Szukaj

Honda Civic IX Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 2014 Honda Civic 1.8 i-VTEC, Salon Polska, Serwis ASO

49 999 PLN
Honda
Civic
2014
benzynowy z lpg
142 KM
+48
Zabrze (woj. śląskie)
Rocznik 2014
Przebieg 135 831 km
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 142 KM
Pojemność silnika 1 799 cm3
Skrzynia biegów manualna
Typ nadwozia kombi
Kolor Brązowy metalik
Rodzaj napędu przedni
Liczba drzwi 4
Pochodzenie krajowe
Faktura faktura VAT

Wyposażenie tego samochodu

ABS, ASR (kontrola trakcji), Czujnik deszczu, ESP (stabilizacja toru jazdy), Isofix, Kamera cofania, Poduszka powietrzna chroniąca kolana, Poduszka powietrzna kierowcy, Poduszka powietrzna pasażera, Poduszki boczne przednie, Elektryczne szyby przednie, Elektryczne szyby tylne, Elektrycznie ustawiane lusterka, Wielofunkcyjna kierownica, Wspomaganie kierownicy, Bluetooth, CD, Gniazdo SD, Gniazdo USB, MP3, Komputer pokładowy, Ogranicznik prędkości, Otwieranie pilotem, System Start-Stop, Tempomat

Informacje o samochodzie

Honda Civic 1.8 i-VTEC, Salon Polska, Serwis ASO

Autocentrum poleca!

Dane techniczne

Prędkość maksymalna
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,5 s
Średnie spalanie
6,4 l/100 km
Długość
4 535 mm
Szerokość
1 770 mm

Oceny tego modelu

Ogólna ocena
4,6
Średnia dla segmentu
4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK
100% 0%
6,1
Honda Civic IX
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Jeżdżę ekonomicznie, co nie znaczy wolno a w wielu przypadkach wręcz przeciwnie. Teraz właśnie świeżo po trasie do Chorwacji wyszło 5.7, tempomat na około 110-115 wg GPS + jazda wybiegami przy zjazdach (wtedy rozpędzanie do 130 albo ciut więcej). Na co dzien jeżdżę głównie poza miastem i 6l jest normą. Można zejść nieco niżej nawet,ale to już wymaga spokoju i przewidywania szczególnie w miescie. Na odcinkach do 100 km drogami typu krajowa/wojewódzka przy niedużym ruchu da się zejść poniżej 5l. W Polsce na autostradzie z kolei przy 120 na tempomacie 6.4-6.8 w zależności od wiatru. Przy 140 co najmniej litr więcej. Za to w mieście na krótkich odcinkach + korkach w lecie dobijał do 10 a w zimie nawet 12. Ten silnik nie lubi takich warunków. Dodam że zmieniam olej co 10-12 tys km, leje co jakiś czas paliwo premium na shellu, głównie przed długimi wypadami plus raz na kwartał dodatki do czyszczenia wtryskiwaczy itp.
6,4
Honda Civic IX
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Po przejechaniu 10830km. Średnie maksymalne to najwyższe spalanie wg tankowania, minimalne to najniższe. Przejechano 4.000km na zimówkach, głównie trasa - ogólnie 10% miasto, 20% z prędkością 130 na ekspresówkach i autostradach, reszta prędkości pośrednie. Tryb ECON używany w mieście i na spokojnych trasach do 100km/h (na takich bez wyprzedzania i bez wzniesień). Prawie wszystko z żoną i małym dzieckiem + ew. toboły (fotelik, wózek, bagaże). Zwykle dozwolona prędkość + 10km/h wg licznika (poza autostradą). Używam Start-Stop. Staram się stosować podstawowe zasady eko jazdy (np. puszczanie wcześniej gazu przed czerwonym światłem, ale nie przesadzam przy przyspieszaniu). Wg tankowań średnie spalanie 6,66l/100km. Wg komputera zerowanego na tankowaniach - średnia ważona 6,76. Tylko przy 2 tankowaniach zanotowano powyżej 7 i było to w zimie, wtedy ok. 20% w mieście. Ani razu poniżej 6. Najniższe zanotowane wg komputera to 5,4 jadąc z Zakopanego do Krakowa (czyli trochę z górki), bez korków, choć w dość sporym ruchu, w dużym stopniu 60-80km/h poza ekspresówką, na wiosnę, obciążony rodziną, ale bez klimy. Inny przykład - z Villach, odbijając na S6 od Klagenfurtu, przez autostradę w Słowacji do woj. śląskiego i jeszcze trochę korków i jazdy po mieście - 6,04l/100km (717km, 43,34l, ok. 45% 130km/h, reszta mniej wg ograniczeń po drodze). Natomiast po mieśćie na krótkiej trasie ok. 2200m z garażu bloku do garażu centrum handlowego spalanie od minimalnego 9l/100km (osiąganego tylko w lecie) do max 13l/100km (tylko w zimie). Przy 130km/h spalanie może osiągać 7,5l/100km (nigdy nie przejechałem całej trasy tylko z taką prędkością, na wyczucie).
7,0
Honda Civic IX
Tourer 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Jak do tej pory wydatki na Honde ograniczają się do zimowego płynu do spryskiwaczy i tankowania. Doświadczenia z Civikiem poprzedniej generacji sprawiły że nie zamierzam serwisować samochodu w aso (obstawiam że gwarancja się nie przyda). Wymianę oleju i filtrów będę dokonywał we własnym zakresie. Zamierzam dodatkowo na wiosnę zabezpieczyć podwozie. Ze spalaniem sytuacja jest następująca: Trasa: 110km/h - 6.5l/100km ; 140km/h - 7.5l/100km Miasto: spokojna jazda - 8.5l/100km ; moja normalna jazda z nasatawieniem na raczej dynamiczne przyspieszenia i dosyć krótkie odcinki - 9.5l/100km. Po 12tys km komputer pokazuje sr spalanie rowne 7.7l/100km gdzie stosunek jazdy w trasie do jazdy po ok 400tysiecznym miescie wynosi ok 70/30% przy czym nie jeżdżę "za bardzo przepisowo", lecz bez przesadnego szaleństwa (dynamicznie, lecz bezpiecznie jak to się mówi-normalna polska jazda ;) ). Warto dodać że zauważyłem że komputer pokazuje średnie spalanie z trasy bardzo dokładnie co jest po moich doświadczeniach za kółkiem róznych aut zaskakujące, a sr spalanie z miasta jest zazwyczaj przez komputer zawyżane "!", także wyniki spalania miejskiego z moich doświadczeń które przedstawiłem można lekko "naprostować". (Nie używam trybu "EKO")

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Honda przeprowadzone przez Euro NCAP.
Honda Civic