Szukaj

Toyota Avensis II Sedan 2.0 VVT-i 147KM 2003 Toyota Avensis Avensis 2.0 lpg climatronic man...

4 999 PLN
Toyota
Avensis
2003
benzynowy z lpg
147 KM
+48
Stary Brześć (woj. kujawsko-pomorskie)
Rocznik 2003
Przebieg 236 000 km
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 147 KM
Pojemność silnika 2 000 cm3
Skrzynia biegów manualna
Kolor inny
Rodzaj napędu przedni
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Faktura faktura VAT-marża

Informacje o samochodzie

Toyota Avensis Avensis 2.0 lpg climatronic man...

Autocentrum poleca!

Dane techniczne

Prędkość maksymalna
205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,4 s
Średnie spalanie
8,1 l/100 km
Długość
4 645 mm
Szerokość
1 760 mm

Oceny tego modelu

Ogólna ocena
3,9
Średnia dla segmentu
4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK
79% 21%
7,8
Toyota Avensis II
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Samochód z tym silnikiem nie jest demonem prędkości, jednak spokojnie wystarczy do przyjemnej spokojnej jazdy. Chcesz wyprzedzić to wrzucasz go na obroty, łapiesz moment i samochód idzie. Jeżdzę nim od 2 miesięcy na trasie 35 kilometrów i udało mi się spalić nawet jedyne 6l/100, licznik spalania w danym momencie bardzo pomaga w oszczędnej jeździe. W mieście i korkach jest niestety gorzej, bo spalanie podskakuje do wartości nawet 10l/100. Podobnie a nawet nieco gorzej w przypadku dynamicznej jazdy. Niemniej jednak bardzo niska awaryjność silnika i auta jako całości rekompensuje średnio-wysokie koszty paliwa. Trzeba też jednak pamiętać o tym, iż w moim przypadku jest to samochód z 2003 roku, a więc już 11-letni z ponad 220 tys. przebiegu.
9,0
Toyota Avensis II
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
Avensisa T 25 (2.0 VVT) użytkuje od kilku lat. Samochód ten służy mi głownie do przemieszczania się po mieście podczas dojeżdżania do pracy. Niestety jest to krótki odcinek prawie 3 kilometrowy i wtedy spalanie jest wysokie ok. (12 l/100 km. Wystarczy jednak, że dłużej pojeżdżę po mieście na rozgrzanym silniku to spalanie średnie schodziło poniżej (10 l/100 km). Natomiast w cyklu mieszanym w moim przypadku przejazd na zakupy do większego miasta na odcinku 50 km gdzie 3/4 to trasa, a reszta to jazda od świateł do świateł i szukanie miejsca na zaparkowanie to wtedy średnia ze spalania wynosi około (8,3 l/100km). Minimalne spalanie można osiągnąć oczywiście w trasie na dużych dystansach w moim przypadku w naszych warunkach drogowych z zachowaniem rozsądnej i bezpiecznej jazdy udało mi się uzyskać średnie spalanie (6,7 l/100km). Podsumowując to wszystko i biorąc pod uwagę moje doświadczenie z tym samochodem mogę stwierdzić, iż silnik 2.0 VVT może być oszczędny w długiej trasie i cyklu mieszanym ale jest mało oszczędny na odcinkach do 3 km gdzie pracuje na zimnym silniku. Jest to zresztą przypadłość wszystkich samochodów. Jednak silniki benzynowe maja duże rozbieżności pomiędzy trasą a "zimnym" miastem. Diesel będzie i tak oszczędniejszy ale w tym silniku odpadają wydatki na utrzymanie diesla w dobrej kondycji (wtryski, turbo, sprzęgło, paski, itp. . Użytkuje też jednocześnie ( służbowe i znajomych) inne samochody i są to przeważnie diesle i wiem ile kosztuje ich utrzymanie, czasem koszt jednorazowej naprawy 8 letniego diesla wynosił 1/4 jego wartości.
9,1
Toyota Avensis II
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
WYSOKA NIEZAWODNOŚĆ !!!! Jak na silnik benzynowy o mocy 147KM, systemem VVT i wtryskiem bezpośrednim jego potrzeby paliwowe można uznać za przeciętne. U mnie spalanie jest różne w zakresie od 6.7 - 12.0 l/100 km. średnia może wynieść 8,5 l/100 km. Jednak biorąc pod uwagę wszystkie wydatki na utrzymanie tego samochodu wypada to bardzo dobrze. Samochód ten uznawany jest za mało awaryjny, zawsze jest w na szczycie rankingów niezawodności, sam silnik jest też wysoko oceniany. Rozrząd jest napędzany łańcuchem, brak zwyczajowo psujących się elementów typu: turbo, sprzęgło 2-masowe, itp. Przy tym silniku nie musimy wydawać pieniędzy na zakup drogich części jak w przypadku diesla. To co zaoszczędzimy na częściach włożymy w paliwo i wtedy bilans utrzymania PB i ON wyjdzie podobny.

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Toyota przeprowadzone przez Euro NCAP.
Toyota Avensis