera, Elektryczne szyby przednie, Elektryczne szyby tylne, Elektrycznie ustawiane lusterka, Podgrzewane lusterka boczne, Wielofunkcyjna kierownica, Wspomaganie kierownicy, Bluetooth, Gniazdo USB, Ogranicznik prędkości, Tempomat aktywny

Informacje o samochodzie

Toyota Corolla 1.8 Hybrid Comfort Seria E21 (2019-

Autocentrum poleca!

Dane techniczne

Przyspieszenie 0-100 km/h
11,1 s
Średnie spalanie
3,6 l/100 km
Długość
4 650 mm
Szerokość
1 790 mm

Oceny tego modelu

Ogólna ocena
4,1
Średnia dla segmentu
4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK
77% 23%
5,8
Toyota Corolla XII
TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Średnia z 4500km to 5l - okres zimowo - wiosenny. Na krótkich trasach, gdzie zespół napędowy ledwo wychodzi z fazy S2 potrafi wciągnąć z 8l - w końcu to zwykle 1.8l, więc jak ktoś jeździ dookoła komina na zimnym to hybrydowy napęd nie jest dla niego... Ale w sumie diesel i LPG też nie... Na trasie mieszanej krajówkami, drogami szybkiego ruchu i autostradami do 120km/h uzyskałem 4.3l na dystansie 600km. Spalanie mocno rośnie powyżej 120 km/h. Przy 140 po płaskim to już 6.5l/100km. Dużo zależy od ukształtowania terenu - optimum wypada gdy jest trochę górek, trochę dołków. Długie podjazdy żrą paliwo, długie zjazdy co prawda paliwa nie zużywają ale bateria się przepełnia i auto zaczyna hamować silnikiem jak normalny pojazd, przez co energia się marnuje. Kręcąc w korkach w mieście (zakorkowanym wzorcowo Krakowie) na rozgrzanym silniku zdarza się zobaczyć trójkę z przodu, ale to zależy od wielu czynników - między innymi od ilości ścigantów na drogach - auto promuje jazdę spokojną i przewidywanie sytuacji na drodze - skoczki międzypasowe utrudniają przewidywanie.
4,8
Toyota Corolla XII
TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Średnie spalanie lato: 4,0-4,3 zima: 4,7-5,2 okresy z chłodnymi porankami: 4,4-4,8 tempomat 120km/h na dystansie 200km: 6,2 Auto idealne dla osób rozsądnych którzy potrzebują pojazdu do przemieszczania, nie ścigania. Chociaż… w mieście stosując techniki jazdy autem hybrydowym (szybkie rozpędzenie na granicy wskaźnika eco/Power i późniejsza jazda na silniku elektrycznym) powoduje, że ruszając spod świateł w zasadzie zostawiamy pozostałych uczestników za sobą. Skrzynia biegów eCVT – specyficzna, choć można się szybko do niej przyzwyczaić. Jeżdżąc normalnie w mieście w zasadzie jeździmy w ciszy. Bardzo dynamicznie przyśpieszając jedziemy w okresie zwiększonej akustyki skrzyni ale… przecież kręcąc zwykłą jednostkę benzynową też tak mamy. Mylące jest to, że nie mamy odgłosów klasycznej zmiany biegu. Zamiast 3 zamian biegów, ciągle przyspieszamy. W mieście + wolnych drogach podmiejskich można zejść ze spalaniem zdecydowanie poniżej 4,0l/100km. Osobisty rekord na dystansie 80km – 3,5l/100km. Nieoficjalny rekord 2,9l/100km (nieoficjalny bo tylko na dystansie 25km oraz przy preferencyjnym ukształtowaniu terenu. W trasie przy jeździe z tempomatem na 120km/h jazda na samej jednostce benzynowej, spalanie 6,2l/100km. Silnik elektryczny jest jedynie buforem energii. Odzyskuje energię podczas zjazdu z góry i oddaje ją podczas podjazdów. W miesiącach bardzo zimowych przy -20stC rano i około -5stC w dzień na dystansie 30km+30km spalanie dochodzi do 6,0l/100km. Chyba poleciłbym to auto (piszę chyba bo nie wiem czy nie wybrał bym 2,0 hybrid :P )
4,8
Toyota Corolla XII
TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Autem bardzo dobrze zachowuję w mieście i na trasie. Trzeba pamiętać że hybrydą jeździ się inaczej niż dieselem. W mieście można zejść do 4l/100 km. Przy szybszej jeździe, dynamicznej dochodzę do 5.5l/100 km. W trasie natomiast to zależy czy jedziemy autostradą czy "starymi" trasami. Na autostradzie przy prędkości 140 km spalanie na poziomie 6.5l powyżej tej prędkości 7/8 litrów. Na starej trasie na dystansie 100 km spokojnie schodzę do 3.8L. Poza tym auto bardzo wygodne, bezawaryjne i przyjemnie się nim jeździ. Obecnie pomyślałby o wersji 2.0.

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Całokształt - Wyciszenie
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Toyota przeprowadzone przez Euro NCAP.
Toyota Corolla