Szukaj

Renault Megane IV Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 2016 Renault Megane 1.2 Energy TCe Intens III (2008-201

49 900 PLN
Renault
Megane
2016
benzynowy
130 KM
Rocznik 2016
Przebieg 60 470 km
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM
Pojemność silnika 1 197 cm3
Skrzynia biegów manualna
Typ nadwozia hatchback
Kolor Srebrny akryl (niemetalizowany)
Rodzaj napędu przedni
Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Pochodzenie krajowe
Faktura faktura VAT-marża

Wyposażenie tego samochodu

ABS, ASR (kontrola trakcji), ESP (stabilizacja toru jazdy), Immobilizer, Isofix, Kurtyny powietrzne, Poduszka powietrzna chroniąca kolana, Poduszka powietrzna kierowcy, Poduszka powietrzna pasażera, Elektryczne szyby przednie, Elektryczne szyby tylne, Elektrycznie ustawiane lusterka, Wielofunkcyjna kierownica, Wspomaganie kierownicy, Bluetooth, Nawigacja GPS, Radio fabryczne, Alufelgi, Centralny zamek, Hak, Komputer pokładowy

Informacje o samochodzie

Renault Megane 1.2 Energy TCe Intens III (2008-201

Autocentrum poleca!

Dane techniczne

Prędkość maksymalna
198 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,6 s
Średnie spalanie
5,3 l/100 km
Długość
4 359 mm
Szerokość
1 814 mm

Oceny tego modelu

Ogólna ocena
4,6
Średnia dla segmentu
4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK
88% 12%
8,9
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Średnie spalanie przez okres jaki użytkowałem samochód wyniosło 8,8 l/100km, gdzie ok 70% to miasto, a reszta trasa. W mieście (Warszawa) głównie przy dojazdach do pracy (ok 50% obwodnica S8, 50% ruch typowo miejski) spalanie zwykle wychodziło ok 9,4 - 9,6. Myślę że w zakorkowanym ruchu miejskim spokojenie by palił powyżej 10l. Przez miesiąc gdy jeździłem dużo na krótkich dystansach wokół przysłowiowego komina spalił mi 11l. Na autostradzie przy 140km/h, w zależności od ukształtowania terenu, kierunku i siły wiatru spalanie waha się w grnicach 7,5 - 8,5l. Po drogach krajowych palił mi ok 6,5 - 7l. Wszystkie wartości które tu podałem są liczone z dystrybutora, komputer pokazuje ok 0,5l mniej. Jeżdżę raczej dynamicznie, ale nie jak jakiś szaleniec ;) Mógłby palić z 1l mniej.
7,5
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Jeśli chodzi o dynamikę i komfort jazdy to jak na razie nie mam się do czego przyczepić. Spalanie duże jak na silnik 1.2. W mieście (Kraków) przy jeździe w ciągłych korkach w zimie spalanie potrafi wynieść 9.5. Gdyby nie ciągłe remonty i totalne paraliże dróg jestem w stanie zejść z tym spalaniem w mieście do 8.5l/100km. Autostrada na tempomacie 120 - 6l/100km. Trasa Kraków - Zakopane przy prędkości około 80km/h 5.6l/100km. Jeżdżę głównie na trybie COMFORT. Przy sporcie i mocniejszej jeździe wskazania są większe.
7,2
Renault Megane IV
Hatchback 5d 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z dynamiki i właściwości jezdnych samochodu, ale jeśli chodzi o spalanie to już nie bardzo. Po dodaniu gazu brakuje skali na 'Aktualnym spalaniu' (max 29.9), a nie jest tak, że wciska się gaz do 'dechy' tylko nawet normalnie - żółwie przyspieszenie to i tak ponad 20l na 'Aktualnym' (czy wszyscy tak mają? - nie wiem). 5l osiągnięto jadąc maksymalnie oszczędnie (trasa 50km - prędkość 50-80 km/h). 9.3 to jazda po mieście (chwilowe stinty nawet podchodzą pod 10l) - teoretycznie jadąc oszczędnie przy umiarkowanym ruchu można osiągnąć po mieście około 7.3-7.8, ale to raczej średnia przyjemność z jazdy. Trasa Kraków-Toruń-Kraków przy trzech osobach i prędkości głównie 110-130 km/h to spalanie 6.5l - czyli spalanie średnie 'obiecane' przez producenta przy cyklu miejskim, więc bardzo słabo to wychodzi. Cykl mieszany przy oszczędnej jeździe to osiągnięte 7.2l - tutaj trasa 250km, a miasto 300km. Ogólnie średnia przy moich trasach waha się mniej więcej od 8 do 8.6l (50/50 - miasto/drogi poza miejskie), czyli bardzo daleko od wartości obiecanych przez producenta (autem nie szaleję bo jeszcze się troszkę dociera - 4000 km). Liczę, że spalanie spadnie chociaż o 0,5l po całkowitym doatarciu i wizycie w ASO :) Także zastanawiam się czy 1.6 Sce 114KM nie byłby bardziej oszczędny. Jednak dynamika, komfort jazdy i cisza w silniku 1.2 130KM pozwalają na rzeczywiście odprężenie za kierownicą.

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Wyciszenie

Wady

- Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Renault przeprowadzone przez Euro NCAP.
Renault Megane